جستجو
Generic filters
حل مشکل آنتن دهی گوشی های سامسونگ

آنتن ندادن گوشی می تواند در هر زمانی و در هر مدل گوشی رخ دهد. علت عدم آنتن دهی گوشی سامسونگ می تواند به خاطر مشکلات نرم افزاری باشد که در این حالت سرویس شبکه گوشی را تحت شعاع قرار می دهد. البته عدم آنتن دهی می تواند به خاطر مشکلات سخت افزاری ناشی از شکستن، ضربه و… نیز باشد. توصیه ما این است که تعمیرات سخت افزاری گوشی خود را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. در این مقاله چند راهکار برای حل مشکل آنتن دهی گوشی های سامسونگ ارائه کرده ایم.

عیب یابی مشکل آنتن گوشی سامسونگ:

برای درک این موضوع باید به ارورها و آلارم های گوشی توجه کنید. گاهی اوقات گوشی های هوشمند آلارم ها و ارورهایی را نشان می دهد که این ها نشان دهنده ی وجود برخی از مشکلات نرم افزاری در گوشی است.

برای عیب یابی مشکل آنتن دهی گوشی لازم است نکات زیر را بدانید:

  • مشکل پرش آنتن بیشتر در گوشی های دو سیمکارته رخ می دهد.
  • گاهی اوقات قاب های فلزی گوشی نیز باعث ایجاد اختلال در آنتن دهی گوشی می شوند.
  • از وقتی که نسل سوم سیم کارت ها به بازار عرضه شده اند؛ اگر تعداد آنتن ها و سایت های آن در مقابل نسل دوم کم باشد کمبود آنتن باعث پرش بین نسل دوم و سوم می شود. برای حل این مشکل می توانید network mode گوشی رو روی حالت only 2G قرار بدید چون در حالت عادی روی 3G prefer 2g قرار دارد و در جایی که آنتن کم نسل سوم وجود داشته باشد روی ان سوییچ میشود. این نکته را به یاد داشته باشید که در گوشی های دو سیمکارت این تنظیمات را بر روی هر سیم کارتی که مشکل آنتن دهی دارد انجام دهید. اگر این راه حل پاسخگو نبود مراحل بعدی را انجام دهید.

اگر مشکل آنتن دهی گوشی شما با این موارد حل نشد می توانید راه های زیر را انجام دهید.

حالت هواپیما گوشی را فعال کنید:

airplane mode

سریعترین و ساده ترین راه برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ، قطع اتصال اینترنت تلفن همراه است. برای این کار فقط کافی است صفحه ی گوشی را به پایین بکشید سپس بر روی نماد هواپیما ضربه بزنید. پس از فعال شدن حالت هواپیما گوشی را به طور کامل از وای فای و اتصالات تلفن همراه قطع کنید.

بهتر است سی ثانیه صبر کنید سپس دوباره بر روی آیکون هواپیما کلیک کنید.

مکان خود را تغییر دهید:

گاهی اوقات مشکل آنتن دهی گوشی موبایل سامسونگ به خاطر مکانی است که در آن حضور دارید و اصلا ربطی به گوشی موبایل ندارد. این مشکل می تواند دیوارهای بلند، ساختمان های بلند اطراف و… باشد. اگر در چنین فضایی هستید؛ تغییر مکان دهید و در فضای باز بار دیگر امتحان کنید. اگر باز هم مشکل آنتن دهی داشتید راه حل های بعدی را امتحان کنید.

چک کردن سیم کارت:

گاهی اوقات قرار گیری نادرست سیم کارت در جای خود می تواند باعث این مشکل باشد. برای رفع این مشکل بهتر است خشاب سیم کارت را از موبایل خارج کنید و محل دقیق سیم کارت را چک کنید.

سیستم عامل گوشی ساموسنگ را آپدیت کنید:

update android

برای اینکه گوشی بتواند آنتن های مجاور خود را پیدا کند و به آن متصل شود؛ لازم است سیستم عامل همیشه به روز و آپدیت باشد. اگر پس از طی کردن مراحل قبلی مشکل آنتن دهی گوشی شما حل نشده است؛ پیشنهاد می کنیم سیستم عامل گوشی را برای رفع باگ ها آپدیت کنید.

ریست کردن گوشی :

اگر روش های بالا کارساز نبود پیشنهاد می کنیم گوشی خود را ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که این کار می تواند تمامی اطلاعات گوشی شما را پاک کند بنابراین حتما پیش از ریست فکتوری از فایل ها و اطلاعات مهم خود یک نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.

مشکلات سخت افزاری:

همان طور که در بالا ذکر شد مشکلات سخت افزاری نیز می تواند باعث پرش آنتن گوشی شود. برای حل مشکلات سخت افزاری پیشنهاد می کنیم به مراکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کنید.

عوض کردن شبکه های ,2G, 3G, 4G :

عوض شدن تنظیمات شبکه گوشی یا انتخاب یک شبکه نامناسب می تواند باعث پرش آنتن در گوشی های سامسونگی شود. بهترین راه حل برای این مشکل این است که به گوشی موبایل اجازه دهید تا به صورت خودکار بهترین شبکه و نزدیک ترین سیگنال های آنتن موجود را پیدا کند.

برای این کار کافی است به گزینه ی Mobile Networks در قسمت تنظیمات گوشی مراجعه کنید و روی یکی از اپوراتور ها بزنید؛ سپس گزینه ی Select Automatically را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *