جستجو
Generic filters
آموزش باز کردن قفل انواع گوشی اندروید

اموزش باز کردن قفل گوشی اندورید – مشکل فراموشی قفل گوشی از جمله موضوعات رایجی است که به وفور اتفاق می افتد. البته در گوشی های نسل جدید که به تکنولوژی حسگر اثر انگشت مجهز شده اند، این مشکل کمتر رخ می دهد. با این حال در هنگام فراموشی قفل موبایل، روش های مختلفی برای باز کردن آن وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

در اندروید 5 به بالا به دلیل ایجاد قفل FRP شکستن قفل گوشی کار سختی تری شده است. با این وجود باز هم راهکار های موثری برای باز کردن قفل وجود دارد.

 

استفاده از قابلیت Smart Lock

در تعمیرات موبایل یکی از راه هایی که می توان قفل گوشی را استفاده کرد، استفاده از قابلیت های قفل هوشمند (Smart Lock) است. این ویژگی برای تلفن همراه شما موقعیت های منحصر به فردی را تعریف می کند. به طور مثال می توانید در گوشی اندروید این قابلیت را به وجود آورید که زمانی که موبایل به اینترنت متصل نیست، دستگاه قفل نشود. به طور کلی می توانید موقعیت هایی را تعریف کنید که قفل گوشی فعال نشود.

حال شما خانه خود را به عنوان یک منطقه امن برای گوشی خود تعریف می کنید. در چنین شرایطی اگر گوشی شما قفل شود و رمز ورود و یا پترن آن را فراموش کرده باشید؛ کافی است که موبایل خود را به خانه ببرید تا به طور خودکار قفل گوشی باز شود.

 

باز کردن قفل گوشی با اکانت جیمیل

در گوشی های اندروید 4.4 و پایین تر راه آسانی برای باز کردن قفل گوشی وجود دارد. برای این کار ابتدا پنج بار رمز عبور خود را اشتباه وارد کنید. سپس گزینه Forgot password برای شما نمایش داده می شود. در این مرحله گزینه Answer Questio نمایش داده می شود که باید جواب سوالی که هنگام ست کردن پترن انتخاب کرده اید را وارد کنید.

اما در روشی دیگر گزینه Enter Google account details را انتخاب کرده و وارد اکانت جیمیل می شوید. به این ترتیب با Sign in کردن، قفل موبایل باز می شود.

 

باز کردن قفل گوشی اندروید

باز کردن قفل موبایل با Find My Device گوگل

در اموزش باز کردن قفل گوشی اندورید باید گفت که اکثر گوشی ها و تبلیت های اندرویدی، به سرویس داخلی Find My Device مجهز هستند. در ادامه آموزش تعمیرات موبایل باید گفت که این روش برای نسخه اندروید 7.1.1Nougat و پایین تر کاربرد دارد. در گوگل وارد این سرویس شده و گزینه Lock را انتخاب کنید. بعد از آن باید یک پسورد جدید وارد کنید. بعد از دور بار وارد کردن رمز جدید، باید چند دقیقه صبر کنید تا رمز گوشی عوض شود. سپس می توانید با پسورد جدید وارد دستگاه شوید.

برای استفاده از این روش چند شرط باید رعایت شود. اول این که باید حتماً اکانت گوگل داشته باشید، همچنین نام کاربری و رمز عبور خود را باید به خاطر داشته باشید. در مرحله بعد باید قابلیت Android Device Manager را در گوشی خود فعال کنید و در نهایت گوشی به اینترنت متصل باشد.

 

باز کردن قفل گوشی های سامسونگ

در گوشی های سامسونگ قابلیتی به نام Find My Mobile وجود دارد که شبیه به قابلیت Find My Device است. استفاده از این قابلیت در صورتی امکان پذیر است که اکانت سامسونگ داشته باشید. بنابراین وارد اکانت خود شده و گزینه Lock My Screen را انتخاب می کنید. سپس یک پسورد جدید ایجاد کرده و Lock را انتخاب می کنید. بعد از چند دقیقه می توانید با رمز جدید وارد گوشی های سامسونگ شوید.

 

بازکردن قفل گوشی با ریست فکتوری

در صورتی که امکان استفاده از قابلیت های عنوان شده را ندارید یک روش دیگر برای شما وجود دارد. اگر اطلاعات خاصی در گوشی خود نداشته باشید، می توانید گوشی را ریست فکتوری کنید. البته در صورتی که قفل FRP شما فعال باشد، باید اکانت گوگل و رمز عبور را داشته باشید. معمولاً در اکثر گوشی ها روش کار به این صورت است که بعد از خاموش کردن موبایل باید دکمه پاور و ولوم پایین را همزمان فشار دهید.

در این مرحله منو بوت لودر نمایش داده می شود و باید Recovery Mode را انتخاب کنید. سپس باید wipe data/factory reset را انتخاب کرده و بعد از اتمام عملیات Reboot system now را انتخاب کرده و وارد گوشی شوید.

 

باز کردن قفل گوشی با ریست فکتوری

باز کردن قفل گوشی در حالت Safe mode

اگر یکی از برنامه های شخص ثالث رمز داشته و آن را فراموش کرده اید، می توانید از حالت ایمن گوشی استفاده کنید. برای این کار به حالت Safe mode رفته و Power off را فشار دهید. در جواب به سوال رفتن به حالت ایمن، دکمه تأیید را بزنید. با رفتن گوشی به Safe mode، قفل برنامه شما غیر فعال می شود. به این ترتیب می توانید قفل برنامه و داده های آن را پاک کرده و برنامه را حذف کنید. بعد از اتمام کار، با ریبوت کردن، دستگاه شما به حالت نرمال برمی گردد.

 

باز کردن گوشی از طریق ADB

اگر از قبل گوشی خود را در حالت USB debugging فعال کرده باشید می توانید از این روش استفاده کنید. سپس از کامپیوتری استفاده کنید که از طریق ADB اجازه متصل شدن به گوشی را دارد. در قسمت نصب برای ADB عبارت adb shell rm/data/system/gesture.key را کپی و بعد دکمه اینتر را فشار دهید. بعد از این کار با ریبوت کردن گوشی، قفل آن باز می شود.

 

شکستن UI قفل صفحه

اگر گوشی شما اندورید 5.0,5.1.1 را پشتیبانی می کند، می توانید از این روش استفاده کنید. برای شروع به کار ابتدا Emergency Call را انتخاب کنید. سپس *10 را وارد کنید. دو بار بر روی صفحه نمایشگر گوشی ضربه بزنید و پس از آن عدد را کپی کرده و و paste کنید. این کار را تا جایی انجام دهید که کاراکتر ها برجسته نشوند.

مجدد به قفل صفحه برود و اعلان دوربین را باز کنید. نوار تولبار را پایین کشیده و Settings را انتخاب کنید. در این قسمت باید یک پسورد جدید وارد کنید. صفحه را فشار داده و paste کنید. زمانی که کاراکترها به حد نصاب برسد، قفل گوشی باز می شود.

باز کردن قفل گوشی با باکس و دانگل تعمیرات موبایل

باز کردن قفل گوشی و آنلاک کردن یکی از کاربردهای باکس ها و دانگل های تعمیرات موبایل است. البته این کار زمانی انجام می شود که هیچ کدام از روش های فوق کاربردی نبوده و باید حتماً توسط باکس قفل گوشی را باز کرد. برای این کار باید از باکسی استفاده کنید که مدل و برند تلفن همراه شما را پشتیبانی کند.

 

6 دیدگاه برای “آموزش باز کردن قفل گوشی های اندروید”

  1. سلام واقعا این همه راه واس باز کردن قفل گوشی وجود داره اما ۹۹ درصد این راهکارها رو زمانی میتونید انجام بدین که از قبل بروی گوشیتون تنظیم کرده باشید…

    الان بیشتر کاربرها اصلا حتی جیمیل هم ندارن ! یا اگه دارن هیچ گزینه‌ای برای بازیابی قفل با جیمیل هماهنگ نکردن…

    • نقاط قوت
      • خیلی خوبه
      نقاط ضعف
      • چیز خاصی نیست

      سلام منم مثل شما گیر افتادم و اطلاعات گوشیم واسم مهمه رمز جیمیل هم دارم
      اگر تونستید کاری انجام بدید برای باز کردن رمز لطفاً به منم اطلاع بدید
      09357138660

  2. سلام،من گوشیمو ریست کردم که قبل از ریست جیمیل ازم رمز پشتیبان خواست که همشو انجام دادم،حالا که بعدخاموش شدن صفه دوباره خواستم برم داخل گوشیم ازم پین میخواد ولی پین که قبلاتایدکرده بودم ۸رقم بود ولی الان ۶رقم فقط میشه واسه واردشدن میخواد گوشیم هانر۸لایت هست حساب پشتیبان جیمیل هم دارم خواهش کمک کنید

    • سلام دوست عزیز، متاسفانه ما بخش تعمیرات نداریم و منم اطلاعات فنی ندارم که بتونم کمکتون کنم، موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *