جستجو
Generic filters
آنلاک کردن آیفون

آنلاک آیفون چیست گوشی های آیفون یکی از پرطرفدار ترین تلفن های همراه در جهان به حساب می آیند. علاقه مندان به تعمیرات موبایل و یا طرفداران گوشی های آیفون حتماً تا به حال با موضوعی به نام آنلاک کردن گوشی های آیفون روبرو شده اند. در این مقاله قصد داریم تا به موضوع گوشی های قفل شده آیفون و روش های آنلاک آیفون بپردازیم؛ پس همراه ما باشید.

آیفون لاک شده به چه معناست؟

شرکت اپل با بعضی از شرکت های اپراتور سرویس دهنده در کشورهای مختلف قراردادی را امضا می کند به این منظور که گوشی آیفونی به بازار عرضه کند تا تنها قادر به استفاده از خدمات اپراتورهای طرف قرارداد اپل باشد. به این ترتیب این اپراتورها گوشی های آیفون این چنینی را معمولاً با قیمت پایین تر و یا به طور اقساط به مشترکان خود می فروشند.

اما همانطور که متوجه شدید، این آیفون تنها با سیم کارت اپراتور طرف قرارداد کار می کند و اگر سیم کارت دیگری بر روی گوشی بیاندازید، دیگر قابل استفاده نیست. چرا که آن اپراتور مذکور از شرکت اپل می‌خواهد بر روی این گوشی ها قفل سیم کارت و یا قفل شبکه بگذارد. در نتیجه به این گوشی آیفون، آیفون لاک می گویند.

 

آیفون لاک و اپراتورهای داخلی

زمانی که یک آیفون لاک شده باشد، در هر نقطه از دنیا شما اگر سیم کارت یک اپراتور دیگر را بروی گوشی بیاندازید، دستگاه لاک یا قفل شده و شماره سریال گوشی در بلاک لیست قرار می گیرد. حال تصور کنید که شرکت اپل با اپراتور T-Mobile قرار داد بسته و آیفون هایی برای این اپراتور عرضه می کند.

اگر این گوشی را به داخل ایران بیاورید، طبیعتاً با اپراتورهای داخلی نمی توان از آن استفاده کرد. پس این سوال پیش می آید که آیا آیفون لاک شده قابل استفاده است یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که برای از بین بردن چنین شرایطی موضوعی به نام آنلاک کردن آیفون وجود دارد. که در این بخش به آن می پردازیم.

 

آنلاک آیفون چیست

آنلاک آیفون چیست ؟

آنلاک آیفون چیست – آنلاک کردن آیفون انجام اقداماتی است که باعث می شود محدودیت استفاده از سیم کارت و سرویس ارتباطی طرف قرارداد اپل از بین برود. به این ترتیب گوشی آیفونی که آنلاک شده باشد، در هر نقطه از جهان با هر اپراتوری قابل استفاده خواهد بود.

 

معرفی روش های آنلاک کردن آیفون

آنلاک آیفون یکی از دغدغه های افرادی است که چنین گوشی را استفاده می کنند. اما باید گفت که برای باز کردن قفل آیفون یا به اصطلاح آنلاک آیفون، روش های مختلفی وجود دارد. در موارد زیر این روش ها را معرفی کردیم.

روش اول: آنلاک فکتوری آیفون

عمدتاً گوشی های آیفون بر اساس قرار داد با سه اپراتور EE، T-Mobile و Orange قفل می شوند. بنابراین یکی از روش های باز کردن قفل، آنلاک فکتوری آیفون می باشد. این روش قانونی و صحیح ترین راه آنلاک کردن آیفون می باشد. برا این اساس شما می بایست مبلغی که به عنوان حقوق اپراتور طرف قرارداد آیفون است را پرداخت کنید.

در واقع شما می توانید با اپراتور مربوطه ارتباط برقرار کرده و به جهت درخواست آنلاک کردن آیفون مبلغ مشخصی را به آنها پرداخت کنید. به این ترتیب گوشی شما به طور قانونی از این قرارداد خارج شده و IMEI آن آزاد می گردد. در نتیجه می توانید به راحتی با هر اپراتور دیگری از گوشی استفاده کنید.

 

مزایای آنلاک فکتوری

استفاده از روش آنلاک فکتوری بهترین روش می باشد که مزایایی زیر را به دنبال دارد.

  • دستگاه شما به طور قانونی و بدون هیچ مشکلی آنلاک می شود.
  • گارانتی دستگاه با این روش از بین نمی رود.
  • نیازی به جیلبریک و یا هک کردن گوشی آیفون نیست.

 

روش دوم: آنلاک آیفون با سیم آنلاکر

به غیر از روش بالا روش دیگر استفاده از سیم آنلاکر است که با نام گیوی آیفون (gevey) هم شناخته می شود. این وسیله یک فلت از جنس پلاستیک فشرده می باشد و مسیربندی از جنس مس دارد که روی آن یک آی سی پیشرفته و کد نویسی شده قرار گرفته است.

این قطعه نازک روی خشاب سیم کارت آیفون و زیر سیم کارت شما قرار می گیرد. بنابراین تا زمانی که داخل گوشی باشد، آیفون را آنلاک می کند. البته باید گفت که این روش قانونی نمی باشد. از طرفی قرار گرفتن این قطعه داخل گوشی می تواند سرعت پردازش دستگاه را کم کند و یا ممکن است در اثر آپدیت سیستم عامل گوشی نیز از کار بیفتد.

 

روش سوم: آنلاک نرم افزاری

روش دیگر آنلاک نرم افزاری آیفون است. در واقع یک سری قواعد پیچیده دارد که باید حتماً توسط افراد متخصص تعمیرات موبایل آیفون انجام شود. این روش برای IOS های جدید قابل استفاده نبوده و بر روی سیتم عامل های ios 4.x.x قابل استفاده می باشد.

در این روش باید آیفون جیلبریک شود و تا بتوان به فایل های سیستمی گوشی دسترسی پیدا کرده و برای آنلاک آیفون آن ها را اصلاح کرده و یا به عبارتی هک کرد. البته این روش قانونی نبوده و نمی توان تضمین کرد که انلاک آیفون دائمی باشد. از طرفی این کار ممکن است گارانتی گوشی را نیز باطل کند.

 

روش چهارم: آنلاک سخت افزاری

این روش یکی از غیر اصولی ترین روش های برداشتن قفل ایفون می باشد. چرا که به این منظور باید سی پی یو، بیس باند و هارد گوشی آیفون را با هم تعویض کنید. معمولاً گوشی های در رفرش شده یا ریپک این عملیات انجام شده است.

البته باید در نظر داشته باشید که در این روش ممکن است مشکلات بسیار جدی برای دستگاه پیش بیاید. چرا که بعد از ریستور کردن گوشی با معضلاتی همچون پریدن بیس باند و مودم آیفون روبرو می شوید.

 

جمع بندی

در این مقاله به موضوع آنلاک گوشی های آیفون پرداختیم؛ اما باید به طور کلی عنوان کنیم که بهترین روش انلاک ایفون استفاده از روش انلاک فکتوری می باشد. در صورتی که گوشی آیفون شما دچار مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزاری شده است؛ می توانید برای تعمیرات موبایل و اطلاع از این موضوع به اینجا مراجعه کنید.

همچنین برای کسب اطلاع از کلاس های آموزش تعمیرات موبایل آسان جی اس ام توسط استاتید مجرب به این قسمت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *