جستجو
Generic filters

حذف پیام در واتساپ – واتساپ یکی از برنامه های پیام رسان پرکابرد در جهان است. با توجه به فیلتر تلگرام در سال های اخیر، کاربران ایرانی این برنامه نیز بیشتر از قبل شده، و در حال حاضر واتساپ مهم ترین اپلیکیشن چت و مکالمه تصویری به حساب می آید. با این حال حذف پیام در واتساپ ، یکی از ضعف های اساسی این برنامه است.

در واقع اگر یک پیام را اشتباه ارسال کنید، با پاک کردن آن، پیامی مبنی بر اینکه پیام پاک شده است، برای مخاطب شما به نمایش در می آید. همچنین دیگر مشکل حذف پیام در واتساپ این است که مهلت زمانی برای آن وجود دارد؛ یعنی تنها چند ساعت بعد از ارسال پیام می توانید آن را پاک کنید. حتی برخی اوقات تا چند دقیقه بعد از فرستادن پیام، دیگر نمی توانید آن را پاک کنید.

 

حذف خودکار پیام، قابلیت جدید واتساپ

شرکت فیس بوک که در سال 2014 WhatsApp را خریداری کرده است، اخیراً خبری در خصوص قابلیت جدید این اپلیکیشن،منتشر کرده است. در واقع واتساپ قصد دارد تا در چند هفته آینده، ویژگی پاک کردن پیامها به صورت خودکار را به این برنامه اضافه کند.

طی خبرهای منتشر شده، در واتساپ گزینه حذف اتوماتیک پیام ایجاد خواهد که به صورت پیش فرض غیر فعال است. در صورت فعال کردن این گزینه پیام ارسال شده شما می تواند پس از گذشت هفت روز به طور کامل پاک شود.

 

پاک کردن پیام در واتساپ

 

قابلیت حذف پیام ها به صورت اتوماتیک در واتساپ چه مزیتی دارد؟

این ویژگی جدید WhatsApp که قرار است به زودی به آن اضافه شود، از هک شدن پیام های کاربران این برنامه و اطلاعاتی که ارسال می کنند، جلوگیری خواهد کرد.

چه کاربرانی می توانند از حذف خودکار پیام استفاده کنند؟

آنچه از سوی شرکت واتساپ منتشر شده، این قابلیت تنها برای کاربران عادی این برنامه نیست. بلکه در گروه های مختلف، ادمین گروه نیز قابل استفاده است.

چرا حذف خودکار پیام بعد از هفت روز انجام می شود؟

علت اینکه پیام های ارسالی کاربران بعد از هفت روز می تواند به صورت خودکار حذف شود؛ این است که واتساپ بیان کرده، یک هفته زمان مناسب و کافی برای چک کردن پیام ها و خواندن آن است و بعد از آن می توان موارد ارسال شده از سوی کاربران این برنامه را پاک کرد.

آیا پیام های ارسالی در واتساپ را می توان ذخیره کرده؟

در صورتی که گزینه های Chat backup (پشیبان گیری از چت های واتساپ) و Media Visibility (ذخیره سازی عکس و فیلم در گالری) را در برنامه واتساپ فعال کرده باشید، با فعال سازی حذف خودکار پیام، پیام های ارسالی فیلم و تصویر در گالری در صورت پاک شدن پیام، باقی می ماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *