جستجو
Generic filters
شغل تعمیرات موبایل در ایران

شغل تعمیرات موبایل – امروزه تلفن های هوشمند نقش گسترده ای در جهان ایفا می کنند. با ورود موبایل به زندگی افراد، مشاغل زیادی هم در راستای توسعه این وسیله ایجاد شدند. بی شک تعمیرات موبایل از مهم ترین مشاغل مرتبط با دستگاه های هوشمند می باشد که در سال های اخیر اهمیت آن بیشتر از پیش، احساس می شود. با توجه به این موضوع در این مقاله می خواهیم به معرفی شغل تعمیرات موبایل بپدازیم؛ پس قدم به قدم این مطلب را دنبال کنید.

 

چرا شغل تعمیرات موبایل مهم است ؟

برای بررسی اهمیت این شغل بهتر است ابتدا یک موضوع را مطرح کنیم. تقریباً همه ما در طول روز ساعت های زیادی از گوشی استفاده می کنیم. مدتها در شبکه های اجتماعی وقت می گذرانیم و یا مشغول بازی های آنلاین هستیم؛ به طوری که متوجه گذر زمان نمی شویم.

اما این تمام ماجرا نیست! در حال حاضر موبایل تنها یک وسیله ارتباطی و یا سرگرمی نیست. بلکه یک ابزار کاربردی برای کسب درآمد است. افرادی که از طریق برنامه هایی مانند اینستاگرام درآمد دارند، ساعت ها با گوشی مشغول فیلم برداری و یا ساخت پست های جذاب برای مخاطبان خود هستند. درنتیجه موبایل جز جدانشدنی زندگی این افراد است.

 

آموزش تعمیرات موبایل

فاجعه خرابی موبایل و معجزه به نام تعمیرات

با توجه به مطالبی که گفته شد، حتماً متوجه شده اید که گوشی های هوشمند تا چه اندازه برای مردم مهم هستند. حال تصور کنید که شما بخش مهمی از فعالیت های خود را با موبایل انجام می دهید و گوشی شما دچار آسیب می شود. فرقی نمی کند که این آسیب به بخش سخت افزاری گوشی وارد شود یا بخش نرم افزاری آن. به هر حال بخشی زیادی از کارهای شما متوقف خواهد شد.

در چنین شرایطی تنها دو حالت وجود دارد. یا باید یک گوشی جدید بخرید و یا گوشی خود را تعمیر کنید. دقیقاً نکته مهم همین جاست. به نظر شما چند درصد از افرادی که موبایلشان خراب می شود؛ مجدداً یک گوشی جدید خریداری می کنند؟ بی شک درصد قابل توجهی از مردم در چنین شرایطی به سراغ تعمیرات موبایل می روند.

 

چرا تعمیر موبایل بهتر از خرید گوشی جدید است ؟

در جواب به این سوال به دو مورد مهم اشاره می کنیم.

یک: مشکلاتی همچون تحریم های اقتصادی، نوسانات بازار ارز و سایر مشکلات اقتصادی باعث شده تا قیمت اکثر کالاها روز به روز در حال افزایش باشد. پس زمانی گوشی شما خراب می شود، قیمت بالای تلفن های همراه می تواند شما را از خرید یک دستگاه جدید منصرف کند.

دو: بسیاری از مردم اطلاعات مهمی را داخل گوشی خود ذخیره می کنند که با خراب شدن دستگاه ممکن خطر از بین رفتن اطلاعات به وجود آید؛ پس برای جلوگیری از این اتفاق سعی دارند تا موبایل خود را به هر نحوی تعمیر کنند.

 

آشنایی اولیه با شغل تعمیرات موبایل

اگر قصد دارید تا وارد حوزه تعمیرات موبایل شده و در این بخش فعالیت کنید، باید اطلاعات کاملی از آن داشته باشید. به طور خلاصه شغل تعمیرات موبایل عبارت است از: بررسی بخش های مختلف تلفن همراه آسیب دیده، پیدا کردن مشکل دستگاه و تعمیر آن؛ که این عملیات تمامی برندهای موبایل را شامل می شود و گاهاً تبلت و یا ساعت های هوشمند هم به آن اضافه می شود.

 

آموزش تعمیرات موبایل

چرا باید تعمیرکار موبایل شویم ؟

در حال حاضر افراد در بازار کار دو دسته اند: دسته اول کسانی هستند که برای افراد یا سازمان های دیگر کار می کنند که شامل ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی می باشد. اما دسته دوم افرادی اند که خود صاحب شغل بوده و اصطلاحاً حقوق بگیر نیستند. به نظر شما کدام دسته موفق ترند؟

طبیعتاً هر دو دسته، افراد محترم و زحمت کشی می باشدند و پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. ولی باید به یک موضوع مهم اشاره کنیم. یک کارمند که برای سازمان مشخصی کار می کند، در طول روز موظف است در یک چارچوب مشخص حرکت کند؛ به این ترتیب که در یک ساعت معین به سرکار آمده، وظایف خود را انجام داده و پایان ساعت اداری محل کار را ترک کند و در نهایت یک مبلغ مشخص به عنوان حقوق دریافت نماید.

اما افرادی که خودشان صاحب یک شغل مشخص هستند، مثلاً یک دفتر دایر کرده و یا مغازه ای دارند و… زندگی کاری متفاوتی دارند. اینگونه افراد در چارچوب قوانین خود حرکت می کنند. بنابراین با هوشمندی و پشتکار می توانند درآمدی به مراتب بیشتر از یک کارمند داشته باشند. پس در صورتی که به تعمیرات موبایل علاقه دارید، با ورود به این رشته می توانید صاحب کار خودتان باشید و تمام تلاش شما در این حیطه باعث افزایش درآمد و موفقیت خودتان می شود نه دیگران!

 

چگونه تعمیرکار موبایل شویم؟

برای ورود به بسیاری از مشاغل، باید حتماً تحصیلات دانشگاهی داشته باشید. اما یکی از مزیت های شغل تعمیرات موبایل این است که برای ورود به این عرصه نیازی به رفتن به دانشگاه نیست. شما می توانید با شرکت در دوره های آموزش تعمیرات موبایل و با موفقیت سپری کردن این دوره ها، تبدیل به یک تکنسین تلفن همراه شوید.

از طرفی برخی از مشاغل به زمان بسیاری زیادی برای کسب تجربه و حرفه ای شدن نیاز دارد، البته که تعمیرات گوشی همراه نیز از این موضوع پیروی می کند. اما این دوره آنقدر طولانی نخواهد بود که شما را از ادامه دوره منصرف و یا دلزده کند. بلکه تنها چند ماه زمان نیاز دارید تا یک تعمیرکار موبایل شوید.

 

آموزشگاه ها و دوره های آموزشی

برای ورود به بازارکار تعمیرات موبایل ، در قدم اول باید آموزش های مورد نیاز جهت تعمیر تلفن های هوشمند را فرا بگیرید. به این منظور آموزشگاه های متعددی در سطح شهر وجود دارد که می توانید با ثبت نام در دوره های تعمیرات تخصصی موبایل، به طور جدی وارد این حوزه شوید.

مجموعه آسان جی اس ام با سالها تجربه در حوزه آموزش تعمیرات موبایل، خدمات آموزشی گسترده ای در اختیار کارآموزان خود می گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.

آموزشگاه تعمیرات موبایل

آشنایی با خصوصیات تعمیرکاران حرفه ای

وقتی گوشی فردی خراب می شود، به دنبال یک تعمیرکار حرفه ای موبایل می گردد؛ به این دلیل که مردم به تعمیرکاران کاربلد، اعتماد دارند و مشتری ثابت آن ها هستند. اگر به تازگی کار تعمیرات موبایل را شروع کرده اید و می خواهید به صورت حرفه ای این کار را دنبال کنید، با خصوصیاتی که یک تعمیرکار حرفه ای آشنا شوید:

  • تسلط کامل به بخش های سخت افزار و نرم افزار تلفن های همراه و تکنولوژی های استفاده شده در آنها.
  • توانایی بالا در شناسایی مشکلات گوشی های آسیب دیده.
  • دارا بودن مهارت تعمیر دستگاه هایی که افراد کمی قادر به حل مشکل آن هستند.

 

آشنایی با بازارکار تعمیرات موبایل در ایران

قبل از ورود به هر شغلی باید به طور کامل جوانب مختلف بازارکار آنها را ارزیابی کنید. تعمیرات موبایل نیز این قضیه مستثنی نیست. اما بازارکار شغل تعمیرات موبایل در ایران چگونه است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در حال حاضر سه اتفاق همسو باهم در ایران در حال جریان است.

  • یک: هرساله درصدی از مردم مشتری خرید جدیدترین مدل تلفن های ارائه شده در بازار خرید و فروش موبایل هستند.
  • دو: با توجه به افزایش روز افزون قیمت سایر کالاها از جمله موبایل، اکثر مردم توانایی خرید یک گوشی جدید را نداشته و از گوشی های قدیمی خود استفاده می کنند.
  • سه: با پیشرفت تکنولوژی و افزایش آگاهی مردم، سالانه آمار قابل توجهی به کاربران تلفن های همراه هوشمند اضافه می شود.

با بررسی سه مورد فوق می توان نتیجه گرفت که هرچه کاربر تلفن همراه بیشتر شود، خطر خراب شدن گوشی هم بیشتر شده و به همان اندازه موبایل های آسیب دیده و نیازمند تعمیرات هم بیشتر می شود. پس مراجعه مردم به تعمیرکاران موبایل افزایش می یابد.

 

وضعیت بازارکار تعمیر موبایل در ایران: سفید یا قرمز

با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده در سال های اخیر، بسیاری از مشاغل در خطر ورشکستگی قرار داشته و یا حتی اعلام ورشکستگی کرده اند. اما خوشبختانه بازار تعمیرات موبایل از این قضیه در امان مانده است. چرا که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، اکثر افراد به جای خریدن یک موبایل جدید، آن را تعمیر می کنند. بنابراین می توان نتیجه گرفت شغل تعمیرات موبایل در وضعیت قرمز قرار ندارد.

البته افزایش قیمت ها در بازار موبایل سبب شده تا قیمت قطعات و ابزارهای تعمیراتی مورد نیاز هم افزایش پیدا کند و یک تعمیرکار مجبور است مبلغ بیشتری را جهت تهیه لوازم مورد نیاز خود پرداخت نماید.

 

شغل تعمیرات موبایل

چگونه وارد بازارکار تعمیرات موبایل شویم؟

برای ورود به بازارکار تعمیرات گوشی، در وهله اول باید به خوبی مباحث موجود در دوره های آموزشی را فراگرفته و به آن مسلط شوید. مانند هر شغل تعمیراتی دیگری، در این حوزه نیز آزمون و خطا تجربه شما را بیشتر می کند. پس بعد از گذراندن دوره های آموزشی ، می بایست حتماً مدتی را به عنوان کارآموز در کنار تعمیرکاران حرفه ای مشغول به کار شوید.

بهره مندی از تجربه های تعمیرکاران با تجربه به شما کمک می کند تا با نکات مهم تعمیرات برندهای مختلف تلفن همراه آشنا شوید. انواع روش های تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری را فراگرفته و مشکلات خود را در هنگام تعمیر یک دستگاه پیدا کنید.

بررسی میزان درآمد شغل تعمیرات موبایل

افراد زیادی با هدف دستیابی به یک درآمد رویایی وارد شغل تعمیرات تلفن همراه می شوند. رسیدن به این هدف اگرچه کار دشواری به نظر می رسد اما غیر ممکن نیست. یک کارآموز تعمیرات موبایل می تواند با پشتکار و تسلط به تعمیر انواع برندهای تلفن همراه و رعایت اصول این شغل، تبدیل به یک تعمیرکار حرفه ای شده و درآمد بسیار خوبی به دست آورد.

یک تعمیرکار می تواند به طور متوسط از 7 الی 10 میلیون درآمد در ماه را داشته باشد. اما این درآمد اولیه یک تعمیرکار است و در صورت ارائه خدمات حرفه ای می تواند مشتریان بیشتری به دست آورده و چندین برابر درآمد خود را افزایش دهد. هرچه مهارت های شما در حوزه تعمیر دستگاه های هوشمند افزایش پیدا کند، به همان اندازه درآمدتان بیشتر می شود.

 

چند روش برای کسب درآمد در تعمیرات موبایل وجود دارد؟

پس از آموزش دوره های تعمیرات موبایل، زمینه های متنوعی جهت کسب درآمد برایتان ایجاد می شود. انتخاب با شماست! می توانید تنها در یک حوزه فعالیت کنید و از سوی دیگر می توانید چندین بخش مختلف تعمیرات موبایل را آموزش دیده و از آنها کسب درآمد کنید. رایج ترین روش های کسب درآمد شامل موارد زیر است.

  • تعمیرات سخت افزاری تلفن های همراه، شامل تعویض و یا تعمیر قطعات
  • تعمیرات نرم افزاری موبایل متناسب با برند و سیستم عامل دستگاه
  • تعمیرات سایر محصولات از جمله تبلت، ساعت هوشمند و…
  • فروش قطعات و ابزارهای مورد نیاز تعمیرکاران موبایل
  • ورود به عرصه آموزش و کسب درآمد از این بخش
  • کسب درآمد از طریق خدمات آنلاین و از راه دور

 

بررسی میزان سرمایه مورد نیاز برای ورود به بازار کار

برای شروع به کار می بایست میزان سرمایه مورد نیاز را برآورد کرده و پس از تأمین مبلغی که نیاز دارید، کار خود را شروع کنید. اما سوال اینجاست برای اینکه پس از آموزش های لازم و کسب تجربه چقدر سرمایه نیاز داریم تا کار خود را شروع کنیم؟ با توجه به تغییرات لحظه ای قیمت ها و همچنین تفاوت قیمت در نقاط مختلف کشور، طبیعتاً نمی توان هیچ مبلغ دقیقی را عنوان کرد؛ اما برای آنکه متوجه شوید چه مقدار سرمایه نیاز دارید، باید عوامل موثر در میزان مبلغ مورد نیاز را بدانید. به طور کلی برای تهیه مبلغ به موارد زیر توجه کنید.

  • مبلغ مورد نیاز برای تهیه اجاره یک محل کار در موقعیت مکانی مناسب ( ترجیحاً بازار تعمیرات موبایل یا مناطقی که متقاضی زیادی برای تعمیرات موبایل دارد )
  • تهیه مبلغی برای خرید لوازم و ابزارهای تعمیرات موبایل ( اگر مبلغ کافی ندارید، ابتدا دستگاه های ضروری را خریداری کرده و به مرور زمان تجهیزات خود را تکمیل کنید. )
  • مبلغی برای تهیه لوازم مورد نیاز در مغازه اعم از میز، صندلی، کامپیوتر و…
  • مبلغی برای اجاره ماهانه مکان و سایر هزینه های محل کار ( حداقل تا دو الی سه ماه اول)
  • مبلغی برای خرید قطعات مورد نیاز جهت تعمیرات برندهای مختلف گوشی، همچون ال سی دی و… ( البته این مبلغ از مشتری دریافت می شود؛ اما در شروع کار باید قطعات را از فروشندگان خریداری کرده و بعد هزینه آن را از مشتری دریافت کنید.)

 

شغل تعمیرات موبایل

فروش قطعات در شروع کار

اگر در قدم اول قادر به تهیه سرمایه اولیه نیستید، می توانید با مبلغ کمتری شروع به کار خرید و فروش قطعات موبایل کنید. با این کار هم می توانید به مرور زمان سرمایه اولیه را به دست آورید و هم به طور مقطعی دستگاه های مختلفی را تعمیر کرده و تجربه کافی کسب کنید.

 

وسایل مورد نیاز تعمیرات موبایل

یکی از ضروری ترین کارها، تهیه ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر تلفن های همراه می باشد. برای تعمیر کردن یک موبایل می بایست وسیله های متعددی را در اختیار داشته باشید. اگرچه برخی از این لوازم کاربرد محدودی دارند و تهیه ابزارهای پرکابرد در اولویت قرار دارد. رایج ترین و پرکاربرد ترین ابزارها عبارتند از:

 

جمع بندی

همان طور که مشاهده کردید، در این مقاله سعی داشتیم تا شما را به طور کامل با شغل تعمیرات موبایل و بازار کار آن آشنا کنیم. به طور کلی باید گفت که تعمیرات موبایل در حال حاضر جز مشاغل پردرآمد به حساب می آید و با خلاقیت و پشتکار می توانید به یک درآمد فوق العاده برسید.

در ادامه می توانید برای شرکت در دوره های آموزشی تعمیرات موبایل به مجموعه آسان جی اس ام مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به اینجا وارد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *