جستجو
Generic filters
علت از کار افتادن اثر انگشت

علت از کار افتادن اثر انگشت 

همانطور که اطلاع دارید یکی از امن ترین راه های حفظ امنیت گوشی موبایل شخصی استفاده از انواع رمز، پسورد، سنسور تشخیص چهره و یا پترن است، اما یکی دیگر از این راه های حفظ امنیت گوشی های هوشمند استفاده از حسگر اثر انگشت است که در سال های اخیر اکثر کمپانی های تولید گوشی های همراه برای حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران از حسگر اثر انگشت استفاده می کنند، نحوه کار این حسگر به صورت یک پد کوچک در کنار یا پشت گوشی های موبایل است که با قرار دادن نوک انگشت و قرار دادن اثر انگشت کاربر بر روی آن صفحه قفل گوشی باز می شود.

از آن جایی که اثر انگشت یک خصوصیت فردی کاملا منحصر به فرد است درصد امنیت این قابلیت بسیار بالا و غیر قابل هک کردن است، اما این قابلیت نیز مانند تمام ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی های هوشمند امکان دارد دچار خرابی و یا ایراداتی شود که در این مطلب قصد داریم دلایل خرابی و بروز مشکل و راه های برطرف کردن مشکلات آن را بررسی کنیم، پس اگر تا به حال به این موضوع برخورد کرده اید و علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید تا انتهای این مقاله با آسان جی اس ام همراه باشید.

علت از کار افتادن اثر انگشت

دلایل خراب شدن سنسور اثر انگشت گوشی

مشکلات و خرابی‌های سنسور اثر انگشت گوشی ممکن است به دلیل چندین علت مختلفی ایجاد شود. برخی از دلایل رایج خرابی اثر انگشت گوشی عبارتند از:

  1. استفاده غیرمناسب: استفاده نامناسب و ناصحیح از سنسور اثر انگشت می‌تواند باعث خرابی آن شود. مثلاً فشار زیاد روی سنسور، خراشیده شدن سطح آن و یا آسیب دیدن بخش‌های حساس درون سنسور می‌تواند باعث خرابی شود.
  2. خطاهای نرم‌افزاری: مشکلات نرم‌افزاری، از جمله بروز خطا در سیستم عامل، به‌روزرسانی ناموفق، یا برنامه‌های مخرب می‌تواند باعث خرابی سنسور اثر انگشت شود.
  3. سایر مشکلات فنی: مشکلات فنی مانند آسیب در بخش‌های سخت‌افزاری سنسور، قطعی جریان برق و مشکلات در تولید و ساختاری سنسور، می‌تواند باعث خرابی آن شود.
  4. ضربه‌ها و سقوط: ضربه‌های شدید و سقوط گوشی می‌تواند باعث خرابی سنسور اثر انگشت شود.
  5. پیر شدن سنسور: مانند سایر قطعات الکترونیکی، سنسور اثر انگشت نیز با گذر زمان دچار فرسودگی می‌شود و ممکن است عملکرد آن به دلیل فرسودگی قطعات کاهش یابد.

به طور کلی استفاده نامناسب، خطاهای نرم‌افزاری، مشکلات فنی، ضربه‌ها، سقوط و فرسوده شدن سنسور از دلایل اصلی خرابی سنسور اثر انگشت گوشی هستند.

4 روش رفع مشکلات سنسور اثر انگشت

علت از کار افتادن اثر انگشت – سنسور اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند برای امنیت دستگاه و باز کردن آن به صورت سریع و آسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما گاهی اوقات ممکن است این سنسور به درستی کار نکند که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. در این مقاله، چند روش برای برطرف کردن مشکلات سنسور اثر انگشت در گوشی‌هوشمند شما را بررسی می‌کنیم.

۱. تمیز کردن سنسور اثر انگشت

ابتدا و ساده‌ترین راه برای رفع مشکلات سنسور اثر انگشت تمیز کردن آن است. هر گونه لکه، گرد و غبار، عرق و یا هر نوع رسوبی روی سنسور می‌تواند باعث ناموفق بودن آن شود. از یک پارچه نرم و یا پارچه میکروفایبر برای تمیز کردن سنسور استفاده کنید. از استفاده از آب یا مواد شوینده خودداری کنید، زیرا ممکن است سنسور را آسیب بزند.

۲. حذف و افزودن دوباره اثر انگشت

اگر تمیز کردن سنسور به درد نخورد، سعی کنید اثر انگشت را حذف و مجدداً اضافه کنید. به تنظیمات بروید و اثر انگشت موجود را حذف کنید. سپس، با دنبال کردن دستورالعمل‌های روی صفحه، یک اثر انگشت جدید اضافه کنید. حتماً به چندین زاویه و موقعیت اثر انگشت خود را ثبت کنید تا دقت بیشتری داشته باشد.

۳. راه‌اندازی مجدد گوشی

راه‌اندازی مجدد گوشی همچنین می‌تواند مشکلات سنسور اثر انگشت را برطرف کند. دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا منوی روشن/خاموش ظاهر شود. سپس روی گزینه راه‌اندازی مجدد کلیک کنید. پس از راه‌اندازی مجدد گوشی، دوباره سعی کنید از سنسور اثر انگشت استفاده کنید.

۴. به‌روزرسانی نرم‌افزار گوشی

گاهی اوقات، مشکلات سنسور اثر انگشت ممکن است ناشی از نسخه قدیمی نرم‌افزار گوشی باشد. بررسی کنید که آیا برای گوشی شما به‌روزرسانی نرم‌افزار در دسترس است و در صورت وجود، آن را نصب کنید. این کار مشکلات مربوط به نرم‌افزار را برطرف می‌کند و عملکرد سنسور اثر انگشت را بهبود می‌بخشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *