جستجو
Generic filters
هر آن چه که باید در خصوص تعمیر برد موبایل بدانید

یکی از حساس ترین قطعه در گوشی موبایل، برد آن است. تعمیرات برد موبایل نیز بسیار حساس است و بسته به نوع خرابی که در برد ایجاد شده است؛ تعمیرکار حرفه ای می تواند با حفظ سلامت بقیه ی اجزای برد آن قسمت را تعمیر کند. در این مقاله می خواهیم شما را با نکات اصلی در تعمیرات برد موبایل آشنا کنیم.

نقش برد در گوشی های موبایل چیست؟

برد قطعه ای الکترونیکی است که در تمامی گجت های دیجیتالی از جمله گوشی های تلفن همراه از آن استفاده شده است. برد گوشی موبایل شامل قطعات سخت افزاری بسیار مهمی همچون رم، CPU و هارد است. با توجه به این قطعات سخت افزاری که بر روی برد قرار دارد می توان به اهمیت برد موبایل پی برد.

نکات اصلی در تعمیرات برد موبایل :

برد موبایل

همان طور که گفته شد تعمیرات موبایل حساسیت بالایی دارد اما با این حال تعمیرات برد موبایل حساسیت بالاتری دارد. پیشنهاد تیم فنی ما این است که از تعمیرات برد موبایل خود را به یک فرد متخصص، با تجربه و دقت بالا بسپارید. نکات اصلی در

البته تعمیر برد گوشی موبایل به ابزار، وسایل و دستگاه های به خصوصی است که در صورت نبود این تجهیزات می تواند تعمیر برد موبایل شما به خوبی انجام نشود. هر آن چه که باید در خصوص تعمیر برد موبایل بدانید

چگونه می توان تشخیص داد ایراد موبایل از برد دستگاه است؟

تعمیرکاران موبایل از ابزار و دستگاه های منحصر به فردی برای بررسی ایراد موجود در گوشی استفاده می کنند. در حقیقت برای اینکه تعمیر برد موبایل به درستی انجام شود باید کار را به تعمیرکار متخصص با ابزار مناسب سپرد. برد دستگاه موبایل از بخش های مختلفی تشکیل شده است که مسیرهای الکترونیکی زیادی در آن جریان دارد و در نتیجه تشخیص دقیق ایراد ایجاد شده در دستگاه برای تعمیر برد موبایل بسیار حائز اهمیت است.

آیا امکان تعمیر برد تلفن همراه وجود دارد؟

تعمیر برد موبایل

اینکه برد گوشی شما قابل تعمیر است یا نه کاملا به نوع ایراد وارده شده بستگی دارد. در بیشتر موارد قطعات معیوب را می توان تعویض یا تعمیر کرد تا به این ترتیب تعمیر برد موبایل به خوبی انجام شود اما با این حال در مواقعی نیز ایراد بسیار جدی بوده و با تعمیر و تعویض جزئی قطعات برد دستگاه تعمیر نمی شود و نیاز به تعویض کلی برد دستگاه است.

با توجه به توضیحات بالا می توان گفت که برد موبایل همیشه قابل تعمیر نیست اما با این حال بسته به میزان تخصص، دانش و مهارت تعمیرکار تعمیر برد در مراکز تخصصی امکان پذیر خواهد بود.

مراحل تعمیر برد موبایل:

برای تعمیر برد موبایل نیاز است تا ابتدا دستگاه باز شود برخلاف تصورات عموم، این مرحله حساسیت بسیار بالایی دارد چرا که می تواند باعث شکسته شدن یا آسیب به قاب پشتی موبایل، برد و قسمت های دیگر دستگاه شود.

پس از باز شدن قاب پشتی موبایل و جدا شدن برد آن، در مرحله ی بعدی نوبت به بررسی دقیق تمام اتصالات الکترونیکی روی دستگاه است.

در این مرحله تعمیرکار موبایل تمامی اتصالات را بررسی می کند و از تمیزی برد و عدم وجود هر گونه قطعه خارجی بر روی آن اطمینان پیدا می کند تا در مراحل بعدی تعمیر برد موبایل را انجام دهد.

در صورتی که هرگونه قطعی در اتصالات برد وجود داشته باشد، نیاز است تا تعمیرکار آن را رفع کند. اگر تمامی اتصالات و سیم های دستگاه وصل بودند؛ نوبت به بررسی عیب و ایراد احتمالی در دیگر قطعات روی برد می رسد.

در این مرحله به تغییر رنگ بر روی قطعات روی برد توجه کنید. این تغییر رنگ می تواند نشان دهنده ی سوختن یا خرابی آن ها باشد.

در آخرین مرحله اگر از روی دستگاه امکان تشخیص ایراد آن نبود نیاز است تا از دستگاه های تخصصی استفاده شود و عیب و ایراد احتمال موجود در برد بررسی شود.

چه قطعاتی در برد موبایل امکان تعمیر یا تعویض را دارند؟

این نکته را به یاد داشته باشید که برد موبایل یک قطعه ی الکترونیکی است که قطعات و بخش های سخت افزاری متعددی بر روی آن قرار گرفته اند. از طرفی نیز همه این بخش ها به واسطه اتصالات سیمی و الکترونیکی با یکدیگر در ارتباط هستند. همین امر فرایند تعمیر برد موبایل را نیز پیچیده تر می کند.

در نتیجه هر کدام از این بخش ها ممکن است دچار ایراد شده و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. برخی از قطعات که ممکن است در برد آسیب ببینند شامل موارد زیر هستند:

  • هارد
  • مقاومت هایی که روی برد قرار دارند
  • تمامی اتصالات سیمی و الکترونیکی
  • خازن که خود به دو صورت الکتریکی و سرامیکی دسته بندی می شود
  • رم
  • کانکتور
  • IC های روی برد هر آن چه که باید در خصوص تعمیر برد موبایل بدانید

آیا تعمیر برد موبایل می تواند منجر به بازیابی گوشی تلفن همراه شما شود؟

به طور کلی بسیار از مردم فکر می کنند که تعمیرات مخصوص برد موبایل نمی تواند زیاد نتیجه بخش باشد و دستگاهی که برد آن تعمیر شده باشد دیگر کارایی و کیفیت قبلی را نخواهد داشت.

در پاسخ به این باور نادرست باید گفت که در صورت تعمیرات تخصصی و دقیق گوشی شما درست مانند قبل عمل خواهد کرد.

این نکته را به یاد داشته باشید که هر تغییری در برد گوشی شما می تواند منجر به حذف تمامی اطلاعات شما شود از این رو پیش از اینکه برای تعمیرات برد گوشی موبایل اقدام کنید بهتر است از تمامی اطلاعات خود یک نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.

همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی آشنایی با قطعات الکترونیکی متصل شده بر روی برد گوشی موبایل را مطالعه کنید. هر آن چه که باید در خصوص تعمیر برد موبایل بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *