جستجو
Generic filters
تعویض باتری هواوی P6

تعویض باتری هواوی P6 – گوشی هواوی Ascend P6 در سال 2013 به بازار عرضه شده است. در تعمیرات موبایل، تعویض باتری یکی از مشکلات رایج است که در اکثر برندها اتفاق می افتد. در این مقاله می خواهیم به آموزش تعویض باتری گوشی هواوی Ascend P6 بپردازیم.

از جمله ویژگی هایی این گوشی: صفحه نمایش 4.7 اینچ و رزولوشن 720 × 1280 دارد. از لحاظ طراحی وزن و ضخامت کمی دارد. دو سیم کارته بوده و دارای حافظه داخلی 8 گیگ و رم 2 گیگ است. دارای پردازنده 4 هسته ای 1.5 گیگاهرتز Cortex-A9 می باشد.

 

آموزش تعویض باتری هواوی Ascend P6

باتری این گوشی دارای ظرفیت 2000 میلی آمپر بر ساعت می باشد و نوع آن لیتیوم پلیمر است. در نظر داشته باشید که قبل از شروع به تعویض باتری هواوی P6 حتماً شارژ باتری گوشی را خالی کرده و یا کمتر از 25 درصد باشد. تا در هنگام تعمیر در اثر فشارهای وارد دچار انفجار و سایر آسیب ها نشود. همچنین تعمیرات سخت افزاری نیازمند دقت و تجربه کافی است؛ درنتیجه در صورت نداشتن دانش لازم این کار توصیه نمی شود.

 

ابزار مورد نیاز:

 

مرحله اول:

ابتدا گوشی را خاموش کرده و سپس در سمت چپ پایین قاب گوشی پین آن را خارج کنید.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 1

 

 

مرحله دوم:

در لبه سمت راست گوشی سوزن سیم کارت باز کن را داخل سوراخ خشاب سیم کارت کرده و آن را خارج کنید. سپس در قسمت بالا نیز این کار را انجام دهید تا خشاب سیم کارت دوم هم خارج شود.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 2

 

مرحله سوم:

در قسمت پایین گوشی یک درپوش قرار دارد که پین آن را جدا کردید. اکنون این لبه را به آرامی به سمت پایین بکشید تا جدا شود. اگر نتوانستید به راحتی این درپوش را خارج کنید؛ از یک جسم نوک تیز استفاده کنید تا راحت تر باز شود.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 3

 

مرحله چهارم:

اکنون گوشی را در دست گرفته و درب پشت آن را به سمت کاور زیرین گوشی که خارج کردید نگه دارید. سپس به آرامی درب پشت را به سمت این لبه بکشید. این کار را تاجایی ادامه دهید تا درب پشت کاملاً از روی دستگاه جدا شود.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 4

 

مرحله پنجم:

هفت پیچ در تصویر زیر نمایان شده است که 2 پیچ آن 2.5 میلیمتری و 5 پیچ 2 میلیمتری است. به آرامی پیچ ها را با پیچ گوشتی باز کنید. دقت داشته باشید که محل قرار گیری هر پیچ کدام است تا در هنگام بستن گوشی آن ها را مجدد در محل اصلی خود قرار دهید.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 5

 

مرحله ششم:

با کمک پنس نوار زرد رنگی که در لبه بالای باتری قرار دارد را به سمت پایین بکشید.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 6

 

مرحله هفتم:

سپس دو پیچ که در تصویر مشخص شده و در دو قسمت باتری قرار دارد را با پیچ گوشتی باز کنید.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 7

 

مرحله هشتم:

با استفاده از اسپاتول سرصاف صفحه بالای باتری باید به سمت بالا بکشید. برای این کار ابتدا اسپاتول را در درز مشخص شده به رنگ قرمز گذاشته و به سمت چپ و بالا حرکت دهید تا آزاد شود و بعد در قسمت نارنجی رنگ هم همین کار را تکرار کنید. توجه داشته باشید که این صفحه پوشش آنتن و لنز دوربین می باشد و باید به آرامی با اسپاتول این کار را انجام دهید تا به آن آسیبی نرسد.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 8

 

مرحله نهم:

بعد از این که از هر دو قسمت آزاد شد با دست به آرامی آن را از روی گوشی بردارید.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 9

 

 

مرحله دهم:

با استفاده از پنس یا نوک اسپاتول طبق تصویر فلت آنتن را از روی برد جدا کنید. در صورتی که برای تعویض باتری این سیم مشکل برایتان ایجاد می کند می توانید فلت سمت دیگر آن را هم باز کنید.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 10

 

مرحله یازدهم:

نوک اسپاتول را زیر فلت ال سی دی قرار داده و سپس آن را از روی برد گوشی جدا کنید.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 11

 

مرحله دوازهم:

سپس مجدد با اسپاتول فلت جک هدفون را به آرامی از روی سوکت آن جدا کنید.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 12

 

مرحله سیزدهم:

با اسپاتول اینبار فلت شارژ را به آرامی به سمت بالا بکشید تا از روی سوکت آن جدا شود.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 13

 

مرحله چهاردهم:

اسپاتول را زیر فلت باتری در لبه سمت چپ قرار داده و آن را از روی برد جدا کنید.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 14

 

مرحله پانزدهم:

اکنون با اسپاتول پلاستیکی را طبق تصویر در شکاف باتری قرار داده و آن را به سمت بالا بکشید تا از روی قاب گوشی جدا شود. به این ترتیب باتری گوشی را از دستگاه جدا کرده و باتری جدید جایگزین کنید. سپس مراحل توضیح داده شده از از آخر به اول طی کنید.

 

تعویض باتری هواوی P6 مرحله 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *