جستجو
Generic filters

دستگاه تعویض گلس چیست؟

 

دستگاه تعویض گلس – یکی از کاربردی‌ترین و ضروری‌ترین ابزارآلات تعمیرات موبایل، دستگاه تعویض گلس گوشی است. این دستگاه توسط کمپانی‌های معروف زیادی طراحی و تولید شده که از معروف‌ترین آن‌ها کمپانی EasyFix است. به صورت کلی

عملکرد دستگاه به صورت فشار و پرس توسط فضای خلاء می‌باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با عملکرد دقیق‌تر این دستگاه آشنا شوید.

 

عملکرد دستگاه تعویض گلس صفحه نمایش به چه صورت است؟

 

این دستگاه‌ برای چسباندن گلس جدید روی گوشی موبایل، از روش تخلیه هوا در محفظه داخلی دستگاه و ایجاد فضای خلاء استفاده می‌کند، به صورتی که گلس جدید به آرامی توسط تعمیرکار روی گوشی قرار می‌گیرد و سپس داخل محفظه داخلی دستگاه

جای می‌گیرد. در مرحله بعد درب دستگاه بسته شده و تعمیرکار به تنظیم فشار داخلی آن میپردازد. بعد از چند دقیقه هوای داخلی دستگاه کاملا تخلیه شده و گلس جدید به بدنه گوشی می‌چسبد.

دستگاه تعویض گلس توسط یک پمپ باد، فشار داخل محفظه را تنظیم می‌کند. به این صورت که برای تخلیه هوای داخلی، پمپ باد هوای داخل دستگاه را فشرده می‌کند و به اصطلاح عمل حباب‌گیری گلس انجام می‌شود.

 

مراحل تعویض گلس محافظ گوشی

 

معمولا در مرحله اول نیاز است که گلس رویی توسط یک دستگاه به نام سپراتور از بدنه گوشی کاملا جدا شود. این دستگاه عملکرد بسیار ساده‌ای دارد به صورتی که توسط یک المنت داخلی حرارتی معادل 80 الی 100 درجه تولید می‌کند.

بعد از چند لحظه حرارت به صورت یکنواخت به کل بدنه گوشی و فریم دور صفحه نمایش می‌رسد و تعمیرکار می‌تواند به راحتی شیشه شکسته شده را از بدنه جدا کند.

در مرحله بعدی، تعمیرکار اقدام به پاکسازی کامل ال سی دی از قطعات شکسته شده گلس می‌کند. به صورتی که صفحه نمایش گوشی کاملا پاک شده و تمیز شده باشد تا برای قرارگیری گلس جدید مشکلی نداشته باشد.

در مرحله آخر با توجه به نوع دستگاه (تمام اتوماتیک یا دستی) تعمیرکار فشار داخلی دستگاه را تنظیم می‌کند. بعد از این مرحله گوشی را به همراه گلس جدید روی قالب ال سی دی مخصوص مدل گوشی، قرار می‌دهد. سپس درب دستگاه را بسته و بعد از چند دقیقه با ایجاد فضای خلاء  گلس رویی به بدنه پرس شده و به آن می‌چسبد.

کمپانی‌های تولید کننده این دستگاه‌ها، انواع مختلفی مانند اتوماتیک یا دستی را به بازار عرضه می‌کنند که نمونه تمام اتوماتیک آن‌ را در عکس زیر را مشاهده می‌کنید. همچنین انواع مختلف گوشی موبایل مانند گوشی‌های Flat (صاف) و Edge (خمیده) را پشتیبانی می‌کنند.

سپراتور edge Easyfix

نمونه دستگاه سپراتور جرثقیلی که برای جدا کردن ال سی دی گوشی به کار می‌رود

 

نمونه دستگاه تعویض گلس صفحه نمایش محصول کمپانی EasyFix مدل S80

چه زمان تعویض گلس رویی صفحه نمایش برای ما مناسب است؟

 

*اگر بعد از آسیب‌دیدگی صفحه نمایش گوشی، عملکرد لمس دستگاه آسیبی ندید. همچنین در صورتی که صفحه نمایش از نظر نوردهی و پیکسل سوختگی سالم باشد.*

 

انواع ابزارها و تجهیزات مناسب تعمیر و تعویض صفحه نمایش گوشی

 

سپراتور که یک ابزار ضروری برای جداکردن شیشه شکسته شده قبلی است و باید از این دستگاه برای حرارت یکنواخت به کل صفحه نمایش استفاده کرد تا صفحه نمایش شکسته شده بیشتر آسیب نبیند.

قاب باز کن یک ابزار کاربردی است که در زمان باز کردن گوشی و فریم دور آن بعد از حرارت توسط سپراتور نیاز است توسط یک ابزار کوچک به آرامی تمامی ال سی دی از بدنه جدا شود تا برای تعمیرات آماده شود.

دستگاه پاک کننده چسب گوشی که در زمان باز شدن صفحه نمایش نیاز است توسط این ابزار تعمیر کار به پاکسازی کامل چسب‌های داخلی و دور فریم گوشی اقدام کند.

دستگاه وکیوم و تعویض گلس ال سی دی  اصلی‌ترین و مهم‌ترین ابزار این تعمیرات است که صفحه نمایش گوشی بعد از پاکسازی چسب‌ها نیاز است، توسط تعمیرکار به داخل محفظه داخلی آن گذاشته شود تا پرس شود.

پمپ باد – ابزاری که برای دستگاه وکیوم و تعویض گلس یک پیش‌نیاز ضروری است به صورتی که بدون پمپ باد دستگاه توانایی پرس و وکیوم کردن گلس شیشه جدید را روی گوشی نخواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *