جستجو
Generic filters
کار نکردن وای فای

وصل نشدن وای فای گوشی – به جرأت می توان گفت بدون دسترسی به شبکه اینترنت، بسیاری از فعالیت های زندگی از حرکت می ایستد. برای کسانی که عمدتاً از اتصال به WiFi استفاده می کنند، وصل نشدن وای فای گوشی یکی از مشکلات کلافه کننده بوده که با آن روبرو هستند. عدم دسترسی به اینترنت برای اینگونه افراد حتماً دردسرهای فراوانی را به همراه خواهد داشت. از این رو در این مقاله قصد داریم تا با علت وصل نشدن وای فای در تلفن های همراه و راه حل آن آشنا شویم.

 

وصل نشدن وای فای گوشی و دلایل آن

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود تلفن همراه به وای فای متصل نگردد. به طور معمول رایج ترین علت وصل نشدن وای فای شامل موارد زیر است.

  • مودم دچار مشکل شده باشد و یا سینگال آن ضعیف شود.
  • رمز عبور وای فای را اشتباه وارد کرده باشید.
  • در پیکربندی شبکه اختلال ایجاد شده باشد.
  • مشکلات نرم افزاری در گوشی باعث بروز این مشکل شود.
  • گوشی به طور دقیق در راستای امواج رادیویی قرار نگیرد.
  • ویروسی شدن گوشی در اثر استفاده از بدافزارها یا سایر عوامل

 

وصل نشدن وای فای گوشی

روش های رفع مشکل وصل نشدن وای فای در گوشی

در صورتی که wifi گوشی اتصال را برقرار نمی کند، قبل از هر اقدامی ابتدا یکبار مودم را خاموش و یا روشن کنید. سپس از سالم بودن مودم اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که مودم شما سالم بوده و سیگنال آن ضعیف نمی باشد، از روش های زیر برای رفع مشکل خود استفاده کنید.

 

حذف و اتصال مجدد وای فای

قبل از اینکه این کار را انجام دهید چک کنید که دستگاه در حالت airplane mode نباشد. چرا که در حالت هواپیما، وای فای هم قطع می شود. سپس وای تنظیمات wifi شده و در آنجا بر روی وای فای خودتان ضربه زده و گزینه Forget network را انتخاب کنید.

مجدد گزینه جستجو وای فای را زده و دوباره به آن متصل شده و پسورد خورد را وارد کنید. گاهی با این کار مشکل قطع wifi رفع شده است.

 

غیر فعال سازی قطع اتوماتیک وای فای

گاهی پیش آمده که وای فای گوشی، خود به خود قطع می شود. علت این است که برای ذخیره شارژ باتری، گزینه قطع اتوماتیک وای فای را فعال کرده اید. برای رفع این مشکل ابتدا به بخش WiFi دستگاه مراجعه کنید. سپس وارد گزینه Keep Wi-Fi on during sleep شوید.

با لمس کردن این گزینه پنجره ای برای شما باز می شود که نحوه اتصال وای فای در حالت sleep را می پرسد. این گزینه را بر روی Always بگذارید. به این ترتیب مشکل قطع خودکار آن حل می شود.

 

غیر فعال کردن گزینه سوئیچ شدن هوشمند

یکی دیگر از علت های قطع وای فای این است که زمانی که سیگنال مودم ضعیف می شود، گوشی به طور خودکار بر روی اینترنت موبایل تنظیم می شود. برای این کار ابتدا به بخش تنظیمات wifi بروید. سپس در قسمت additional settings باید گزینه Smart Network Switch یا Wi-Fi assistant را پیدا کرده و سپس آن را off کنید.

غیر فعال سازی سایر اتصالات

یکی از عواملی که باعث از کار افتادن وای فای گوشی می شود؛ روشن بودن گزینه بلوتوث، هات اسپات، وای فای دایرکت و… است. بنابراین یک بار این اتصالات را چک کرده و اگر روشن است آن را غیر فعال کنید. سپس مجدد وای فای را روشن کنید.

به طور مثال گاهی استفاده از برنامه هایی همچون Shareit سبب از کارافتادن موقتی وای فای می شود. پس بعد از اتمام کار، برنامه را بسته و اینترنت وای فای را دوباره فعال کنید.

غیر فعال کردن حالت ذخیره باتری

اگر حالت دخیره باتری فعال باشد، می تواند باعث قطع وای فای شود. برای این کار ابتدا وارد Settings شوید و سپس به تنظیمات Battery بروید. در قسمت Power mode باید گزینه Power Saving Mode را خاموش کنید.

 

ریستارت کردن گوشی

گاهی اوقات وصل نشدن WiFi به علت باگ های نرم افزاری است که به صورت موقتی ایجاد می شود. در چنین شرایطی بهتر است که یک بار گوشی را ریستارت کنید. به این ترتیب این باگ ها از بین می رود. مجدداً وای فای را روشن کنید تا از اتصال آن مطمئن شوید.

پاک کردن حافظه موقت

یکی از روش هایی که به این مشکل پاسخ داده، پاک کردن کش برنامه ها می باشد. معمولاً با پاک کردن کش وای فای دایرکت این موضوع حل می شود. برای این کار به setting بروید و در قسمت app گزینه Wi-Fi Direct را انتخاب کرده و آن را انتخاب کنید. در نهایت گزینه clear cache را انتخاب نمایید.

 

به روزرسانی اپلیکیشن ها

یکی دیگر از علت های وصل نشدن وای فای به دلیل مشکلات عدم آپدیت بودن برنامه ها است. بنابراین برای رفع مشکل به Play Store رفته و در قسمت My Apps برنامه هایی که نیاز به آپدیت دارند را مشاهده می کنید. در صورتی که گزینه update all را انتخاب کنید، همه برنامه ها به روزرسانی می شود. همچنین با فعال کردن گزینه Auto-Update apps این اپلیکیشن ها به صورت خودکار آپدیت می شود.

 

راه اندازی در حالت ایمن دستگاه

همان طور که گفتیم ویروسی شدن دستگاه می تواند علت از کار افتادن وای فای باشد. برای رفع این مشکل گوشی را باید در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. با این کار برنامه هایی که خودتان نصب کرده اید، به طور موقت غیر فعال می گردد.

اگر با راه اندازی گوشی در حالت Safe Mode وای فای وصل شد، مشکل از برنامه های نصب شده هستند و باید پاک شود.

 

به روزرسانی سیستم عامل ها

گاهی به دلیل قدیمی بودن نسخه سیستم عامل اندروید یا ios وای فای کار نمی کند. پس سیستم عامل را آپدیت کرده و مجدد اتصال وای فای را چک کنید.

در گوشی های اندروید ابتدا وارد بخش Settings شده و از قسمت About گزینه Updates را انتخاب کنید.

در گوشی های آیفون وارد بخش Settings شده از قسمت General گزینه Software Updates را انتخاب کنید.

 

انجام عملیات ریست فکتوری

به عنوان آخرین مراحل از اقداماتی که باید برای رفع این مشکل انجام دهید، ریست فکتوری کردن تلفن همراه است. برای این کار ابتدا به بخش setting بروید. سپس باید به بخش Back up and reset بروید. این گزینه در برندهای مختلف، متفاوت است. سپس گزینه factory reset را انتخاب کنید.

به این ترتیب گوشی به تنظیمات کارخانه برگشته و مجدد باید آن را راه اندازی کنید.

 

فلش کردن گوشی

با فلش کردن گوشی مشکل فای وای معمولاً حل می شود. در صورتی که با ریست فکتوری این مشکل حل نشد، دستگاه را فلش کنید. چرا که در این عملیات باگ هایی که هنگام ریست فکتوری پاک نشده، از بین می رود.

 

مشکلات سخت افزاری گوشی

در صورتی که هیچ کدام از روش های فوق اثرگذار نباشد، به احتمال زیادی مشکل از بخش سخت افزاری تلفن همراه است و باید توسط افراد متخصص بررسی شود. شما می توانید برای تعمیرات موبایل و کسب و اطلاعات بیشتر به این قسمت مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *