جستجو
Generic filters
بیلد نامبر چیست

بیلد نامبر موبایل گوشی های اندرویدی طرفدارن زیادی در سراسر جهان دارد و به طور مداوم آپدیت هایی برای ورژن های مختلف اندروید عرضه می شود. در بخش تعمیرات موبایل گاهی برای انجام بسیاری از عملیات ها به خصوص در حوزه تعمیرات نرم افزاری موبایل، باید اطلاعات خاصی از سیستم عامل گوشی، در اختیار داشته باشید.

یکی از این موارد، بیلد نامبر (build number) است. برای آشنایی بهتر با این موضوع در این مقاله با شما هستیم.

 

بیلد نامبر build number چیست ؟

در گوشی های اندرویدی بیلد نامبر build number به معنای شماره ساخت سیستم عامل می باشد. این شماره در نقاط مختلف جهان متفاوت بوده و برای آپدیت کردن سیستم عامل به آن نیاز داریم. عمدتاً برای آپدیت کردن سیستم عامل، نصب کاستوم رام بر روی گوشی و آنلاک کردن آن به بیلد نامبر نیاز داریم.

همان طور که گفتیم این شماره در نقاط مختلف با هم متفاوت است و این شماره اطلاعات دقیقی از تلفن های هوشمند را در اختیار ما می گذارد. بنابراین ممکن است بر روی دو گوشی نسخه اندروید یکسانی نصب شده باشد ولی بیلدنامبر آن ها با هم متفاوت باشد.

معمولاً برای اینکه هنگام انجام برخی عملیات ها در تعمیرات موبایل با خطای کمتری مواجه شویم، نیاز داریم تا از بیلد نامبر build number گوشی اطلاع داشته باشیم. رایج ترین موارد عبارتند از:

  • نصب رام رسمی
  • روت کردن دستگاه
  • هنگام استفاده از فایل های آنلاک قفل
  • برای نصب فایل Combination
  • نصب کاستوم ریکاوری
  • برای تغییر منطقه و …

 

بیلد نامبر build number

نحوه به دست آوردن بیلد نامبر build number

برای پیدا کردن بیلد نامبر گوشی می توانید به سه شیوه عمل کنید که موارد زیر را شامل می شود.

 

روش اول

در روش اول ابتدا وارد بخش تنظیمات Settings گوشی شوید و از قسمت About یا About Phone شوید . در برخی از برندهای تلفن همراه در این بخش می توانید بیلد نامبر را مشاهده کنید. اما در بسیاری از مدل ها از جمله گوشی های سامسونگ در این بخش باید وارد قسمت Software info شده و در آنجا build number را مشاهده خواهید کرد.

 

روش دوم

روش دوم استفاده از کدهای دستوری است. به بخش شماره گیری گوشی رفته و کد #1234#* را وارد نمایید. در صفحه جدید در بخش AP می توانید شماره بیلد نامبر را متوجه شوید البته این کد دستوری معمولاً در گوشی های سامسونگ استفاده می شود.

 

روش سوم

یکی از راه های پیدا کردن بیلد نامبر در گوشی های سامسونگ به این صورت است که گوشی را خاموش کرده و سپس به طور همزمان دکمه های ولوم بالا، دکمه پاور و دکمه هوم را فشار دهید. ( در صورتی که گوشی شما دکمه هوم ندارد، تنها ولوم بالا و دکمه پاور را فشار دهید).

زمانی که علامت اندروید را مشاهده کردید، دکمه پاور، هوم و ولوم بالا را فشار دهید تا به محیط ریکاوری رفته و در آنجا بیلد نامبر را مشاهده کنید.

 

بررسی اعداد و حروف بیلد نامبر

معمولاً build number با یک حرف بزرگ شروع می شود. این حرف نشان دهنده نام خانواده نسخه اندرویدی است که بر روی گوشی شما نصب شده.

قسمت دوم کد شاخه نسخه را نشان می دهد و به گوگل اجازه می دهد متوجه شود، نسخه اجرا شده بر روی گوشی از کدام شاخه بیلد های اندروید است.

بخشی بعدی بیلد نامبر نیز نشان دهنده سال و ماه ساخت آن است. در صورتی که باگی در سیستم وجود داشته باشد برای تعمیرات موبایل می توانید با استفاده از تاریخ ساخت به دنبال اشکالات در کد برنامه نویسی بگردید.

در جدول زیر نام خانواده نسخه اندروید 10 عنوان شده است. شما می توانید برای مشاهده کامل این لیست به اینجا مراجعه کنید.

 

اطلاعات بیلد نامبر

 

سخن پایانی

در این دریافتیم که برای تعمیرات بخشی های مختلف می بایست شماره بیلد نامبر را در اختیار داشته باشید. در صورتی که نیاز به تعمیرات موبایل دارید، برای اطلاعات بیشتر به این قسمت مراجعه کنید.

همچنین برای کسب اطلاع از آموزش تعمیرات موبایل می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *