جستجو
Generic filters
گوشی تاشو سامسونگ

گوشی تاشو سامسونگ – بی شک یکی از جذاب ترین گوشی های ساخته شده تا به امروز، گوشی های تاشو هستند. ساختار و صفحه نمایشگری که قابلیت خم شدن دارد، باعث شده تا افرادی زیادی برای خرید این مدل گوشی ها وسوسه شوند. سامسونگ از پیشتازان ساخت این تکنولوژی بوده و گوشی های تاشو سامسونگ طرفداران خاص خود را دارد.

در این مقاله ما قصد داریم تا گوشی تاشو سامسونگ را بررسی کرده و با ویژگی های آن آشنا شویم.

 

آشنایی با اولین گوشی تاشو

قبل از هر موضوعی باید گفت که شرکت Royole یکی از برندهای چینی محصولات الکترونیکی است در سال 2012 برای اولین بار گوشی هوشمندی FlexPai را که صفحه نمایشگر آن قابلیت خم شدن داشت را تولید و روانه بازار کرد. بعد از برندهای دیگر محصولات متنوعی را ارائه دادند.

 

گوشی تاشو سامسونگ چیست؟

در سال 2018 برای اولین بار شرکت سامسونگ گوشی های Infinity Flex Display که صفحه نمایشگر آن قابلیت تا شدن را داشت؛ رونمایی کرد. علاوه بر صفحه ای که تا می شد، در حالت تاشو نیز یک صفحه دیگر برای استفاده در حالت بسته گوشی نیز وجود داشت.

سرانجام گوشی های تاشو سامسونگ با نام سامسونگ گلکسی فولد (Galaxy Fold) روانه بازار شد. ساختار این گوشی با دو صفحه نمایشگر است. اولی به صورت ساده استفاده می شود و دومی حالتی است که گوشی را باز کرده و از آن استفاده می کنیم.

گلکسی فولد سامسونگ

بررسی طراحی گوشی تاشو سامسونگ

طراحی گوشی گلکسی فولد به این صورت است که در هر دوطرف گوشی صفحه نمایشگر را مشاهده می کنید. یک صفحه قسمت بیرونی گوشی قرار دارد که کوچکتر است و یک صفحه در داخل قسمت تاشو قرار دارد که صفحه بزرگتری می باشد. در واقع ساختار گوشی تاشو سامسونگ به این صورت است که قسمت صفحه به داخل بسته می شود.

 

مشخصات فنی گوشی گلکسی فولد سامسونگ

  • دارای رم 12 گیگ LDDR4X و حافظه داخلی 512 گیگی است.
  • این گوشی از پردازنده 7 نانومتری Qualcomm Snapdragon 855 استفاده کرده است.
  • پردازنده گوشی 8 هسته بوده و پردازنده گرافیکی آن آدرنو 640 می باشد.
  • دارای باتری 4380 میلی آمپر بر ساعت بوده و قابلیت شارژ سریع 15 واتی دارد.
  • دارای قابلیت شارژ بی سیم است.
  • از دو آهنربای نئودیومی برای بسته نگه داشتن گوشی استفاده شده است.
  • در لبه سمت چپ گوشی، درگاه سیم کارت قرار دارد و دستگاه تک سیم کارته می باشد.
  • اسپیکرهای گلکسی فولد استریو هستند.
  • یک اسپیکر دوم در قسمت بالای فریم گوشی و یک میکروفون حذف نویز دارد.
  • در گلکسی فولد جک 3.5 میلی متری هدفون حذف شده و باید یا از تبدیل هدفون و یا هدفون های بی سیم استفاده کنید.
  • در قسمت لبه راست گوشی دکمه پاور و ولوم کم و زیاد و پایین تر از آن سنسور انگشت قرار دارد.

مشخصات فنی صفحه نمایشگر گوشی تاشو سامسونگ

  • صفحه نمایشگر بزرگ آن 7.3 اینچ (داینامیک آمولد) و نمایشگر کوچکتر که روی بدنه قرار دارد 6 (سوپر آمولد) اینچ است.
  • رزولویشن صفحه نمایشگر بیرونی 6 اینچی 1680×720 پیکسل و رزولویشن نمایشگر داخلی 7.3 اینچی 2152 × 1536 پیکسل است.
  • کیفیت نمایشگر بیرونی 4.6 اینچی، اچ دی پلاس است.
  • نمایشگر بیرونی یک محافظ شیشه ای گوریلا گلس دارد که گوشی را در برابر خط و خش مقاوم می کند.

مشخصات دوربین گلکسی فولد سامسونگ

  • گلکسی فولد دارای 3 دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است. یک دوربین داخلی 8 مگاپیکسلی در قسمت داخلی نیز دارد که برای عکاسی پرتره کاربرد دارد.
  • در قسمت داخلی گوشی که باز می شود، دوربین سلفی دوگانه و حسگر نور قرار دارد.
  • یک دوربین سلفی نیز در نمایشگر کوچکتر قسمت بیرونی وجود دارد.

 

بررسی سیستم عامل گوشی تاشو سامسونگ

در گلکسی فولد سامونگ از اندروید 9 استفاده شده و دارای رابط کاربری One Ui می باشد. دارای قابلیت Multi Active Windows است که سه برنامه را در صفحه نمایشگر کوچک کرده و به طور همزمان قابل اجرا هستند.

گلکسی فولد سامسونگ و بازی های سنگین

شرکت سامسونگ بر روی گوشی های گلکسی فولد خود یک پردازنده Adreno 640 قرار داده است. اگر شما هم یکی از طرفداران انواع گیم های تلفن همراه هستید، این وسیله را به شما پشنهاد می کنیم چرا که با این پردازنده می توانید، بازی های سنگین را با سرعت زیاد اجرا کنید. همچنین این گوشی برای کارهای گرافیکی نیز مناسب است.

 

آشنایی با گلکسی فولد 2 و گلکسی Z Flip

شرکت سامسونگ از دو گوشی تاشو دیگر تحت عنوان گلکسی فولد 2 (Samsung Galaxy Fold 2) و گلکسی (Galaxy Z Flip) رونمایی کرده است.

 

بررسی گوشی گلکسی فولد 2

این گوشی در سپتامبر 2020 به بازار عرضه شده است. گلکسی فولد 2 مدل جدید گوشی های تاشو فولد سامسونگ است که ایردات نسل قبلی را حل کرده. این گوشی وقتی باز می شود، صفحه نمایشگر بزرگتری داشته و 7.6 اینچی است. نمایشگر جلویی نیز 6.23 اینچ می باشد. همچنین نسبت به مدل قبلی خود نازک تر شده است.

اینبار مدل 256 گیگ حافظه داخلی نیز به آن اضافه شده است. دارای دو باتری در دو قسمت بدنه گوشی است و سرعت باتری 4500 میلی آمپر بر ساعت است. در این مدل 5 دوربین دارد که دوربین های قسمت بیرونی 12 مگاپیکسل و قسمت داخلی 10 مگاپیکسل است. این گوشی شبکه اینترنت 5G را پشتیبانی می کند.

 

سامسونگ گلکسی فولد2

 

این مدل دارای اندروید 10 می باشد. صفحه نمایشگر آن قابلیت تقسیم صفحه را دارد. مدل لوکس آن نیز وجود دارد که دو سیم کارته بوده و رنگ آن Glitter Gold می باشد.

 

بررسی گوشی گلکسی Z Flip

گوشی گلکسی Z Flip در فوریه 2020 وارد بازار شده است. این گوشی تاشو سامسونگ به نسبت مدل قبلی کوچکتر بوده و وقتی باز می شود، صفحه نمایشگر آن 6.7 اینچ می شود. وقتی که باز می شود نیز اندازه آن بسیار کوچک می گردد.

این مدل دو سیم کارته است. رم آن 8 گیگ و حافظه داخلی 256 گیگی دارد. این دستگاه تا شبکه 4G را پشتیبانی می کند.

در کل این دستگاه از گلکسی فولد بسیار کوچکتر بوده و ضعیف تر است. از این رو همچنان مدل گلکسی فولد محبوبیت بیشتری نسبت این مدل دارد.

 

گلکسی Z Flip

جمع بندی

در کل باید گفت که گوشی های تاشو سامسونگ زمان کمی است که در بازار جهانی عرضه شده و به دلیل قیمت بالای آن، همچنان بسیاری از افراد قدرت خرید این مدل گوشی را ندارند. اما به دلیل ارائه صفحه نمایشگر جذاب از سوی شرکت سامسونگ، خرید آن وسوسه برانگیز است.

در صورتی که گوشی سامسونگ شما خراب شده و به تعمیر نیاز دارد، می توانید برای تعمیرات موبایل سامسونگ به این قسمت مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *