جستجو
Generic filters
آموزش فارسی سازی آیفون

تعداد کاربران گوشی های اپل در کشور ما کم نیست. متاسفانه عوامل زیادی تاثیر گذار بوده و اپل در بسیاری موارد از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند. از آن جایی که همیشه نمی توان از زبان انگلسی استفاده کرد و برای سرچ کردن و… به زبان فارسی نیاز است؛ فرآیند فارسی سازی آیفون پدید آمد. اگر کاربر گوشی های اپل هستید و نمی دانید چه طور کیبورد فارسی گوشی را فعال کنید یا زبان گوشی خود را به فارسی تبدیل کنید این مقاله را دنبال کنید. در این مقاله میخواهیم به فارسی سازی گوشی های آیفون بپردازیم.

فارسی سازی گوشی موبایل چه مزیت هایی به دنبال دارد؟

  • راحت کار کردن با گوشی موبایل:

اگر به زبان انگلیسی به خوبی آشنا باشید؛ شاید زیاد احساس نیاز به فارسی سازی نکنید چرا که به راحتی می توانید از منوی غیرفارسی استفاده کنید. این در حالی است که بسیاری از کاربران به این زبان تسلط کامل را ندارند یا در جاهایی به مشکل برمیخورند و معنای ارور یا مشکل پیش آمده را متوجه نمی شوند؛ فارسی سازی برای این دسته از افراد بسیار مناسب است. به طور مثال فرض کنید گوشی در هنگام روشن شدن اروری را نشان می دهد و حتما باید بین دو گزینه یکی را انتخاب کنید؛ اگر به زبان انگلیسی تسلط کامل نداشته باشید احتمالا به تنهایی نمی توانید این ارور را رفع کنید یا گزینه ی اشتباهی را انتخاب می کنید.

  • امکان استفاده از کیبورد فارسی:

شاید در وهله ی اول فکر کنید که نداشتن کیبورد فارسی برای فردی که زبان اول او فارسی است؛ اجباری نیست اما این نکته را به یاد داشته باشید که برای سرچ کردن در مطالب و مقالات فارسی با استفاده از موتورهای جست و جوگر همانند گوگل نیاز به فارسی تایپ کردن دارید. بنابراین فارسی کردن آیفون می تواند کار کردن با این دستگاه را برای شما راحت تر کند.

راه حل فارسی سازی گوشی های آیفون:

آموزش فارسی سازی آیفون

پیش از هر کاری، پیشنهاد می کنیم مقاله ی جیلبریک کردن گوشی های آیفون را مطالعه کنید چرا که با جیلبریک بیشتر آشنا می شوید. یکی از مزایای جیلبریک کردن گوشی های آیفون این است که پس از آن می توانید گوشی خود را فارسی کنید. در حال حاضر فارسی سازی آیفون فقط از طریق جیلبریک امکان پذیر است. در حالی که شرکت اپل کاربران را از جیلبریک کردن گوشی خود باز می دارد اما تنها راهی است که می توانید زبان دستگاه خود را به کلی فارسی کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که جیلبریک کردن گوشی موبایل می تواند به پایین آمدن امنیت گوشی شما منجر شود اما اگر اصرار بر فارسی سازی دارید پیشنهاد می کنیم این کار را به یک تعمیرکار ماهر گوشی های موبایل بسپارید.

همان طور که در مقاله ی جیلبریک توضیح داده ایم؛ انتشار نسخه های جیلبریک توسط هکرها یا توسعه دهندگان انجام می شود و برای هر نسخه ی سیستم عامل نیاز است تا از نسخه ی متفاوتی از جیلبریک استفاده کنید.

فارسی سازی با استفاده از جیلبریک:

آموزش حیلبریک کردن آیفون

برای فارسی سازی از طریق جیلبریک وارد بخش Cydia شوید و سپس در قسمت Search عبارت Persian Language for iOS8 را جستجو کنید. پس از انتخاب عبارت پیدا شده گوشی شما فارسی می شود.

فارسی سازی کیبورد گوشی های آیفون:

فارسی سازی کیبورد ایفون

شرکت اپل کیبورد فارسی را برای گوشی هایی با سیستم عامل ios8 و پایین تر را ارائه نکرده است. خوشبختانه برای فارسی کردن کیبورد گوشی خود نیازی به جیلبریک کردن نیست.

اگر آیفونی با نسخه ی سیستم عامل ios8 به بالا را دارید برای فارسی کردن کیبور گوشی خود به راحتی می توانید مسیر زیر را طی کنید:

به بخش تنظیمات setting دستگاه بروید و در بخش زبان، گزینه زبان فارسی را انتخاب کنید.

برای فارسی کردن کیبورد سیستم عامل گوشی هایی ios8 به پایین مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات شوید.
  • قسمت General را انتخاب کنید.
  • وارد قسمت Keyboard شوید.
  • روی گزینه Add New Keyboard ضربه بزنید.
  • زبان فارسی را انتخاب کنید و کیبورد خود را فارسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *