جستجو
Generic filters
حل مشکلات تاچ گوشی های ایفون 6 پلاس

مشکل تاچ ایفون 6 پلاس – گوشی آیفون 6 پلاس یکی از محبوب ترین مدل های گوشی های آیفون تا کنون بوده است که توانسته با ظاهر زیبا و عملکرد خود، رضایت بسیاری از افراد را در سراسر جهان به دست آورد. با این وجود یکی از مشکلات شایعی که در این مدل گوشی برای اکثر کاربران اتفاق افتاده، اختلال در عملکرد تاچ ایفون 6 پلاس، می باشد. در واقع باید گفت مشکل تاچ در مدل گوشی iPhone 6 Plus شایع تر از مدل های قبلی و بعدی خود است.

علت کار نکردن تاچ آیفون 6 پلاس

بخش عمده ای از مشکل تاچ ایفون 6 پلاس، مربوط به بخش سخت افزاری این گوشی است. برخی از تکسنین های تعمیرات تلفن همراه، علت این مشکل را از تغییراتی که بر روی لاجیک (Logic ) برد این مدل به وجود آمده است می دانند. چرا که در طراحی آیفون 5s، شرکت اپل از یک شیلد فلزی برای محافظت از لاجیک برد گوشی استفاده می کرد.

در صورتی که در طراحی iPhone 6 Plus ، از یک شلید چسبان برای این کار استفاده کرده اند. از این رو این قطعه نمی تواند به خوبی از چیپ های قرار گرفته روی برد محافظت نماید. در نتیجه آسیب جدی به آی سی تاچ ایفون وارد می شود. در بخش تعمیرات موبایل آیفون نیز، اکثر تعمیرات مربوط به تاچ ال سی دی این مدل است.

 

مشکل آی سی تاچ 6 پلاس

در صورتی که از گوشی iPhone 6 Plus استفاده می کنید؛ احتمالاً نوار خاکستری رنگی را بالای ال سی دی در قسمتی که آنتن نمایش داده می شود، مشاهده کرده اید. ظاهر شدن این نوار در صفحه گوشی باعث می شود تا در عملکرد تاچ ایفون، اختلال ایجاد شده و حتی بعد از مدتی تاچ را از کار بیندازد.

با توجه به تعمیراتی که صورت گرفته تعمیرکاران موبایل این مشکل را از هر دو آی سی تاچ اسکرین آیفون 6 پلاس دانسته اند. زمانی که شما انگشت خود را بر روی صفحه گوشی حرکت می دهید، این دو IC این حرکت را به اطلاعات قابل فهم برای گوشی تبدیل کرده و به این صورت شما می توانید با یک گوشی لمسی کار کنید.

مشکل تاچ ایفون 6 پلاس

علت خرابی آی سی تاچ آیفون 6 پلاس

زمانی که نوار خاکستری رنگ در صفحه گوشی شما ظاهر شود، ممکن است بعد از مدتی به ناگهان تاچ گوشی شما از کار بیفتد و با ریست کردن گوشی این مشکل حل شود. اما اگر این موضوع به همین شکل ادامه پیدا کند، تاچ آیفون برای همیشه از کار می افتد. علت آن این است که به مرور زمان بین آی سی تاچ آیفون و برد آن درز بزرگی ایجاد شده و به این ترتیب نارسایی در تاچ گوشی هم بیشتر می شود تا اینکه به طور کامل کارایی خود را از دست می دهد.

 

راه های جلوگیری از خرابی آی سی تاچ آیفون 6 پلاس

  • استفاده از محافظ صفحه و قرار ندادن گوشی در جیب شلوار
  • قرار ندادن گوشی در کنار حرارت مانند شوفاژ و اجاق گاز
  • جلوگیری از تعویض صفحه نمایش درصورتی که ایراد از آی سی تاچ باشد
  • جلوگیری از فشار آوردن به گوشی
  • جلوگیری از وارد شدن ضربه های پی در پی به قاب و صفحه آیفون

 

راه حل مشکل کار نکردن تاچ آیفون 6 پلاس

در صورتی که مشکل تاچ ایفون 6 پلاس سخت افزاری نباشد، چند روش موثر وجود دارد که می توان با آن مشکل تاچ آیفون 6 پلاس را حل کرد. بنابراین قبل از آنکه تلفن همراه خود را به تعمیرات موبایل بسپارید، روش های زیر را امتحان کنید.

پاک کردن LCD گوشی

یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین کارهایی که می توانید انجام تمیز نگهداشتن صفحه آیفون است. بنابراین در اولین قدم، با یک پارچه تمیز و خشک، صفحه نمایش آیفون را تمیز کنید و مجدد تاچ موبایل را امتحان نمایید.

جدا کردن گلس از صفحه

گاهی مشکل از گلس و یا محافظ صفحه نمایش موبایل است. بنابراین یک بار محافظ صفحه را جدا کرده و دوباره تاچ گوشی را امتحان کنید. معمولاً این روش موثر بوده اما در صورتی که همچنان تاچ آیفون شما خراب است پس به سراغ راه حل بعدی بروید.

ری استارت کردن آیفون

راه حل بعدی Restart کردن آیفون های 6 پلاس است. پس برای این کار دکمه پاور را نگه داشته و بعد از روی نمایش صفحه گزینه خاموش کردن را انتخاب کنید. بعد از آن مجدد گوشی را راه اندازی نمایید و بعد تاچ آن را بررسی کنید. اگر مشکل جدی وجود نداشته باشد در این مرحله معمولاً باید نتیجه بگیرد، اما اگر غیر از این است پس مرحله بعد را امتحان کنید.

ریست کردن آیفون 6 پلاس

این روش برای زمانی است که تاچ موبایل هنگ کرده است، اما اگر مشکل از آی سی تاچ باشد، در این صورت جواب گو نیست. با این حال برای انجام آن ابتدا وارد قسمت Settings شده و از آنجا General را انتخاب کنید. سپس Reset را انتخاب کرده و در نهایت Reset All Settings را لمس کنید. با این کار گوشی مجدد راه اندازی شده و اطلاعات شما پاک نمی شود.

پاک کردن کامل اطلاعات

برای استفاده از این روش ابتدا باید از اطلاعات گوشی خود بکاپ بگیرید، در واقع ما قصد داریم تا یک بار به طور کامل ریست فکتوری کرده و گوشی را به حالت اولیه خود برگردانیم. آموزش بکاپ گرفتن از گوشی آیفون را می توانید در این قسمت مشاهده کنید. علت این کار در این است که بعد از راه اندازی آیفون تمام اطلاعات شما پاک می شوند.

در این روش هم ابتدا وارد قسمت Settings شوید، سپس General را انتخاب و بعد Reset را لمس کنید. در اینجا با انتخاب Erase All Content and Settings تمام اطلاعات و تنظیمات پاک می شود که این کار چند دقیقه ای زمان می برد و درنهایت گوشی به حالت کارخانه برگشته و باید دوباره تنظیم شود.

 

حل مشکل تاچ ایفون 6 پلاس

آپدیت نسخه iOS

با هر بار آپدیت نسخه ios امکانات متنوعی به آن اضافه می شود. با این حال این کار یک روش برای حل مشکل تاچ آیفون 6 پلاس می تواند باشد. برای آپدیت نسخه جدید سیستم عامل آیفون ابتدا وارد بخش Settings شوید. سپس iCloud را انتخاب کرده و my iPhone را بیابید.

پس از آن گزینه Find my phone را خاموش نموده و گوشی را به کامیپوتر متصل کنید.

در نظر داشته باشید که قبل از برنامه iTunes را بر روی سیستم خود نصب کرده باشید. بعد از اتصال گوشی و شناسایی آن، برنامه iTunes را باز کنید.

سپس گوشی خودتان را در برنامه انتخاب کرده و ابتدا گزینه Restore iPhone و بعد Restore and Update را انتخاب نمایید. به این ترتیب نسخه ios گوشی شما آپدیت می شود.

 

سخن پایانی

در صورتی که هیچ کدام از راه حل های فوق نتیجه بخش نبود، مشکل از سخت افزار و احتمالاً آی سی تاچ آیفون است که می بایست توسط تعمیرکار موبایل، تعویض و یا تعمیر شود. البته گاهی مشکل از برد دستگاه بوده و نیاز به تعمیر و یا تعویض برد خواهید داشت. شرکت آسان جی اس ام از برترین مراکز تخصصی تعمیرات موبایل با بیست سال سابقه درخشان می باشد. همچنین یکی از قویترین مرکز آموزش تخصصی تعمیرات انواع تلفن های همراه و تبلت است. از این رو می توانید با اطمینان خاطر تعمیرات انواع تلفن های همراه را به ما بسپارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات آسان جی اس ام می توانید به این قسمت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *