جستجو
Generic filters
پروگرام هارد

ترمیم بوت – یکی از اصطلاحات پرکاربرد در زمینه ی پروگرام هارد موبایل، ترمیم بوت است. با توجه به تخصصی بودن مطالب و اصطلاحات رایج در آموزش پروگرام هارد موبایل، می توانید این اصطلاحات را در کلاس های آموزش سخت افزار موبایل یاد بگیرید. در این مقاله می خواهیم شما را با پرکاربردترین اصطلاح در پروگرام هارد موبایل آشنا کنیم.

پروگرام هارد موبایل و ترمیم بوت:

در واقع برای تمامی تعمیرکاران موبایل لازم است تا با اصطلاحات پرکاربرد این حوزه آشنا شوند. شنیدن این اصطلاحات برای بار اول دشوار به نظر می رسد اما این مفاهیم و اصطلاحات در کلاس های آموزشی بارها تکرار می شوند تا ملکه ی ذهن تعمیرکاران شود.

اصطلاحات پرکاربرد در زمینه پروگرام هارد موبایل:

در ادامه می خواهیم به بررسی پرکاربردترین این اصطلاحات در حوزه ی پروگرام هارد موبایل بپردازیم.

ترمیم بوت:

ترمیم بوت یکی از اصطلاحات رایج پروگرام هارد موبایل هست . یکی از معضلاتی که در گوشی های هوشمند جدید وجود دارد این است که گاهی اوقات قسمت emmc یا همان هارد گوشی دچار مشکل و آسیب می گردد. برای برطرف کردن این مشکل می توان گوشی را فلش کرد اما گاهی اوقات براثر سهل انگاری قسمت بوت گوشی ها خراب می شود. در اثر این خرابی امکان فلش کردن گوشی وجود نخواهد داشت و دیگر نمی توان گوشی را به پی سی متصل کرد چرا که بوت گوشی پریده است.

ترمیم بوت گوشی های سامسونگ:

برای ترمیم بوت در گوشی های مختلف از جمله سامسونگ راهکارهایی ارائه شده است که می توان برای تعداد محدودی از گوشی ها با فایل dumpو sdc انجام داد.

همان طور که پیش از این آموختیم؛ آی سی سامسونگ از مهم ترین و معروف ترین برندهای گوشی های جدید به شمار می آید. اگر تعمیرکار شما نابلد باشد و از فایل اشتباه برای فلش گوشی استفاده کنید یا اگر خود آی سی دچار مشکل شود؛ گوشی خاموش می شود و دیگر روشن نمی شود.

اگر آیسی خراب شود گوشی موبایل شما به هیچ عنوان روشن نمی شود و حتی بر روی دانلودینگ و ریکاوری هم قرار نمی گیرد. در مواردی که آیسی خراب شود؛ تعمیر و ترمیم بوت جوابگو نخواهد بود اما در موارد دیگر با علم، دانش و تخصص می توان بوت را ترمیم کرد. تعویض آیسی نیازمند دانش و مهارت بالایی است و اگر در این زمینه تخصص نداشته باشید؛ خسارت های سنگین و جبران ناپذیری به گوشی وارد می شود.

ترمیم بوت

آیسی هارد:

GND: پایه منفی

DATA0: وظیفه انتقال داده ها

CLK: پایه کلاک (ساعت) وظیفه کریستال ساعت را در گوشی ها بر عهده دارد.

VCC : ولتاژ 2.8 ولت برای فعال یا روشن شدن آی سی

VCCQ: ولتاژ 1.8 ولت برای فعال یا روشن شدن آی سی

CMD: دستورات از طریق این پایه اعمال می شوند.

شش پایه که در بالا ذکر شدند؛ از مهم ترین آیسی هاردها به شمار می روند که یک تعمیرکار موبایل برای پروگرام کردن به این شش پایه نیاز دارد. بیشترین ارتباط گیری آیسی با مادربرد از طریق همین شش پایه صورت می گیرد. حافظه emmc که یک نوع از سه نوع حافظه گوشی است چرا که حافظ گوشی یا داخلی که به آن emmc اطلاق می شود یا حافظه خارجی است یا رم گوشی موبایل می باشد. در این سه نوع حافظه ما با حافظه داخلی مواجه هستیم.

یکی دیگر از اصطلاحات در این زمینه دایرکت هارد است که همان 6 مورد اخیر برای پروگرام کردن گوشی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *