جستجو
Generic filters
رفتن به حالت ریکاوری در اندروید و آیفون

رفتن به حالت ریکاوری گاهی اوقات برای تعمیرات نرم افزاری موبایل نیاز است تا دستگاه به حالت ریکاوری (Recovery Mode) برده شود. اما ممکن است برخی کاربران در این بخش با مشکلاتی روبرو باشند. از این رو در این مقاله می خواهیم روش رفتن به حالت ریکاوری در گوشی های آیفون و اندروید را توضیح دهیم.

 

حالت ریکاوری در گوشی های آیفون

با توجه به مدل های مختلف گوشی آیفون رفتن به حالت ریکاوری کمی متفاوت می شود. در این بخش سه روش معمول رفتن به Recovery Mode را معرفی کردیم.

 

آموزش رفتن به حالت ریکاوری در گوشی های آیفون 8 ، 8 پلاس و آیفون 10

برای ورود به حالت ریکاوری Recovery Mode در گوشی های آیفون از برنامه آیتونز (iTunes) استفاده می شود. برای انجام این عملیات مراحل زیر را انجام دهید.

  • برنامه iTunes را متناسب با سیستم عامل کامپیوتر خود دانلود کرده و نصب کنید.
  • گوشی آیفون را با کابل لایتنینگ به کامپیوتر متصل کرده و بعد برنامه آیتونز را اجرا کنید.
  • ابتدا دکمه ولوم بالا را فشار داده و سپس دکمه ولوم پایین را فشار دهید.
  • سپس کلید پاور را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که عکس اتصال به آیتونز بر روی گوشی نمایان شود.

 

رفتن به حالت ریکاوری

آموزش رفتن به حالت ریکاوری در گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

  • دکمه پاور را چند ثانیه فشار داده تا Slide to Power off نمایان شده و اسلایدر را به سمت راست بکشید تا گوشی خاموش شود.
  • دکمه ولوم کم را فشار داده و نگه دارید.
  • گوشی را با کابل به کامپیوتر وصل کنید، برنامه آیتونز به طور خودکار اجرا می شود در غیر این صورت خودتان دستی اجرا کنید.
  • تا زمانی که علامت اتصال به آیتونز نمایان شود، دکمه ولوم کم را نگه دارید. بعد از آن رها کنید به این ترتیب دستگاه به حالت ریکاوری می رود.

 

 

آموزش رفتن به حالت ریکاوری در سایر مدل های آیفون

در این بخش به آموزش رفتن به حالت ریکاوری در مدل های آیفون 5 ، آیفون 5s ، آیفون6 ، آیفون 6s ، آیفون 6s پلاس و آیفون 6 پلاس پرداختیم.

  • ابتدا باید گوشی را خاموش کنید برای این کار دکمه پاور را فشار داده و چند ثانیه نگه دارید تا Slide to Power off نمایان شود. پس اسلایدر را به سمت راست بکشید.
  • دکمه هوم را فشار داده و با کابل گوشی را به کامپیوتر متصل کنید. در این حالت معمولاً به طور خودکار برنامه آیتونز اجرا می شود؛ در غیر این صورت به طور دستی برنامه را اجرا کنید.
  • همچنان دکمه هوم را نگه دارید، تا علامت اتصال به آیتونز بر روی صفحه گوشی نمایان شود. به این ترتیب گوشی به حالت ریکاوری می رود.

 

خارج شدن از حالت ریکاوری در آیفون

در گوشی های آیفون برای خروج از حالت ریکاوری دکمه پاور و هوم را فشار دهید تا لوگو اپل نمایان شده و دستگاه مجدد راه اندازی شود.

 

آموزش رفتن به حالت ریکاوری در گوشی های اندروید

در گوشی های اندرویدی متناسب با برند دستگاه، روش ورود به حالت ریکاوری نیز متفاوت است. در این بخش به آموزش روش های رفتن به حالت ریکاوری را در انواع برند گوشی های اندروید پرداختیم.

 

حالت ریکاوری گوشی سامسونگ

ابتدا باید گوشی را خاموش کنید. برای این کار یا دکمه پاور را گرفته و فشار دهید و یا باتری گوشی را درآورده و دوباره بندازید. اکنون دکمه پاور، ولوم بالا و دکمه هوم را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید تا لوگو سامسونگ نمایان شود. سپس دکمه ها را رها کنید. به این ترتیب وارد ریکاوری مود می شوید.

حالت ریکاوری گوشی هواوی

ابتدا گوشی را خاموش کنید. سپس دکمه پاور و ولوم بالا را فشار داده و نگه دارید تا لوگو هواوی نمایان شود. سپس دکمه را رها کرده و به این ترتیب وارد حالت ریکاوری می شوید. برای پایین و بالا رفتن از دکمه های ولوم بالا و پایین و برای تأیید از دکمه پاور استفاده کنید.

 

حالت ریکاوری گوشی شیائومی

با دکمه پاور گوشی را خاموش کنید. دکمه پاور و ولوم بالا را فشار داده و نگه دارید. به این ترتیب وارد Recovery Mode شده و گزینه Recovery را با فشردن دکمه پاور انتخاب کنید.

 

حالت ریکاوری گوشی ال جی

دکمه پاور را گرفته و گوشی را خاموش کنید. دکمه پاور و ولوم کم را همزمان فشار دهید. زمانی که لوگو ال جی نمایان شد، دکمه پاور را رها کنید اما دکمه ولوم کم را نگه دارید. سپس یک منو ظاهر می شود که در آنجا گزینه Recovery Mode را انتخاب کنید.

 

حالت ریکاوری گوشی موتورولا

کلید پاور را گرفته و گوشی را خاموش نمایید. سپس دکمه پاور و ولوم کم را همزمان فشار دهید تا گوشی روشن شود. به این ترتیب وارد محیط ریکاوری می شوید.

 

حالت ریکاوری گوشی hTC

برای این برند ابتدا به Settings و بخش Battery رفته و Fastboot را غیر فعال کنید و بعد گوشی را خاموش کنید. به طور همزمان دکمه ولوم کم و دکمه پاور را فشار دهید. در صفحه نمایان شده گزینه reboot to bootloader را انتخاب کنید. برای این کار از دکمه پاور کمک بگیرید. در نهایت با دکمه ولوم کم به گزینه Recovery رفته و انتخاب کنید تا وارد حالت ریکاوری شوید.

 

حالت ریکاوری گوشی سونی

ابتدا دکمه پاور را فشار دهید تا لوگو سونی ظاهر شود. سپس به دکمه بالا و یا پایین ضربه بزنید تا وارد حالت ریکاوری شوید.

 

حالت ریکاوری در گوشی وان پلاس

با دکمه پاور گوشی را خاموش کنید. بعد از چند دقیقه دکمه پاور و ولم کم را فشار دهید سپس به محیط ریکاوری وارد شوید.

 

خارج شدن از حالت ریکاوری در اندروید

در گوشی های اندروید پس از انجام عملیات برای خروج از حالت ریکاوری گزینه reboot system now را انتخاب کرده تا گوشی ریستارت شود. در غیر این صورت می توانید از نرم افزارهای کمکی برای خارج شدن از حالت ریکاوری استفاده کنید.

 

سخن پایانی

همان طور که مشاهده کردید، در این مقاله روش های مختلفی برای رفتن به حالت ریکاوری بیان کردیم. در صورتی که گوشی شما دچار مشکلات جدی نرم افزاری و یا سخت افزار باشد می توانید برای تعمیرات موبایل به اینجا مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *