جستجو
Generic filters
آموزش فعال سازی سنسور اثر انگشت در گوشی های اندرویدی

فعال سازی سنسور اثر انگشت اندروید – حسگر اثر انگشت قابلیتی بسیار کارآمد است که تقریبا بیشتر گوشی های هوشمند جدید از آن بهره گرفته اند. با فعال سازی این قابلیت بر روی گوشی خود می توانید امنیت گوشی خود را بالاتر ببرید و از جهتی قفل گوشی را راحت تر و سریع تر باز کنید. در این مقاله می خواهیم به آموزش فعال سازی سنسور اثر انگشت در گوشی های اندروید بپردازیم.

سنسور اثر انگشت:

خسگر اثر انگشت

امروزه برندهای مختلف سعی می کنند تا از فناوی اثر انگشت در گوشی های خود استفاده کنند. امنیت و حفظ حریم خصوصی موبایل به خصوص در گوشی های هوشمند بسیار حائز اهمیت است؛ از این رو تولید کننده های مختلف سعی می کنند تا از این قابلیت برای ارتقای کیفیت محصولات خود استفاده کنند.

سنسور اثر انگشت یکی از ویژگی هایی است که کاربران گوشی های هوشمند از آن استقبال خوبی کردند. این ویژگی به کاربران گوشی های هوشمند این اجازه را می دهد تا به راحتی و با کمک اثر انگشت خود قفل گوشی را باز کنند. به خاطر منحصر به فرد بودن اثر انگشت هر فرد، به مراتب حفظ و نگهداری اطلاعات درون گوشی موبایل نیز افزایش پیدا می کند.

تا قبل از این فناوری اثر انگشت را در گوشی های رده بالا و گران قیمت می توانستیم ببینم اما امروزه بسیاری از گوشی های میان رده ی اندرویدی نیز از این سنسور برخورد هستند.

افزوده شدن سنسور اثر انگشت در گوشی های اندرویدی:

قابلیت سنسور اثر انگشت با ظهور اندروید 6 به بازار گوشی های هوشمند راه پیدا کرد. در واقع با معرفی این نسخه از اندروید شرکت گوگل اعلام کرد که کاربران سیستم عامل اندروید نیز می توانند از قابلیت حسگر اثر انگشت استفاده کنند.

سیستم عامل اندروید 6 به بالا فناوری حسگر اثر انگشت را در خود دارند اما نکته ای که در فعال سازی این فناوری در گوشی های اندرویدی وجود دارد. دستورالعمل اصلی برای فعال سازی این قابلیت در تمامی گوشی های اندرویدی تقریبا یکسان است اما با این حال در برخی از موارد تفاوت های جزئی وجود دارد.

مراحل فعال سازی حسگر اثر انگشت :

برای فعال سازی این فناوری باید به مدل گوشی توجه کرد. در گوشی های مختلف این روش ها تفاوت های محدودی با همدیگر دارند.

  • در قدم اول باید به بخش تنظیمات گوشی مراجعه کرد.
  • در ادامه در بخش تنظیمات، باید قسمت Security یا در واقع Lock Screen and Security را انتخاب کرد. ( این حالت به نوع گوشی بستگی دارد)
  • گزینه ی Fingerprint را انتخاب کنید.
  • این گزینه در خصوص گوشی های Nexus گزینه Nexus imprint است.
  • در این حالت یک صفحه برای شما باز می شود. در بین گزینه های متفاوتی که در این صفحه مشاهده می کنید، باید روی گزینه Add Fingerprint کلیک نمایید.
  • با کلیک کردن روی این گزینه، فرایند های بعدی برای فعال سازی حسگر اثر انگشت اندرویدی برای شما به نمایش در خواهد آمد.

ادامه مراحل فعال کردن حسگر اثر انگشت اندرویدی با توجه به نوع هر گوشی:

تقریبا تمامی مراحل بالا در تمامی گوشی های اندرویدی یکسان است. در ادامه کلیات کار مشابه یک دیگر است اما عبارات و منوهایی که برای شما نمایش داده می شود بستگی به مدل و برند گوشی شما دارد. با این حال پس از گذراندن این قدم ها با کلیک بر روی گزینه ی Continue می توانید فرآیند فعال کردن سنسور اثر انگشت در تکمیل کنید.

ادامه فرایند فعال سازی حسگر اثر انگشت با ثبت رمز:

در گام بعدی گوشی از شما در خواست می کند تا یک نوع رمز دیگر را نیز وارد کنید. حتما این نوع از رمز را وارد کنید چرا که اگر سنسور اثر انگشت گوشی خراب شود با کمک یک نوع رمز دیگر می توانید قفل گوشی را باز کنید.

این رمز ها به صورت یک PIN، Pattern یا یک پسورد وارد می شوند. با تکرار این رمز یا الگوی کمک کننده در مواقع اضطراری، فرایند فعال سازی سنسور اثر انگشت در گوشی های اندرویدی وارد فاز پایانی خود خواهد شد.

قدم نهایی برای فعال سازی اثر انگشت:

در مرحله ی آخر باید حسگر اثر انگشت خود را باز کنید. در این صفحه ابتدا یک گیفت به شما نمایش داده می شود که بر اساس آن نحوه ی ثبت اثر انگشت را به خوبی آموزش می بینید. برای ثبت اثر انگشت باید انگشت خود را برای چند لحظه ی کوتاه بر روی سنسور دستگاه نگه دارید.

پس از ثبت نهایی اثر انگشت، کار فعال سازی در گوشی های اندرویدی تکمیل می شود.

فعال سازی چند اثر انگشت در گوشی:

فعال سازی حسگر اثر انگشت

در برخی از گوشی های اندرویدی می توانید به جای ثبت یک اثر انگشت، حداقل بین سه تا چهار انگشت را ثبت کنید. برای این کار بر روی گزینه ی Add another Fingerprint کلیک کنید و دیگر انگشت های خود را نیز برای باز کردن قفل گوشی ثبت کنید.

در صورتی که قصد اضافه کردن اثر انگشت جدید را ندارید فقط کافی است گزینه ی Done را بزنید تا فرایند ثبت سنسور اثر انگشت به پایان برسد.

نکته ی دیگری که درمورد حسگر اثر انگشت وجود دارد این است که این ویژگی نه تنها یک فناوری بسیار کاربردی است بلکه برای افزایش ایمنی گوشی و دسترسی آسان به صفحه ی اصلی نیز استفاده می شود. در بسیاری از گوشی ها می توان از از حسگر اثر انگشت برای افزایش امنیت برنامه ها و فایل هایی که بر روی گوشی هستند نیز استفاده کرد.

همچنین برای آموزش رفع مشکل حسگر اثر انگشت A70 می توانید اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *