جستجو
Generic filters
رفع مشکل شارژ نشدن گوشی

علت شارژ نشدن گوشی – هر چقدر هم که هنگام خرید موبایل، به طول عمر باتری توجه کنید؛ باز هم به دلیل استفاده پی در پی از تلفن همراه در طول روز، یک یا چندبار به شارژ کردن گوشی نیاز پیدا می کنید. از این رو شارژر گوشی را می توان مهم ترین ابزار جانبی موبایل معرفی کرد. یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که می توانید هنگام استفاده از موبایل تجربه ن شارژ نشدن گوشی است.

اگر بعد از اتصال شارژر به دستگاه، علامت شارژ گوشی ظاهر نشود، تلفن شما با مشکل روبرو است. شارژ نشدن موبایل دلایل مختلفی دارد. بنابراین در تعمیرات موبایل می بایست ابتدا مشکل شارژ نشدن گوشی بررسی و سپس بر اساس آن تعمیرات موبایل صورت گیرد.

 

دلایل و علت شارژ نشدن گوشی

معمولاً اصلی دلیل علت شارژ نشدن گوشی ، مربوط به بخش سخت افزاری تلفن های همراه است. اما گاهی نیز تلفن همراه به دلیل یک سری ایرادات نرم افزاری، شارژ نمی شود. قبل از آنکه با علت شارژ نشدن گوشی آشنا شوید، باید چند نکته را مد نظر داشته باشید. وارد شدن ضربه به گوشی، افتادن در آب، در معرض حرارت بیش از حد قرار گرفتن و بسیاری از عوامل خارجی دیگر، خواه ناخواه باعث می شود تا قطعات موبایل آسیب ببینند.

اما اگر بدون اینکه هیچ کدام از این اتفاقات پیش بیاید، با مشکل شارژ نشدن گوشی روبرو شدید، آنگاه قبل از اقدام به تعمیر چند مورد را باید بررسی کنید تا متوجه علت نقص دستگاه شوید. شرکت آسان جی اس ام در بخش تعمیرات تخصصی موبایل می تواند این مشکل را رفع نماید. در اینجا اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید.

 

مشکل شارژ نشدن گوشی

شارژ کردن گوشی در حالت ایمن

به عنوان اولین گام ها یکی از راه هایی که نشان می هد مشکل شارژ نشدن گوشی، ایراد سخت افزاری است یا نرم افزاری استفاده از حالت ایمن یا Safe Mode است. برای ورود به این حالت در اکثر تلفن های همراه باید دکمه پاور را فشار داده و نگه داشته و بعد گزینه خاموش را انتخاب کنید. به این ترتیب این بار گوشی در حالت Safe Mode راه اندازی می شود.

در این حالت اگر گوشی شما شارژ شود، یعنی ایراد از قسمت نرم افزاری و برنامه هایی است که دانلود کرده اید، پس با یک ریست فکتوری می توان ایراد آن را رفع کرد. در غیر این صورت به احتمال زیاد ایراد شارژ نشدن دستگاه شما مربوط به قطعات آن می شود.

 

مشکل کابل شارژ

رایج ترین مشکل شارژ نشدن گوشی مربوط به خرابی کابل شارژ است. این وسیله به دلیل اینکه دائماً به برق متصل است، بسیار آسیب پذیر می باشد. اتصال مدوام شارژر گوشی به برق باعث می شود تا در اثر رفت و آمد و فعالیت، سیم شارژر خراب شود. بنابراین کارایی خود را از دست می دهد و باید عوض شود. پس وقتی که کابل را به گوشی وصل کردید اما باتری شارژ نشد، حتماً قبل از هر کاری کابل خود را چک کنید. بی کیفیت بودن کابل شارژ، باعث می شود تا بعد از مدتی کوتاهی استفاده، خراب شود.

گاهی مشکل از آداپتور شارژر است. پس اگر با تعویض کابل مشکلتان حل نشد، آداپتور آن را نیز عوض کرده و یکبار دیگر امتحان کنید. خرید شارژر و کابل اورجینال بسیار موثر بوده و باعث طول عمر آن می شود. به این ترتیب گوشی موبایل به حالت ابتدایی و برنامه های اورجینال خود برمی گردد و برنامه هایی که دانلود کرده اید را اجرا نمی کند.

مشکل سوکت شارژ

در مرحله دوم باید سوکت شارژ را بررسی کنید. اگر پورت یو اس بی ، آسیب دیده باشد، گوشی شارژ نمی شود. سوکت شارژ به مرور زمان خراب شده و خارهای فلزی داخل آن فرسوده می گردد. عواملی همچون گرد و غبار، چربی، خورده های خوراکی داخل سوکت شارژ گوشی، انباشته شده و باز ازکار افتادن آن می شود.

پس اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که گوشی را خاموش کرده و اگر ممکن بود، باتری را خارج کنید. سپس با کمک یک شی تیز، داخل آن را تمیز کنید. اما این کار باید به آرامی انجام شود، تا سوکت شارژ آسیب نبیند. بعد از این کار مجدد کابل شارژ را متصل کنید؛ اگر این کار تأثیری نداشت پس مشکل جدی تر می شود.

در چنین مواقعی باید حتماٌ به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا علت این نقص به طور دقیق بررسی شود. تعمیر سوکت شارژ یکی از راه های حل این مشکل است. در صورتی که این کار جواب نداد باید به سراغ تعویض سوکت شارژ بروید.

 

خرابی کابل شارژ

خرابی آی سی شارژ گوشی

در صورتی که لوازم جانبی و یا پورت USB گوشی ایراد نداشته باشد، باید آی سی شارژ گوشی بررسی شود. در واقع آی سی شارژ، از قطعات مهم تلفن های هوشمند است که وظیفه آن تأمین ولتاژ و جریان الکتریکی مورد نیاز دستگاه است. به دلیل این که IC به طور دائم در معرض جریان برق قرار دارد، امکان آسیب پذیری آن بیشتر می شود.

استفاده از شارژر های فیک و تقلبی می تواند آی سی شارژ را خراب کند. شناسایی عیب ic باید در مرکز تعمیرات موبایل و توسط افراد متخصص انجام شود. در صورت وجود ایراد در این قسمت باید تعمیر و تعویض آی سی شارژ انجام شود.

 

مشکل خراب بودن باتری گوشی

یکی از مشکلات سخت افزاری دیگر، تست سالم بودن باتری گوشی است. در نسل جدید تلفن های همراه، نمی توان به راحتی درب پشت گوشی را باز کرده و باتری را خارج کرد. بنابراین تشخیص خرابی باتری باید توسط تکنسین موبایل انجام شود. حقیقت این است که باتری ها به مرور زمان، کارایی اولیه خود را از دست می دهند و شارژ آن ها سریعتر تمام می شود.

در صورتی که این قطعه دچار مشکل باشد؛ باید برای تعویض باتری گوشی اقدام کرد. عموماً هم خرابی باتری به صورت باد کردن باتری و یا نشتی دادن آن نمایان می شود. همچنین اگر گوشی در حالت خاموش شارژ نشود، یکی از دلایل آن می تواند خرابی باتری موبایل باشد.

 

مشکل نشان ندادن علامت شارژ

گاهی ایرادات نرم افزاری علت شارژ نشدن تلفن همراه است. معمولاً مشکلات از این قبیل ساده تر حل شده و هزینه آن کمتر از حل مشکلات سخت افزاری است. اگر هنگام اتصال به کابل علامت شارژ نمایان نمی شود، چند راه حل وجود دارد که شاید باعث حل مشکل شما می گردد.

  • راه حل اول: گوشی را ریستارت کنید تا علامت شارژ ظاهر شود.

 

  • راه حل دوم: گوشی را خاموش کرده و کمی صبر کنید، سپس کابل شارژ را متصل کنید و بعد از 1 دقیقه گوشی را روشن کنید. اگر باگ نرم افزاری وجود داشته باشد، در این روش حل می شود.

 

  • راه حل سوم: یکی از راهی حل مشکل شارژ، ریست فکتوری دستگاه موبایل است.

 

  • راه حل چهارم: اگر به تازگی سیستم عامل گوشی را آپدیت کرده و با این مشکل مواجه شده اید، عملیات دانگرید را انجام دهید. همچنین اگر مدت زیادی است که سیستم عامل خود را آپدیت نکرده اید، این کار را برای رفع شارژ نشدن گوشی امتحان کنید.

 

  • راه حل پنجم: فلش کردن یکی دیگر از راهکارهای رفع ایرادات نرم افزاری است. برای این کار باید حتماً قبل از فلش کردن، از اطلاعات خود پکاب بگیرید. فلش کردن به صورت تخصصی باید توسط مراکز تعمیرات موبایل انجام شود.

 

رفع مشکل دیر شارژ شدن گوشی

مشکل دیر شارژ شدن گوشی نیز مانند شارژ نشدن آن دلایل مشابه ای دارد. برای این کار باید تمامی موارد بالا را بررسی کنید. چرا که اگر در این مرحله این کار را انجام ندهید بعد از مدتی زمانی، این عملکرد متوقف شده و گوشی دیگر شارژ نمی شود. اما یکی دیگر از دلایل این کار، فعال بودن برنامه های موبایل است. برخی از برنامه فرآیند شارژ کردن را کاهش می دهند.

برای رفع این مشکل از آخرین آپدیت های برنامه های پرکاربرد استفاده کنید. یکی دیگر از روش های حل این مشکل، ریست فکتوری گوشی است. به این ترتیب برنامه هایی که در سیستم عامل گوشی هستند، پاک می شود و به دستگاه باتری کمتری نیاز پیدا می کند.

 

علت کم شدن شارژ گوشی در هنگام اتصال به شارژر

یکی از موارد عجیبی که ممکن است با آن مواجه شوید، این است که هنگامی که کابل شارژ را متصل می کنید، به جای شارژ شدن، باتری آن خالی شده و شارژ کم می کند. این موضوع دلایل مختلفی دارد که شامل موارد زیر است.

  • کابل شارژ یا آداپتور آن مشکل دارد و باید تعویض شود.
  • مشکلاتی در آی سی شارژ به وجود آمده است که باید شناسایی، تعمیر یا تعویض شود.
  • ایراد از باتری گوشی می باشد.
  • گوشی نیاز به ریست فکتوری و تنظیم مجدد سیستم عامل دارد.

 

 

1 دیدگاه برای “علت شارژ نشدن گوشی”

  1. سلام علت کارنکردن otg گوشی چی می تونه باشه گوشی نه به کامپیوتر وصل میشه نه otg کار میده ولی مشکل شارژ نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *