جستجو
Generic filters
راهنمای خرید پاوربانک

راهنمای خرید پاور بانک – در کنار تولید تلفن های همراه هوشمند، لوازم جانبی متعددی هم باتوجه به نیاز کاربران ساخته و عرضه می شود. پاور بانک یکی از بهترین و کاربردی ترین لوازم های تلفن همراه است که همه ما از مزیت این وسیله باخبریم. اما برای خرید پاور بانک خوب، باید به یک سری نکات تخصصی دقت کنید. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

 

پاور بانک چیست؟

پاور بانک یک شارژر همراه است که بدون نیاز به پریز برق موبایل شما را شارژ می کند. به این ترتیب می توانید آن را با خود حمل کرده و در هر شرایطی تلفن خود را شارژ نمایید. همچنین به دلیل دارا بودن مدار کنترل جریان الکتریکی، استفاده از آن به گوشی آسیب نمی رساند.

برای استفاده از این وسیله باید ابتدا آن را شارژ کرده و سپس با کابل USB به گوشی متصل کرده و باتری موبایل خود را شارژ نمایید. طبیعتاً با محدودیت زمانی روبرو هستید و بعد از تمام شدن شارژ پاوربانک برای استفاده مجدد باید دوباره دستگاه را شارژ کنید.

راهنمای خرید پاوربانک

معرفی انواع پاوربانک

پاوربانک نه تنها برای شارژ کردن موبایل بلکه برای شارژ لپ تاپ و تبلت نیز مورد استفاده است. به همین خاطر شاهد چند نوع پاور بانک مختلف در بازار هستیم که شامل موارد زیر است.

پاور بانک گوشی

استفاده از این مدل بسیار رایج است. این وسیله ها جریان ولتاژ و ظرفیت های گوناگونی دارد و با استفاده از آن می تواند باتری موبایل را شارژ کنید.

پاور بانک سولار

همانطور که از اسم این دستگاه مشخص است، پاور بانک خورشیدی می باشد. به این ترتیب بدون نیاز به جریان برق با انرژی خورشید شارژ می شود و برای زمان هایی که در طبیعت بوده و به برق دسترسی نداریم بسیار مناسب است.

پاوربانک هوشمند

این مدل به گونه ای است که با توجه به نیاز باتری دستگاه، ولتاژ و جریان آن تنظیم می شود. این دستگاه برای بسیاری از مدل های گوشی قابل استفاده می باشد. بسیار ایمن بوده و شدت جریان را متناسب با نوع هر باتری تأمین می کند.

 

معرفی انواع برندهای پاوربانک

پاوربانک ها توسط بسیاری از برندهای معتبر و متفرقه تولید می شوند. در این بین چند برند که کیفیت محصول آن ها از سایرین بهتر است و میزان رضایت مشتری از محصولات آن ها بالا می باشد شامل شرکت های زیر هستند.

سامسونگ (Samsung) – شیائومی (mi) –اپل (Apple) – هواوی (Huawei)– سونی (Sony)– سیلیکون پاور(Silicon Power) – ای دیتا (adata)– انکر(Anker) – انرجایزر (Energizer)

انواع پاوربانک

راهنمای خرید پاور بانک

شاید تصور کنید که خرید پاوربانک را می توان به سرعت و بدون توجه به مورد خاصی انجام داد. در حالی که اینطور نیست. در حال حاضر این وسیله همچون موبایل همراه در کنار کاربران است. پس توجه کردن به کیفیت دستگاه و خرید یک وسیله با کیفیت بسیار مهم است. در این بخش، برای خرید این محصول شما را راهنمایی می کنیم.

 

توجه به ظرفیت پاور بانک

مهم ترین موردی که هنگام خرید پاوربانک باید توجه کنید، ظرفیت پاور بانک است. عدد ظرفیت به شما نشان می دهد که با هر بار شارژ این دستگاه چند مرتبه می توان تلفن همراه را شارژ کرد. بنابراین ظرفیت یک شارژر باید حداقل دوبرابر ظرفیت باتری گوشی شما، ظرفیت داشته باشد.

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید تفاوت بین ظرفیت واقعی با ظرفیت اسمی پاور بانک است. معمولاً راندمان دستگاه و ظرفیت واقعی آن بین 70 تا 90 درصد ظرفیت اسمی است.

 

بررسی شدت جریان و آمپر دستگاه

شدت جریان دستگاه نیز باید بررسی شود. پاوربانک های مختلفی در بازار هستند که چند خروجی داشته و از هر کدام می توان یک شدت جریان متفاوت گرفت. به این ترتیب می توانید از یک پاوربانک برای شارژکردن چند مدل گوشی استفاده کنید.

پاور بانک معمولاً یک آمپر ورودی و یک آمپر خروجی دارد. بنابراین در بازار به دو مدل یک آمپری و دو آمپری موجود هستند. مدل های دوآمپری گوشی را سریعتر شارژ می کند.

 

فست شارژ بودن

نکته بعدی که باید به آن توجه کرد، قابلیت شارژ سریع یا اصطلاحاً فست شارژ بودن پاور بانک است. چرا که مدت زمان شارژ کردن نکته حائز اهمیتی برای کاربران است. سرعت شارژ به شدت جریان خروجی از پورت ها بستگی دارد. پاوربانک با شدت جریان یک آمپر دیرتر گوشی را شارژ می کند. اما دستگاه های شدت جریان دو آمپر فست شارژ است.

 

توجه به تعداد پورت ها

ساده ترین نوع پاوربانک یک پورت USB دارد که تنها برای یک مدل گوشی قابل استفاده می باشد. اما مدل های چند پورتی هم بسیار محبوب و کاربردی هستند. به این ترتیب شما می توانید به طور همزمان چند گوشی را شارژ کنید. نوع دیگر پاوربانک ها دارای کابل لایتنیگ هستند که برای شارژکردن گوشی اپل استفاده می شود و معمولاً قیمت بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارد.

راهنمای خرید پاوربانک چند پورتی

بررسی باتری

در راهنمای خرید پاوربانک توجه به جنس و کیفیت باتری بسیار مهم است. به طور کلی پاوربانک ها در اثر استفاده های مکرر کارایی خود را از دست داده و باتری آنها خراب می شود. اگر کیفیت باتری مناسب نباشد با نشتی یا انفجار روبرو می شوید. بنابراین برای آنکه یک پاوربانک با طول عمر بالا داشته باشید به باتری آن توجه کنید. بهترین برندهای باتری شامل پاناسونیک، سامسونگ، ال جی می باشد.

 

توجه استحکام و مقاومت

این وسیله یک دستگاه سیار است که همه جا با خود حمل می کنید، بنابراین باید به جنس و بدنه آن توجه کرد. در غیر این صورت ممکن است در اثر ضربه، حرارت و در مجاورت رطوبت از بین برود. همچنین برخی مدل ها در مقابل نفوذ مایعات بسیار مقام هستند.

 

بررسی ابعاد پاور بانک

برای حمل و استفاده راحتر از این وسیله باید به ابعاد و وزن آن توجه کنید. پاور بانک ها از کمتر 100 گرم تا بالای 400 گرم وزن دارند. مدلهای چند پورته و خورشیدی سنگین هستند. اما مدل های معمولی که بیشتر کاربران از آن استفاده می کنند بین 200 تا 400 گرم می باشد.

 

مجهز بودن به LED

برخی مدلها دارای نمایشگر های ال ای دی هستند که میزان شارژ باقی مانده، مدت زمان شارژ و پایان آن را نشان می دهد. همچنین بعضی مدلها چراغ قوه هم دارد.

 

قابلیت شارژ بی سیم

شارژ بی سیم یکی از قابلیت های بسیار خوبی است که در برخی از مدل های پاوربانک که مجهز به فناوری Qi هستند وجود دارد. به این ترتیب می توانید بدون نیاز به سیم تلفن همراه خود را شارژ کنید. فقط قبل از خرید این محصول باید دقت کنید که گوشی شما از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی کند.

 

توجه به ایمنی پاوربانک

در نهایت پاور بانک یک وسیله جانبی بوده و ممکن است به تلفن همراه شما آسیب وارد. در چند مورد باید یک پاوربانک از دستگاه شما محافظت کند.

  • زمانی که ولتاژ بیش از حد تولید می شود
  • زمانی که شدت جریان زیاد است
  • زمانی که تلفن همراه بیش از حد شارژ می شود
  • در هنگام گرما و درجه حرارت بالا
  • هنگام اتصال کوتاه

در راهنمای خرید پاوربانک توجه به این مورد بسیار مهم است. چرا که بعضی از مدلها و برندها هستند که در مقابل تولید حرارت بیش از حد یا جریان و ولتاژ به دستگاه شما آسیبی وارد نمی کند.

 

جمع بندی

به طورکلی تمامی افرادی که از موبایل در طول روز زیاد استفاده می کنند، بعد از مدتی به پاوربانک نیاز پیدا خواهند کرد. بنابراین برای تهیه این وسیله به راهنمای خرید پاوربانک توجه کنید تا محصولی که خریداری کردید، دوام و عمر طولانی داشته باشد. همچنین شما می توانید برای اطلاع از خدمات تعمیرات موبایل به این قسمت مراجعه کنید.

ویدئو راهنمای خرید پاور بانک :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *