جستجو
Generic filters
نحوه صحیح رفع ارور DRK گوشی های سامسونگ

ارور DRK یکی از ارورهای بسیار رایج در گوشی های اندرویدی است. این ارور مختل کننده است و با وجود آن دیگر نمی توان کاری انجام داد. ارور DRK پس از ارتقاء اندروید 6 به بالا ایجاد شد. اگر کاربر گوشی های هوشمند هستید در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا ارور DRK را در گوشی های سامسونگی رفع کنید.

ارور DRK چیست ؟

اگر این ارور در گوشی های سامسونگ رخ دهد؛ دیگر نمی توان با گوشی کاری انجام دهد و حتما نیاز به تعمیر دارد. برای درست کردن آن باید به تعمیرکار گوشی خوب مراجعه کنید.

این ارور در حقیقت مخفف کلمه ی DEVICE ROOT KERNEL می باشد. این ارور بیشتر زمانی رخ می دهد که کاربر بخواهد از گوشی سامسونگ با ورژن پایین به اندروید مارشمالو یا همان اندروید 6 ارتقاء دهد. این کار با گوشی های ورژن پایین سازگاری ندارد؛ به همین علت فایل کرنل گوشی با فایل بوت گوشی سازگار نیست و ارور ظاهر می شود.

رفع ارور DRK در گوشی های سامسونگ:

 رفع ارور drk

برای برطرف کردن این ارور می توانید از فایل CF ROOT بهره بگیرید. برای این کار به ترتیب مراحل زیر را طی کنید:

روش اول:

در اولین قدم باید به سایت CF ROOT وارد شوید و فایل مربوط به گوشی خود را دانلود کنید.

پس از دانلود فایل باید گوشی خود را به حالت دانلودینگ منتقل کنید برای این کار دکمه ی ولوم پایین، هوم و پاور را همزمان نگه دارید و سپس آن را به کمک وسیله یو اس بی به کامپیوتر متصل کنید.

سپس نرم افزار اودین را باز کنید و فایل مربوط به CF ROOT را در قسمت AP و یا PDA انتخاب کنید و استارت بزنید تا فایل مربوطه بر روی گوشی شما رایت شود.

پس از اینکه عملیات رایت فایل مربوطه انجام شود گوشی شما ریستارت می شود. باید به انتظار نشست تا این فرآیند تا پایان انجام شود و مجددا گوشی را راه اندازی کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که ممکن است گوشی شما پس از فرایند رایت فایل مربوطه، چندین بار ریستارت شود که کاملا طبیعی است. این حالت اولین راه حل ما برای پاک کردن ارور DRK در گوشی های سامسونگ به شمار می رود.

روش دوم :

در این روش می بایست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ابتدا گوشی خود را طبق فرمول گفته شده در روش اول، به حالت دانلودینگ درآورید.

پس از ظاهر شدن تصویر کلید ولوم بالا گوشی را بزنید تا به صفحه دانلودینگ منتقل شوید.

نرم افزار Odin.exe را اجرا کنید.

کابل USB را باید به کامپیوتر متصل کنید و منتظر شوید تا خانه اول آبی گردد.

نباید در این مرحله چیزی را تغییر داد:

گزینه های مربوط به Auto Reboot و F. Reset Time تیک دار و و Re-Partion و بقیه گزینه ها طبق روال خود در بخش Option باید بدون تیک باقی بمانند.

سپس می بایست روی AP کلیک کرد تا تک فایل رام خود را با پسوند tar .md5 انتخاب کنید و به انتظار نشست تا فایل مربوطه به طور کامل بارگذاری شود و پس از آن دکمه استارت را بزنید تا تصویر پیش رو ظاهر شود.

پس از آن نیاز است صبر کنید تا پردازش 100 درصد شود و عبارت PASS رویت گردد.

پس از آنکه Optimazing App در گوشی شما به اتمام رسید، دستگاه شما روشن خواهد شد و کابل را باید از آن جدا کرد.

پس از انجام کارهای بالا می توان گفت تقریبا کار به پایان رسیده است و گوشی شما پذیرای استفاده از نسخه ی جدید است و هیچ گونه اروری پیش نخواهد آمد مگر آنکه گوشی شما بالا نیاید یا به اصطلاح بوت لوپ شود. در این صورت باید آن را ریستارت کنید تا مشکل حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *