جستجو
Generic filters
معرفی باکس IP BOX v3

معرفی باکس IP BOX v3 – همان طور که در بخش تعمیرات سخت افزاری تلفن های همراه به ابزار آلات تخصصی نیاز داریم؛ برای تعمیرات بخش نرم افزار نیز باید ابزارهای مخصوص این حوزه را تهیه کرد. باکس و دانگل از مهم ترین ابزارهای تخصصی تعمیرات نرم افزاری گوشی های همراه به شمار می رود.

در این میان برای تعمیرات گوشی آیفون می بایست از ابزار های مخصوص همین برند، جهت انجام عملیات های مختلف بر روی داده های دستگاه، استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم تا یکی از قدرتمندترین پروگرامر های تعمیرات آیفون و آیپد را به شما معرفی کنیم. به همین جهت در این مطلب با معرفی باکس IP BOX v3 همراه شما هستیم.

 

معرفی باکس IP BOX v3

باکس IP BOX v3 در اصل یک پروگرامر هارد پرسرعت برای گوشی آیفون و آیپد می باشد. به طور کلی پروگرامر هارد برای انجام عملیات بر روی داده های هارد گوشی استفاده می شود. از طرفی هنگام تعویض هارد و یا تعمیر آن هم به پروگرامر هارد نیاز داریم. بنابراین می توان نتیجه گرفت که باکس های پروگرامر جز ضروری ترین ابزارهای تخصصی تعمیرات موبایل هستند.

شما می توانید باکس IP BOX v3 را از شرکت آسان جی اس ام تهیه کنید. برای خرید این باکس می توانید از اینجا اقدام کنید. بخشی از ویژگی های این باکس عبارتند از:

  • ارائه راهنما به تعمیرکاران موبایل برای تعمیر ارورهای بوت بر روی سخت افزار آیفون و آیپد
  • پشتیبانی از هارد دیسک های جدید خالی
  • استفاده برای خواندن، نوشتن و پاک کردن داده ها
  • هارد مدل های 6S تا 7P که ساختار آن E3NAND می باشد؛ دارای رابط PCI-E x2 است. که معمولاً با نام PCI-E شناخته می شود.

 

معرفی باکس IP BOX v3

کاربرد باکس IP BOX v3 در تعمیر هارد آیفون و آیپد

  • بکاپ گرفتن از اطلاعات
  • فرمت اطلاعات هارد
  • آنلاک آیپد
  • خواندن و نوشتن اطلاعات اساسی هارد دیسک با یک کلیک
  • خواندن NAND ID ، مدل، سایز و سایر اطلاعات
  • خواندن تمامی فونت دیتا و اطلاعات ذخیره شده در کامپیوتر
  • پاک کردن و نوشتن بخش دیتاهای بلوک شده
  • نوشتن اطلاعات NAND Boot (Font)
  • فلش کردن NAND و آی سی حافظه EEPROM
  • حل مشکل بیس باند (Baseband)
  • خواندن/ نوشتن/ پاک کردن و تعمیر عملکرد آی سی حافظه EEPROM
  • تعمیر وای فای دستگاه های 6S/6SP/7/7P/iPad Pro مطابق با رمزگذاری اطلاعات وای فای

کاربردباکس IP BOX v3در تعمیر هارد

  • حل مشکل ظرفیت فیک هارد
  • حل مشکل هارد های 64 گیگ و 128 گیگ که فقط 4G را نشان می دهد.
  • ارتقا هارد 16 گیگ به 64، 128 و 256 گیگ
  • تعمیر هارد زمانی که آی سی هارد آسیب دیده و یا شماره سریال آن از بین رفته باشد.
  • پروگرام کردن مجدد هارد آسیب دیده بر روی برد آسیب دیده و تبدیل آن به حالت نرمال جهت استفاده

 

پروگرام اطلاعات هارد

باکس IP BOX v3 از فرمت هارد دیسک و تغییر قسمت پایین hard disk پشتیبانی می کند.

پروگرامر اطلاعات هارد شامل موارد زیر است.

پروگرام SN – مدل دستگاه (model) – کشور (country) – رنگ (color) – وای فای و بلوتوث – کد باتری – کد چاپ انگشت (fingerprint – کد ال سی دی – دوربین عقب و جلو – cellular – NSrN – MLB supervision

 

تعمیر ارورهای آیفون

با این پروگرامر می توانید ارورهای 6، 9 و 14 آیفون و آیپد که ناشی از فلش هارد است، را رفع کنید. در صورتی که با این ارورها آشنایی ندارید، در موارد زیر آن ها را توضیح داده ایم.

ارور 6 : گاهی در هنگام به روز رسانی یا ریستور آیفون یا آیپد ارور 6 رخ می دهد که معمولاً ناشی از خراب شدن سیستم عامل بیس باند در هنگام فرآیند جیلبریک می باشد.

ارور 9 : این ارور هنگام به روزرسانی سییستم عامل ظاهر می شود و ناشی از خرابی NAND Flash است.

ارور 14 : این ارور عمدتاً هنگام ارتقا سیستم عامل ظاهر شده و ناشی از خرابی فلش هارد و یا سیستم عامل قدیمی آن است.

 

معرفی باکس IP BOX v3 - تعمیرات آیفون

دستگاه های تحت پشتیبانی

در معرفی باکس IP BOX v3 باید گفت که این ابزار به طور کلی برای پروگرام محصولات شرکت اپل تولید شده است. مدله ایی که این باکس پشتیبانی می کند و می توانید آنها را تعمیر کنید شامل موارد زیر است.

  • پشتیبانی از تراشه هارد 8 فوتی (8- foot chips) و تمامی هارد های SPI
  • پشتیبانی از آی سی EEPROM 4 پینی

 

گوشی های iPhone

آیفون 4S – آیفون 5 – آیفون 5C – آیفون 5S – آیفون 6S – آیفون 6 پلاس – آیفون 6S پلاس – آیفون 7 – آیفون 7 پلاس

 

انواع iPad

iPad : آپید2 ( نسخه 2.4 به بالا) – آیپد 3 – آیپد 4 – آیپد 5 (iPad Air) – آیپد 6 (iPad Air 2)

iPad mini : آیپد مینی – آیپد مینی 2 – آیپد مینی 3 – آیپد مینی 4

iPad Pro: آیپد پرو 9.7 – آیپد پرو 10.5 – آیپد پرو 12.9 – جدید ترین مدل آیپد پرو

 

 

آموزش ارتقا هارد 32 گیگ به 128 گیگ با IP BOX

برای استفاده از از قابلیت های این پروگرامر و تعمیر بخش های نرم افزاری هارد، می بایست ابتدا برنامه باکس را بر روی سیستم خود نصب کنید، سپس برای ارتقا هارد از 32 گیگ به 128 گیگ؛ می توانید از این باکس برای خواندن و انتقال اطلاعات استفاده کنید.

همانطور که می دانید برای ارتقا هارد می بایست ابتدا هارد اصلی را از برد جدا کرده و سپس آن را داخل باکس های پروگرام هارد آیفون قرار دهید. سپس باید از اطلاعات هارد اصلی بکاپ گرفته و آن را به هارد جدید که ظرفیت بیشتری دارد وارد کنید. بنابراین زمانی که هارد اصلی آیفون را از دستگاه جدا کردید؛ مراحل زیر را انجام دهید.

 

مرحله اول

در ابتدا هارد 32 گیگ را که از روی گوشی خارج کرده اید را داخل پروگرامر قرار دهید که در تصویر زیر مشخص شده. در آن را بسته و سپس باکس IP BOX v3 را به کامپیوتر متصل کنید.

 

باکس IP BOX v3

مرحله دوم

در این بخش برنامه را باز کرده و گزینه Hard disk ID Test را انتنخاب کنید. به این ترتیب برنامه هاردی که داخل پروگرامر گذاشتید را شناسایی می کند. برای این کار مطابق تصویر این گزینه را کلیک کنید.

 

معرفی باکس IP BOX v3 - آموزش برنامه

مرحله سوم

زمانی که در پنجره مشکی سمت چپ هارد شناسایی شد و مشخصات آن نمایان گشت؛ گزینه Hard disk initialization را کلیک کنید تا اطلاعات داخل هارد را تشخیص دهد.

 

باکس IP BOX v3 و تعویض هارد

مرحله چهارم

در این گزینه Read all the information را انتخاب کنید. به این ترتیب تمامی اطلاعات داخل هارد 32 گیگی توسط این پروگرامر خوانده می شود و تصاویر زیر در محیط برنامه نمایان می گردد.

 

باکس IP BOX v3 و تعویض هارد

مرحله پنجم

زمانی که خواندن اطلاعات تمام شد با زدن گزینه Back up the boot data از اطلاعات داخل هارد یک پکاپ تهیه می شود. این کار برای انتقال دیتا به هارد 128 گیگی لازم است. مجدداً با کلیک بر روی این گزینه پنجره مشخص شده در تصویر سبز می شود و در پنجره مشکلی سمت چپ برنامه مشخصات اطلاعاتی که از آن بکاپ گرفته شده نمایان می گردد.

 

آموزش نرم افزار باکس IP BOX v3

مرحله ششم

زمانی که از اطلاعات بکاپ گرفته می شود در پنجره سمت چپ آدرس محلی که فایل ذخیره شده و نام آن نمایان می شود که آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

اکنون می بایست در قسمت سمت راست و در پنجره User back up boot شماره فایل بکاپ گرفته شده را پیدا کنید. این عدد همان آدرس مشخص شده در سمت چپ است.

 

ارتقا هارد با باکس محیط نرم افزار باکس IP BOX v3

مرحله هفتم

در این مرحله هارد 32 گیگی را از باکس خارج کرده و هارد 128 گیگی را وارد کنید. سپس مجدداً می بایست گزینه Hard disk ID Test را انتخاب کنید تا هارد جدید شناسایی شده و مشخصات آن در تصویر سمت چپ نمایان شود.

 

ارتقا هارد آیفون - باکس IP BOX v3

 

مرحله هشتم

در این مرحله گزینهHard disk initialization را کلیک کنید تا هارد جدید را آنالیز کرده و میزان فضایی که می توانید اطلاعات در آن ذخیره کنید برایتان مشخص شود.

 

ارتقا هارد آیفون - باکس IP BOX v3

مرحله نهم

همانطور که در تصویر مشخص شده 64 گیگ فضا برای انتقال اطلاعات در اختیار می باشد. اکنون باید گزینه Read all the information را انتخاب کنید تا اطلاعاتی که از هارد 32 گیگ بکاپ تهیه کردید نمایان شود.

 

ارتقا هارد آیفون - باکس IP BOX v3

مرحله دهم

در این قسمت باید برای نوشتن اطلاعات بر روی هارد 128 گیگ، گزینه Write all information را انتخاب کنید. به این ترتیب در سمت چپ تصویر در کادر مشکی مشاهده می کنید که در مقابل اطلاعات بخش هایی که بکاپ گرفته شده ok نمایش داده می شود.

 

محیط نرم افزار باکس IP BOX v3

 

مرحله یازدهم

سپس گزینه Write Boot data را انتخاب کنید تا اطلاعات بوت دستگاه نیز در هارد جدید نوشته شود.

 

معرفی باکس IP BOX v3 - ارتقا هارد آیفون

مرحله دوازدهم

در این مرحله ابتدا یک بار گزینه Hard disk ID Test را انتخاب کنید تا اطلاعات هارد نمایان شود.

سپس گزینه Hard disk initialization را انتخاب کنید تا اطلاعات آنالیز شوند.

و در نهایت گزینه Read all the information را انتخاب کنید. سپس یک بار گزینه های مشخص شده را با اطلاعات هارد قبلی تطابق دهید که تمامی اطلاعات کاملاً بر روی هارد جدید منتقل شده باشد.

 

معرفی باکس IP BOX v3 - ارتقا هارد آیفون

 

در نهایت می توانید هارد جدید را از باکس خارج کرده و آن را بر روی برد قرار دهید. همانطور که مشاهده کردید، باکس IP BOX v3 یک محیط کاربری ساده و روان برای تعمیر و تعویض هارد داشته و کاربردهای متعددی در حوزه تعمیرات موبایل آیفون دارد.

 

سخن پایانی

شرکت آسان جی اس ام نامی آشنا در حوزه تعمیرات موبایل می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آموزش تعمیرات موبایل توسط تیم حرفه ای آسان جی اس ام از این بخش اقدام کنید. همچنین جهت کسب اطلاع از خدمات تعمیرات تلفن های همراه به این قسمت مراجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *