جستجو
Generic filters
کالبد شکافی A6

کالبد شکافی A6 – شرکت سامسونگ با ارائه محصولات متنوع توانسته گوشی های مختلف با امکانات متعدد و قیمت مناسب برای طرفداران این برند عرضه کند. Samsung Galaxy A6 2018 یکی از محصولات این کمپانی است که با توجه به امکانات و قیمت آن جز گوشی های میان رده به حساب می آید. در این مقاله با آموزش کالبد شکافی و تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی A6 همراه شما هستیم.

 

گوشی سامسونگ گلکسی A6 2018

گوشی سامسونگ گلکسی A6 یکی از مدلهای محبوب و میان رده برند سامسونگ می باشد که در سال 2018 به بازار عرضه شده است. برای کسانی که به دنبال یک گوشی کاربردی با قیمت مناسب هستند؛ گلکسی A6 یک انتخاب مناسب است. طراحی گلکسی A6 مشابه سایر مدلهای سری A سامسونگ بوده و دارای صفحه نمایش بدون حاشیه با کنتراست و وضوح بالا است.

 

سایر ویژگی های سامسونگ گلکسی A6 2018

  • دارای صفحه نمایش 5.6 اینچ با رزولوشن 720 در 1480 پیکسل
  • دارای دو مدل 64 گیگ با رم 4 یا 32 گیگ با رم 3
  • دارای کارت حافظه microSD برای افزایش حافظه تا 256
  • چیپست Exynos 7870 Octa و پردازنده هشت هسته
  • دوربین جلو و عقب 16 مگاپیکسل
  • ظرفیت باتری 3000 میلی آمپر بر ساعت
  • دارای انواع حسگر از جمله سنسور اثر انگشت، سنسور مجاورت و…

 

آموزش کالبد شکافی سامسونگ گلکسی A6

در این بخش می خواهیم به بازکردن گوشی A6 و تشریح قطعات آن بپردازیم. قبل شروع به بازکردن گوشی، برای جلوگیری از حذف اطلاعات و از بین نرفتن آن، حتماً از اطلاعات گوشی خود خود بکاپ تهیه کنید. برای باز کردن گلکسی A6 باید ابتدا صفحه گوشی را باز کرده و بعد سایر اجزا را جدا کنید. در کالبد شکافی این گوشی متوجه می شوید که باید ابتدا صفحه نمایش آن را از قاب اصلی جدا کرده و سپس سایر اجزا را جدا کنید.

 

ابزار مورد نیاز

 

مرحله اول کالبد شکافی A6 :

برای بازکردن گوشی A6 ابتدا دکمه پاور را فشار داده و سپس با انتخاب Shut down گوشی را خاموش کنید.

 

بازکردن گوشی A6 -مرحله1

 

 

مرحله دوم:

سوزن سیم کارت را در سوراخ کوچک سمت چپ گوشی قرار داده و فشار دهید تا خشاب سیم کارت دوم و کارت حافظه خارج شود.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 2

 

مرحله سوم:

دوباره سوزن سیم کارت را داخل سوراخ بالاتر قرار دهید تا این بار خشاب سیم کارت اصلی را خارج کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله3

 

مرحله چهارم:

سشوار صنعتی را بر روی صفحه نمایش گوشی چند ثانیه نگه دارید تا چسب نگهدارنده بین صفحه و فریم گوشی نرم شود. دقت کنید که سشوار را در مرکز ال سی دی نگه ندارید، چرا که باعث آسیب زدن به ال سی دی می شود. همچنین اگر در ادامه کار، اگر صفحه باز نشد؛ چند ثانیه دیگر سشوار را روی صفحه گوشی بگیرید به طوری که به صفحه آن، آسیبی وارد نشود.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 4

 

مرحله پنجم:

با کمک یک اسپاتول یا قاب باز کن فلزی یک دهانه بین صفحه گوشی و فریم آن ایجاد کنید. مراقب باشید که این کار را به آرامی انجام دهید تا به ال سی دی گوشی آسیب نرسد.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 5

 

مرحله ششم:

یک پیک پلاستیکی را به آرامی داخل دهانه ایجاد شده قرار دهید و آن را تا گوشه های گرد موبایل بکشید. این کار را به آرامی انجام دهید تا سایر اجزای را به اشتباه برش نزنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 6

 

مرحله هفتم:

اکنون می توانید صفحه را باز کرده و تا 90 درجه به سمت بالا باز کنید. حتماً به کابلی که به گوشی متصل است دقت کرده و به آرامی صفحه را بلند کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 7

 

مرحله هشتم:

اسپاتول را زیر کانکتور نوار نگهدارنده صفحه گوشی بگذارید و به سمت بالا بکشید تا جدا شود.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 8

 

مرحله نهم:

با استفاده از یک اسپاتول پلاستیکی یا قاب باز کن نوار نگهدارنده که با کانکتور متصل شده بود را به آرامی جدا کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 9

 

مرحله دهم:

به این ترتیب می توانید ال سی دی گوشی را از قسمت زیری آن جدا کنید. در صورت شکستن صفحه گوشی، سیاه شدن صفحه نمایش، وجود پیکسل های مرده و سایر مشکلات تاچ و ال سی دی می توانید به این روش تاچ ال سی دی را باز کرده و تعویض کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 10

 

مرحله یازدهم:

با استفاده از پیچ گوشتی 18 پیچ مشخص شده در تصویر را باز کنید. این پیچ ها تمام اجزای شاسی داخلی گوشی را به سایر اجزای آن می چسباند.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 10

 

مرحله دوازدهم:

بعد از باز کردن پیچ ها، اسپاتول را بین قاب داخلی و قسمت بالایی گوشی قرار داده و این دو بخش را از هم جدا کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 12

 

مرحله سیزدهم:

با استفاده از اسپاتول پلاستیکی قسمت نگهدارنده باتری را قطع کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 13

 

 

مرحله چهاردهم:

شاسی داخلی که باتری روی آن قرار دارد را برگردانید و سشوار را چند ثانیه روی آن نگه دارید به این منظور که چسب نگهدارنده باتری نرم شود. از نگه داشتن سشوار به طور مستقیم بر روی باتری خودداری کنید چرا که باعث آسیب به باتری و تورم آن می شود.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 14

 

 

مرحله پانزدهم:

یک کاردک پلاستیکی را زیر باتری قرار دهید و آن را به سمت بالا بکشید. مراقب باشید باتری سوراخ یا خم نشود. اگر باتری جدا نشد، دوباره سشوار را چند ثانیه به سمت مخالف باتری نگه دارید تا چسب را نرم کند.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 15

 

 

مرحله شانزدهم:

به این ترتیب باتری جدا می شود. اگر مشکلاتی مانند باد کردن باتری، گرم شدن بیش از حد باتری و سایر مشکلات مربوط به باتری برای دستگاه به وجود آید می توانید به این شیوه باتری را با یک باتری جدید تعویض کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 16

 

 

مرحله هفدهم:

با کمک یک اسپاتول یا قاب بازکن پلاستیکی زیر جک هدفون زده و آن را دربیاورید. در صورت خرابی می توانید آن را تعویض کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 17

 

مرحله هجدهم:

با قاب باز کن پلاستیکی مانند تصویر قفل دوربین جلو را باز کرده و آن را جدا کنید. اگر با دوربین جلو نمی توانید سلفی بگیرید، عکس ها تار هستند، هنگام باز کردن برنامه صفحه سیاه شده یا ارور می دهد و مشکل از خرابی دوربین جلو است؛ می توانید آن را تعویض کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 18

 

 

مرحله نوزدهم:

با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ مشخص شده در تصویر را باز کنید. این پیچ مادربرد را به شاسی نگه می دارد.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 19

 

 

مرحله بیستم:

به این ترتیب مادربرد را می توانید از روی دستگاه جدا کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 20

 

مرحله بیست یکم:

با استفاده از اسپاتول و یا قاب بازکن پلاستیکی اتصال دوربین عقب را از روی مادربرد قطع کرده و آن را جدا کنید. در این شرایط اگر دوربین عقب دستگاه دچار مشکل باشد می توانید آن را تعویض کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 21

مرحله بیست و دوم:

سه تا پیچ مشخص شده در تصویر را با پیچ گوشتی باز کنید. سپس اسپیکر خارجی گوشی را با اسپاتول بلند کنید. به این ترتیب اسپاتول جدا می شود و در صورت بروز مشکلاتی همچون بی صدا شدن گوشی و … باید این قطعه را بررسی و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 22

 

مرحله بیست و سوم:

پیچ گوشتی سرصاف را زیر اسپیکر داخلی گذاشته و آن را بلند کنید تا از روی شاسی جدا شود. در نتیجه تمامی اجزا از روی شاسی داخلی برداشته می شود و اگر شاسی دستگاه شکسته باشد می توانید آن را تعویض کنید. همچنین اسپیکر گوشی را نیز می توانید به همین شیوه تعویض کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 23

 

 

مرحله بیست و چهارم:

اکنون بر روی فریم روی گوشی با یک اسپاتول قفل سیم کانکتور ولوم را باز کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 24

 

مرحله بیست و پنجم:

با یک ابزار مناسب قطعه ولوم را به آرامی از روی گوشی بردارید. اگر نمی توانید صدای دستگاه را به خوبی کم و زیاد کنید باید این قطعه را بررسی کرده و در صورت خرابی آن را با قطعه جدید عوض کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 25

 

مرحله بیست و ششم:

در گوشه سمت چپ این فریم، یک پیچ گوشتی سرصاف را زیر ویبراتور قرار داده و آن را به سمت بالا بکشید تا جدا شود. اگر ویبره گوشی دچار مشکل است و بیش از حد یا خیلی کم لرزش دارد این قطعه را بررسی کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 26

 

مرحله بیست و هفتم:

با یک اسپاتول پلاستیکی به آرامی پد پاور را جدا کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 26

 

مرحله بیست و هشتم:

با کمک یک پیچ گوشتی سرصاف به آرامی نوار پاور را به سمت بالا بکشید تا جدا شود. به این ترتیب قطعه پاور را می توانید از گوشی جدا کنید. اگر دکمه پاور گوشی کار نمی کند می توانید این قطعه را تعویض کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 28

 

 

مرحله بیست و نهم:

در قسمت بالایی قاب صفحه که جدا کردید، سنسور اثر انگشت قرار دارد. با کمک یک اسپاتول پلاستیکی قفل آن را باز کرده و مجدد اسپاتول را در گوشه دیگر گذاشته و کاملاً این قطعه را جدا کنید. به این ترتیب حسگر اثر انگشت جدا می شود. اگر این سنسور دچار مشکل شده و کار نمی کند باید این قطعه را عوض کنید.

 

بازکردن گوشی A6 - مرحله 29

 

 

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله اجزای گوشی سامسونگ گلکسی A6 را باز کرده و قطعات آن را بررسی کردیم. همچنین در صورت بروز مشکل در هر قطعه از دستگاه می توانید به تعمیر یا تعویض آن بپردازید. اگر علاقه مند به شرکت در کلاس های آموزشی تعمیرات موبایل هستید، می توانید جهت کسب اطلاع از سرفصل های آموزشی به اینجا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *