جستجو
Generic filters
چه طور مشکل بوت ایفون x را حل کنیم؟

مشکل بوت ایفون x – گوشی های آیفون نسبت به اندروید پیچیدگی های خاصی دارند. این پیچیدگی ها کار تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل را بسیار سخت کرده است. هر تعمیرکار موبایلی نمی تواند تعمیرات گوشی های آیفون را برعهده بگیرد؛ چرا که برای این کار نیاز به دوره های تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری آیفون دارند. در این مقاله می خواهیم به حل مشکل بوت ایفون x بپردازیم.

راه حل هایی برای رفع مشکل بوت آیفون ایکس:

رفع مشکل بوت ایفون ایکس

با اینکه گوشی های اپل نرم افزار و سخت افزار بسیار دقیق و منحصر به فردی دارند ولی باز هم این گوشی ها می توانند بنابر دلایلی به خوبی بوت نشوند. مشکل بوت نشدن ایفون ایکس زمانی رخ می دهد که گوشی خاموش می شود و کاربر با هر تلاشی نمی تواند گوشی را روشن کند. در این زمان گفته می شود که گوشی موبایل بوت (روشن) نمی شود.

در ادامه می خواهیم به بررسی راه حل های کاربردی برای رفع این مشکل بپردازیم اما توجه داشته باشید که اگر دلیل روشن نشدن گوشی شما به خاطر افتادن در آب یا گرمای بیش از اندازه باشد باید به یک تعمیرکار موبایل مراجعه کنید.

حل مشکل بوت لوپ (نرم افزاری):

اگر کاربر دستگاه های اپل باشید احتمالا با واژه ی جلبریک آشناییت دارید. جیلبریک کردن در واقع اصطلاحی است که نشان می دهد یک دستگاه جلبریک شده با سیستم عامل iOS ، اختیاراتی همچون نصب پوسته، تغییر فونت و … را برای کاربران ایجاد می کند.

استفاده از SafeMode برای حل مشکل Boot Loop:

عملکرد SafeMode سیستم عامل آی او اس بسیار شبیه به SafeMode ویندوز است و این بدان معنا است که سیستم عامل را بدون هیچ نرم افزاری می تواند load کند. حالت امن یا SafeMode مانع فرایند قطع بوت توسط بدافزارها یا برنامه های مخرب می شود و همچنین مشکل بوت بسیاری از ایرادات نرم افزاری را نیز پیدا کنید.

همچنین اگر کاربر دستگاه اندرویدی هستید برای فعال سازی SafeMode می توانید از مقاله ی آموزش تنظیمات Safe Mode اندروید استفاده کنید.

  1. خب برای ورود به قسمت حال ایمن نیاز است تا دکمه ی پاور و دکمه ی هوم را به مدت ده ثانیه نگه دارید تا دستگاه خاموش و سپس روشن شود.
  2. زمانی که آرم شرکت اپل را بر روی صفحه دیدید، دکمه افزایش صدا را نگه دارید تا قفل صفحه نمایان شود.
  3. اکنون نیاز است تا آخرین کاری که با دستگاه آیفون خود کرده اید را به یاد بیاورید. معمولا نصب یک نرم افزار مخرب باعث خاموش شدن و بوت نشدن گوشی های آیفون می شود. اگر مشکل همین است با رفتن به برنامه Cydia توئیکی (نوعی افزودنی به قابلیت های دستگاه جیلبریک) که باعث بروز این مشکل شده را حذف کنید.
  4. حالا گوشی آیفون یا تبلت خود را ریستارت کنید تا مشکل برطرف شود.

اموزش حل مشکل بوت ایفون ایکس

حل مشکل بوت لوپ (سخت افزاری):

حل مشکل بوت ایفون x

خب در بررسی های صورت گرفته در گوشی آیفون ایکسی که بوت نمیشد و با انجام تست خرابی مشخص شد که وقتی برق به برد گوشی داده می شود؛ اتصال کوتاه و نشت رخ نمی دهد. برای راه اندازی دکمه ی Startup را فشار دهید و میبینید که عقربه بلافاصله روی مقدار mA 750 قرار می‌گیرد.

برای تعمیرات گوشی را خاموش کنید عقربه همچنان بر روی همان 750 می ایستد پس مشکل نشتی وجود دارد. هر چه دما بالاتر برود، جریان نشت نیز افزایش پیدا می کند. برای درک بهتر موضوع به این مثال دقت کنید؛ یک هارد دیسک 8/1 ولتی مربوط به یک دستگاه آیفون-6 اتصال کوتاه شده و جریان راه‌اندازی در حدود mA 450 است.

یک هارد دیسک 8/1 ولتی مربوط به یک دستگاه آیفون 7 اتصال کوتاه شده و جریان راه‌اندازی برابر با mA 700 است؛ جریان در یک هارد دیسک 8/1 ولتی مربوط به یک دستگاه آیفون 8 که اتصال کوتاه شده است، برابر با mA 750 است و این دستگاه هم نمی‌تواند بوت شود.

بنابراین هرگاه شما این نوع از جریان را می‌بینید، می‌توانید بر روی مشکلِ منبعِ تغذیه‌ی 8/1 ولتی بر روی هارد دیسک متمرکز شوید. البته، شما می‌توانید این عیب را با لمس‌کردن یا با استفاده از روش رزین نیز پیدا کنید.

مراحل تعمیرات سخت افزاری:

خب برای اینکه بتوان موقعیت را دقیق تر قفل کنید باید ابتدا خازن فیلتر متناظر با هارد دیسک 8/1 ولتی را از بیت‌ مپ پیدا کنید.

از روی بیت مپ می توانید تراشه ها و خازن های بسیاری را ببینید که با منبع تغذیه ی 8/1 ولتی روی هارد دیسک در ارتباط هستند. این اجزاء ممکن است بر روی کل مادر برد باشند ولی اساسا در اطراف هارد دیسک قرار دارند.

فقط کافی است با لمس دست موقعیت آن را به صورت تقریبی پیدا کنیم. ممکن است خازن فیلتر بر روی سطح واقع نشده باشد در این صورت باید لایه ها را نیز برداریم.

حالا دکمه ی خاموش و روشن گوشی را فشار دهید. در این مواقع مقداری دود مشاهده می کنید که به خاطر در تماس بودن انبردست با خازن ایجاد شده و هرچه دما بالاتر برود میزان این دود نیز بیشتر می شود.

خازنِ اتصال کوتاه‌ شده را جدا کنید و گوشی را تست نمایید. سپس ببینید که آیا مقدار جریان بوت به حالت نرمال برگشته است یا خیر.

جریان راه‌ اندازی نرمال شده است و گوشی ریستارت نمی شود، پس مشکل حل شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *