جستجو
Generic filters
تعمیرات موبایل سامسونگ

تعمیرات موبایل سامسونگ – گوشی موبایل سامسونگ از محبوب ترین برندهای تلفن همراه هستند. هر سال مدل های جدیدی با امکانات و قابلیت های بیشتر، روانه بازار می شود. از طرفی گوشی های سامسونگ طرفداران متعددی داشته و تنوع محصولات ، قدرت انتخاب بیشتری به مشتری می دهد.

با توجه به تعداد زیاد کاربران این برند، تعمیرات موبایل سامسونگ نیز افزایش می یابد. در همین خصوص به دلیل تنوع محصولات و مدل های مختلف، تعمیر گوشی سامسونگ یک کار کاملاً تخصصی بوده و دانش و مهارت خاص خود را نیاز دارد.

 

تعمیرات تخصصی سامسونگ

تعمیرات تخصصی سامسونگ و نکات مهم

تعمیرات موبایل Samsung باید با رعایت یک سری پارامترها و نکات خاصی انجام شود. چرا که باید این کار بدون آسیب رساندن به قسمت های سالم دستگاه انجام شود؛ و بعد از اتمام کار، کیفیت اولیه را به دست آورد. برخی از افراد بر این باورند که تعمیرات سامسونگ در هر مرکزی قابل انجام است. در حالی که باید گفت این موضوع یک تفکر اشتباه است.

بسیاری از مراکز تعمیراتی، خود را نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ معرفی می کنند، اما واقعیت این است که بدون هیچ دانش و مهارت کافی به احتمال زیاد به دستگاه شما آسیب جدی وارد کرده و گاهی ممکن است دیگر موبایل مشتری قابل استفاده نباشد.

 

مرکز معتبر پشتیبانی سامسونگ

با توجه به مسئله تحریم ها و کمبود قطعات اورجینال تعمیر گوشی، قیمت انواع برندهای تلفن همراه افزایش شدیدی داشته و این موضوع باعث شده تا تعمیرات، بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد. به همین دلیل برای پیدا کردن نمایندگی سامسونگ باید به مراکز معتبر تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

استفاده از قطعات اورجینال و با کیفیت از مهم ترین وظایف تعمیرکاران است. چرا که بارها مشاهده شده بسیاری از افراد در تعمیر موبایل از قطعات فیک به کار برده و مشتری بعد از مدت کوتاهی متوجه ایرادات مجدد موبایل خود می شود. شرکت آسان جی اس ام با سال ها فعالیت در عرصه تعمیرات موبایل اکنون به یکی از مراکز معتبر تعمیر گوشی های سامسونگ تبدیل شده است. برای اطلاعات بیشتر به این بخش مراجعه کنید.

آموزش تعمیرات موبایل سامسونگ

اموزش تخصصی تعمیرات گوشی سامسونگ مهم ترین نیاز هر تعمیرکار موبایل است. چرا که آشنایی با ویژگی های هر دستگاه، نحوه باز کردن و جداسازی قطعات آن امری کاملاً تخصصی است. این آموزش ها به دو بخش کلی سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند.

برای هر کدام از بخش ها باید ابزارهای مورد نیاز را داشته باشید، برای تهیه ابزارآلات تخصصی تعمیر موبایل به اینجا مراجعه کنید. یکی از اساسی ترین مجموعه های شرکت آسان جی اس ام، حوزه آموزش های تعمیرات موبایل است. برای اطلاعات بیشتر از به این قسمت مراجعه کنید.

 

مشکلات گوشی سامسونگ

موبایل شما ممکن است یا به صورت نرم افزاری دچار مشکل شود و یا بدنه و قطعات آن نیاز به تعمیر داشته باشند. طبیعتاً زمانی که ایراد از سیستم عامل گوشی باشد، نیازی به تعویض و یا تعمیر قطعات نیست و با استفاده از دانگل و باکس های تعمیر موبایل می توانید مشکلات دستگاه را رفع کنید.

اما زمانی که قطعات موبایل سامسونگ دچار آسیب می شود، آنگاه یا باید تعمیر شده و یا تعویض گردد. در صورتی که نیاز به تعویض باشد، استفاده از قطعات اورجینال سامسونگ بسیار مهم است. به این خاطر در این بخش قصد داریم تا به طور کامل با مشکلات عمده گوشی های سامسونگ آشنا شویم.

 

سخت افزار سامسونگ

تعویض باتری موبایل سامسونگ

خرابی و تعویض باتری از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند. فرقی نمی کند که موبایل شما از چه برندی باشد، خرابی باتری یکی از مسائل کاملاً عادی است که در اثر استفاده زیاد از دستگاه به وجود می آید. گاهی اوقات تشخیص خرابی باتری سامسونگ آسان است اما گاهی کار بسیار دشواری می شود.

واقعیت این است که در بیشتر مواقع در صورت مشکل باتری، باید این قطعه را عوض کرد. زود شارژ خالی کردن، شارژ نشدن گوشی از اصلی ترین نشانه های خرابی است. همچنین در مدل های قدیمی تر درب پشت گوشی به راحتی توسط کاربر قابل باز شدن است؛ باتری های خراب متورم می شود. در این حال بی شک باید باتری تعویض شود.

البته باید گفت که گاهی مشکلات باتری را می توان به صورت نرم افزاری رفع کرد. روش هایی نظیر کالیبره کردن باتری سامسونگ ، شارژ و دی شارژ باتری و گاهی ریست کردن گوشی می تواند باعث رفع مشکل باتری گوشی سامسونگ شود.

 

تعمیر تاچ ال سی دی گوشی سامسونگ

در نمایندگی موبایل سامسونگ یکی از خدمات تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل سامسونگ است. در ابتدا باید شناسایی شود که مشکل از تاچ و یا ال سی دی می باشد. این قطعات در بیشتر مواقع در صورت بروز مشکل باید عوض شود. تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ یک جا عوض می شود. برای آشنایی با انواع و قیمت تاچ و ال سی دی سامسونگ به اینجا مراجعه کنید.

عمده مشکل رایج LCD سامسونگ شکستگی در اثر ضربه و یا از کار افتادن تاچ ال سی دی است. استفاده از قطعات اورجینال و نصب صحیح باید در تعمیر تاچ ال سی دی رعایت شود.

 

رفع مشکل CPU موبایل سامسونگ

CPU سامسونگ بخش مهم موبایل می باشد و نقص آن باعث می شود تا بسیاری از مشکلات دستگاه نمایان گردد. مشکلاتی همچون خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ، هنگ کردن گوشی سامسونگ، به خصوص هنگام روشن کردن دستگاه، نشان دهنده خرابی این قطعه است.

در واقع سی پی یو سامسونگ، پردازنده ای متشکل از چند هسته است که محاسبات سبک و سنگین را داخل گوشی های همراه انجام می دهند. به عنوان مثال زمانی که شما چند برنامه مختلف را در گوشی خود باز می کنید، هر یک از هسته های پردازنده موبایل سامسونگ، یکی از برنامه ها را پردازش می کند و بار پردازشی این قطعه بین تمامی برنامه ها تقسیم می شود.

علت آسیب CPUسامسونگ

به این ترتیب می توانید چند برنامه در گوشی خود باز کرده و استفاده کرده و بین اپلیکیشن ها، جابه جا شوید. اصلی ترین علت خرابی سی پی یو، گرما زیاد است. سیستم گوشی به این صورت است که گرمایی که CPU موبایل هنگام کار کردن تولید می کند، با استفاده از فن های گوشی مهار می شوند تا دستگاه آسیب نبیند.

اما اگر فن موبایل دچار نقص شده و کار نکند، این گرما از بین نرفته و گرمای بیش از حد به سی پی یو دستگاه شما آسیب وارد می کند. بنابراین اگر با مشکل کندی دستگاه، هنگ کردن و خاموش شدن های پی در پی مواجه هستید باید گوشی خود را به مرکز پشتیبانی سامسونگ برده تا ایرادات پردازنده آن را حل کنند.

 

تعویض و تعمیر هارد گوشی سامسونگ

هارد سامسونگ یکی از قطعات بسیار حساس و مهم آن است. ضربه، نوسان برق و آبخوردگی اصلی ترین دلایل خرابی هارد گوشی سامسونگ است. خرابی این قطعه با خاموش شدن بی دلیل گوشی، هنگ کردن، ریستارت شدن مداوم روی لوگو سامسونگ، بالا نیامدن گوشی، نمایان می شود.

اطلاعات تلفن های همراه در هارد ذخیره می گردد. پس در صورتی که این قطعه دچار آسیب شده و قابل تعمیر نباشد، عملاً تمامی اطلاعات شما از دست می رود. در برخی از مواقع ممکن است گوشی شما روشن شده، سیستم عامل نیز اجرا شود. اما امکان استفاده از اطلاعات و ذخیره سازی وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی مشکل از هارد گوشی سامسونگ است و باید به تکنسین تلفن همراه مراجعه کرد.

هزینه تعویض هارد گوشی سامسونگ به مراتب از تعمیر آن بیشتر است. بنابراین شناسایی دقیق مشکل هارد و همین طور تعمیر اصولی آن به طوری که اطلاعات از دست نرود از مهم ترین وظایف تعمیرکاران موبایل است.

 

تعمیر برد گوشی سامسونگ

برد گوشی همراه به نوعی مرکزیت گوشی است. بسیاری از قطعات از جمله آی سی تغذیه، هارد، CPU و چیپست و بسیاری از قطعات دیگر بر روی برد اصلی گوشی متصل می شوند. عیب یابی برد گوشی باید حتماً توسط افراد باتجربه انجام شود، بنابراین هرگز تعمیرات برد موبایل را به افراد ناشی و بی تجربه نسپارید؛ چرا که ممکن است برای همیشه گوشی شما از بین برود.

مشکلات WiFi، صدا، دوربین، تولید گرمای بیش از حد و… زنگ خطری برای خرابی برد دستگاه است. در اکثر مواقع با تعمیر برد مشکلات موبایل برطرف می شود. اما گاهی نیاز به تعویض برد به وجود می آید که معمولاً کار پرهزینه و تخصصی است.

 

تعمیر دوربین گوشی سامسونگ

تعمیر و تعویض دوربین گوشی سامسونگ یکی دیگر از مشکلات کاربران است. همچون بسیاری از قطعات دیگر موبایل، نقص دوربین می توانند دلیل سخت افزار یا نرم افزاری داشته باشد که باید منشأ آن شناسایی شود. در صورتی که گوشی بر اثر رطوبت و یا ضربه آسیب دیده و دوربین از کار بیفتد، مشکل جدی برای دستگاه ایجاد شده است.

ضربه می تواند به لنز دوربین آسیب وارد کند. همچنین نفوذ مایعات داخل دوربین نیز باعث از کار افتادن آن می شود. تکنسین های گوشی های سامسونگ با پیدا کردن مشکل دوربین تعمیر و یا تعویض این قطعه را انجام می دهند.

یک نکته مهم اینکه گاهی فلش کردن گوشی به صورت ناشیانه نیز می تواند عملکرد دوربین شما را از کار بیاندازد. بنابراین در این مواقع ایراد کاملاً نرم افزاری است و نیازی به جداسازی اجزای دوربین نیست.

 

تعمیر میکروفن موبایل سامسونگ

برای تست میکروفن سامسونگ باید با استفاده از ابزار مولتی متر مقدار اهم آن اندازه گیری شود. در این تست مقدار نرمال اهم نمایشی، معمولاً بین 500 اهم تا 3 کیلو اهم است. در صورتی که مولتی متر عدد کمتر از 500 اهم و یا بیشتر از 3 کیلو اهم را نشان دهد، می توان متوجه شد که میکروفن سامسونگ دچار مشکل شده است. البته برای پیدا کردن ایراد دستگاه می توان از روش تست دیود نیز استفاده کرد.

 

تعمیر و تعویض دکمه پاور گوشی سامسونگ

دکمه پاور موبایل سامسونگ ممکن است بر اثر وارد شدن ضربه، شکستگی و یا آب خوردن دچار آسیب شود. البته گاهی علت از کار افتاد دکمه پاور، نرم افزاری می باشد. همچنین در برخی از مواقع می توان نرم افزارهای کمکی را جایگزین دکمه پاور کرد.

در صورتی که ایراد این قطعه جدی باشد نیاز به تعویض دارد. این کار نیز باید توسط افراد متخصص و مراکز معتبر تعمیرات موبایل سامسونگ انجام شود.

 

تعمیر و تعویض اسپیکر گوشی سامسونگ

اسپیکر موبایل به مرور زمان در اثر جمع شدن گرد و غبار ممکن است کیفیت صدای آن کاهش پیدا کند. همچنین ضربه و آب خوردگی باعث از کار افتادن آن می شود. اگر صدای موبایل قطع شده و یا صدا کم باشد، باید منشأ مشکل آن پیدا شود.

در صورتی که ایراد اسپیکر جزئی باشد، احتمالاً اتصالات به برد اصلی موبایل دچار مشکل شده و می توان آن را تعمیر کرد. اما در صورتی که عملکرد این قطعه کاملاً از کار افتاده باشد، چاره جز تعویض اسپیکر موبایل سامسونگ وجود ندارد که عوض کردن این قطعه باید توسط افراد متخصص انجام شود.

 

تعمیرات نرم افزاری موبایل سامسونگ

برای تعمیر تخصصی نرم افزار گوشی های سامسونگ نیاز به باکس ها و دانگل های تعمیرات موبایلی داریم که برند سامسونگ را پشتیبانی کنند. از طرفی این ابزار باید حتماً مدل گوشی شما را ساپورت کند تا مشکل نرم افزاری آن را بتوان حل کرد.

از جمله رایج ترین خدمات تعمیرات نرم افزار گوشی سامسونگ به شرح زیر است.

  • فلش کردن ، ریست کردن
  • آنلاک قفل شبکه ، باز کردن قفل گوشی، قفل کاربر و…
  • ترمیم سریال IMEI و ترمیم بوت ، سریال زدن
  • بازخوانی و ریکاوری اطلاعات، نوشتن اطلاعات
  • بکاپ گیری و بازیابی اطلاعات از دست رفته
  • نصب سیستم عامل و رفع مشکلات مربوط به آن
  • روت کردن گوشی
  • برطرف کردن ارورهای مربوط به سیستم عامل و بخش نرم افزاری گوشی
  • و….

 

کلام آخر

در نهایت باید گفت که بسیاری از مراکز تحت عنوان نمایندگی سامسونگ در تهران و دیگر شهر وجود دارند. در این مقاله بخش مهمی از تعمیرات گوشی های سامسونگ را بررسی کردیم اما طبیعتاً مشکلات بسیار دیگری وجود دارد که تکنسین های تعمیر این برند می توانند به خوبی از عهده تعمیر و تعویض قطعات بربیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *