جستجو
Generic filters
تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8

تعویض تاچ ال سی دی آیفون8 – آسیب دیدن ال سی دی جز مشکلات رایجی است که برای تلفن های همراه اتفاق می افتد. در این مقاله می خواهیم به تعویض تاچ ال سی دی آیفون 8 بپردازیم.

گوشی IPHONE 8 دارای 4.7 اینچی می باشد. یکی از خدمات تعمیرات موبایل آیفون ؛ تعویض تاچ ال سی دی است. در نظر داشته باشید که این کار نیازمند دانش کافی است و در صورت عدم تجربه انجام این عملیات توصیه نمی شود. نکته مهم اینکه، قبل از تعویض تاچ ال سی دی آیفون 8 ، شارژ گوشی باید خالی شده یا به کمتر از 25 درصد برسد؛ به این ترتیب در هنگام پروسه تعمیرات در اثر فشارهایی که به دستگاه وارد می شود، احتمال آتش گرفتن و یا انفجار باتری کاهش می یابد.

 

ابزار مورد نیاز:

 

مرحله اول:

برای شروع به تعویض تاچ ال سی دی آیفون8 ابتدا گوشی را خاموش کرده و سپس با پیچ گوشتی دو پیچ مشخص شده در تصویر را که در لبه پایین گوشی قرار دارد را باز کنید.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله1

 

مرحله دوم:

از ابزار iOpener استفاده کرده و یک دقیقه آن را در قسمت پایین صفحه نمایش قرار دهید، تا چسب صفحه گوشی نرم شود. اگر از سشوار استفاده می کنید به مدت دو تا سه دقیقه لبه پایین گوشی را گرما دهید.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله2

 

مرحله سوم:

ابزار تاچ کش ال سی دی را روی صفحه نمایش در قسمت پایین صفحه قرار دهید. دقت کنید که بر روی دکمه هوم قرار نگیرد.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله3

 

مرحله چهارم:

تاچ کش را به آرامی به سمت بالا بکشید تا درزی در لبه پایینی گوشی به وجود آید و سپس یک پیک یا قاب باز کن پلاستیکی را در دهانه ایجاد شده وارد کنید.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله4

 

مرحله پنجم:

پیک را از سمت چپ گوشی به آرامی به سمت دکمه هوم ببرید تا چسب این قسمت باز شود و سپس به سمت بالا حرکت دهید. اما دقت کنید که زمانی که به لبه بالایی گوشی رسیدید حرکت را متوقف کنید. سپس پیک را در درز ایجاد شده در گوشه سمت راست گوشی فرو کرده و به سمت بالا بکشید. در این مرحله دقت کنید که قاب باز کن یا پیک به را خیلی به داخل فرو نکنید چرا که کابل های گوشی در لبه سمت راست قرار دارد و ممکن است آن را قطع کنید.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله5

 

مرحله ششم:

بعد از اینکه با قاب باز کن چسب لبه های صفحه باز شد، تاچ کش را به آرامی به سمت بالا بکشید تا ال سی دی از گوشی بلند شود. اما بیش از 15 درجه صفحه را از بدنه گوشی بلند نکنید؛ چون ممکن است کابل های متصل به صفحه قطع شود.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله6

 

مرحله هفتم:

همان طور که ال سی دی در حالت 15 درجه قرار دارد، پیک را در سمت چپ بالای گوشی فرو کرده و به آرامی به سمت راست بکشید تا چسب این قسمت باز شود.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله7

 

 

مرحله هشتم:

بعد از خارج کردن پیک از قسمت بالا گوشی، ال سی دی را از دو طرف گرفته و به آرامی به تا یک الی دو سانتی متر به سمت بالا بکشید، اگر چسب قسمتی از صفحه هنوز باز نشده بود، از پیک کمک گرفته و چسب آن را باز کنید.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله7

 

مرحله نهم:

وقتی مطمئن شدید، که چسب لبه های گوشی باز شده است، از سمت چپ ال سی دی را مانند باز کردن جلد کتاب به سمت راست باز کنید، نباید به طور کامل صفحه نمایش را باز کنید چرا که ممکن است کابل ها قطع شوند. زمانی که ال سی دی به حالت 90 درجه باز شد، یک جعبه پشت آن قرار دهید تا در همان حالت بماند.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله9

 

مرحله دهم:

چهار پیچ مشخص شده در تصویر را که صفحه را به برد متصل می کنند؛ باز کنید. دقت کنید که هر پیچ کدام قسمت قرار دارد، چون در پایان کار باید مجدد آن ها را ببندید.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله10

 

مرحله یازدهم:

با پنس براکت کانکتور ال سی دی را از روی گوشی بردارید.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله11

 

مرحله دوازدهم:

با قسمت نوک تیز اسپاتول، کانکتور باتری از برد گوشی بردارید. کابل کانکتور باتری را تا حد امکان از سوکت دور کنید تا در به طور اتفاقی روی سوکت قرار نگیرد؛ زیرا باعث اتصال کوتاه می شود.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله12

 

مرحله سیزدهم:

با نوک تیز اسپاتول، کانکتور ال سی دی را از برد جدا کنید. در نصب مجدد ال سی دی نباید کانکتور را وسط فشار دهید تا روی سوکت نصب شود. پس هنگام نصب کانکتور را روی سوکت قرار داده و به آرامی به چپ و راست آن فشار کمی وارد کنید تا کاملاً نصب شود، اگر کانکتور به درستی در سوکت جا نخورد به دستگاه آسیب می رساند.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله12

 

مرحله چهاردهم:

بعد از باز کردن کانکتور ال سی دی، زیر آن یک کانکتور تاچ هم قرار دارد که به آرامی با نوک اسپاتول آن را هم از روی برد جدا کنید.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله14

 

 

مرحله پانزدهم:

سه پیچ مشخص شده در قسمت بالای گوشی را باز کنید.

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله15

 

مرحله شانزدهم:

با پنس براکت مجموعه سنسورهای جلوی گوشی را بردارید.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله16

 

مرحله هفدهم:

اکنون با نوک اسپاتول پلاستیکی کانکتور سنسورهای جلو گوشی را از روی برد باز کنید.

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله17

 

مرحله هجدهم:

بعد از باز کردن کانکتورهای متصل به صفحه مشاهده می کنید که ال سی دی ایفون کاملاً از صفحه گوشی جدا می شود.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله18

 

مرحله نوزدهم:

بر روی ال سی دی که جدا کرده اید چهار پیچ مشخص شده در تصویر را باز کنید.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله19

 

مرحله بیستم:

با پنس براکت تاچ آیدی را بردارید.

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله20

 

مرحله بیست و یکم:

اکنون نوک قاب باز کن را زیر کانکتور تاچ آیدی قرار داده و با کمک یک اسپاتول قسمت بالای سوکت تاچ آیدی را نگه دارید؛ سمت کانکتور را به آرامی به سمت بالا بکشید تا از روی بدنه جدا شود.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله21

 

مرحله بیست و دوم:

ابزار iOpener را به مدت یک دقیقه در قسمت پایین ال سی دی که تاچ آیدی گوشی قرار دارد، نگه دارید تا گرمای ملایمی ایجاد شود.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله21

 

مرحله بیست و سوم:

پیک را زیر سیم تاچ آیدی برده و به سمت جلو حرکت دهید تا از روی ال سی دی جدا شود. این کار را به آرامی انجام دهید تا سیم تاچ ایدی آسیب نبیند.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله23

 

مرحله بیست و چهارم:

بعد از جدا کردن سیم، سنسور تاچ آیدی و دکمه هوم را با پنس بلند کنید. این قطعه باید به ال سی دی جدید منتقل شود. بنابراین در پس از این کار باید برای تعویض تاچ ال سی دی آیفون8 این قطعه را مانند مراحلی که گفته شد به طور برعکس انجام داده و بر روی ال سی دی جدید گذاشته و با سپس آن را روی قاب گوشی قرار داده و طبق مراحل فوق ببندید.

 

تعویض تاچ ال سی دی ایفون 8 مرحله24

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *