جستجو
Generic filters
تشخیص تاچ ال سی دی اورجینال

تشخیص اصل بودن تاچ ال سی دی – جرأت می توان گفت هیچ تلفن همراهی از خطر شکستگی تاچ ال سی دی در امان نیست و این اتفاق می تواند برای همه مردم رخ دهد. در واقع بیشترین آمار تعمیرات موبایل، مربوط به تعویض تاچ ال سی دی گوشی می باشد. به همین خاطر تهیه تاچ و ال سی دی اصلی و پرهیز از استفاده مدل های فیک آن اهمیت زیادی دارد. چرا که استفاده از قطعات فیک فایده ای ندارد و بعد از مدتی از کار می افتد. در این مقاله به طور کامل روش های تشخیص تاچ ال سی اورجینال از مدل فیک آن را بررسی می کنیم.

 

تاچ ال سی دی گوشی چیست؟

صفحه نمایش گوشی از چند لایه مختلف تشکیل می شود. لایه بیرونی آن گلس نام دارد. این لایه برای ما کاملاً قابل لمس است و اگر شکسته شود می توان به آسانی آن را تعویض کرد. زمانی بر روی صفحه نمایش گوشی شکستگی مشاهده شود، اگر تاچ دستگاه کار کند، مشکل از گلس است و باید تعویض شود.

لایه بعد که زیر گلس قرار دارد، تاچ اسکرین می باشد. با وجود این لایه شما می توانید انگلشت خود را روی صفحه حرکت داده و زوم کنید. اگر صفحه گوشی شکسته شد و تاچ آن نکرد، مشکل از این لایه است.

لایه ای که زیر تاچ گوشی قرار دارد، لایه ال سی دی است. به وسیله ال سی دی تصاویر بر روی گوشی به نمایش در می آید. اگر در اثر ضربه، آب خوردگی و… باعث شود تا تصویری مشخص نباشد پس مشکل از ال سی دی دستگاه است.

در برخی گوشی ها لایه تاچ و ال سی دی جدا و در اکثر مدل ها تاچ ال سی به هم متصل هستند. به همین خاطر در اکثر مواقع اگر هر یک از این لایه ها آسیب ببنید باید تاچ و ال سی دی هر دو باهم تعویض شوند.

 

تشخیص تاچ ال سی دی اصل

تاچ ال سی دی اورجینال

تاچ ال سی دی به دلیل متصل بودنشان باهم یکجا به فروش می رسند. ال سی دی (LCD) های اصل در بازار تعمیرات موبایل به نام OEM مشهور هستند؛ که توسط شرکت های مشهور و معتبر ساخته می شوند. بر روی تاچ ال سی دی اورجینال، نشان OEM نوشته شده است. پس اگر این نشان وجود نداشته باشد، حاکی از فیک بودن این قطعه می باشد. قطعات اصلی هیچ فرقی با نمونه فابریک ندارند.

 

تاچ ال سی دی فیک

تاچ ال سی دی های تقلبی نمونه هایی هستند که مطابق با استاندارها ساخته نشده و با نمونه فابریک آن بسیار متفاوت و بی کیفیت تر است. عمدتاً شرکت های متفرقه چینی این قطعات را تولید می کنند و به اسم High Copy شناخته می شوند.

تاچ ال سی دی نوع AA و AAA نمونه های فیک هستند که کیفیت خوبی نداشته و تا چند ماه بیشتر کار نمی کند.

 

تفاوت تاچ ال سی دی اصل و تقلبی

تاچ و LCD های اصل و فیک بسیار متفاوت بوده و کاملاً قابل تشخصی است. این تفاوت ها به شرح زیر می باشد.

 

کیفیت نمایش تصویر

اصلی ترین تفاوت مدل های تقلبی و اصل توجه به به کیفیت تصویر گوشی است. در مدل های اورجینال تصویر با شفافیت و وضوح بالایی نمایش داده می شود. در صورتی که در مدل فیک آن کیفیت تصویر افت کرده و حتی رنگ نیز به درستی تفکیک نشده است. به طوری که بعد از چند روز استفاده جشم شما اذیت می شود.

نور صفحه

نور صفحه ال سی دی های فیک بسیار بی کیفیت است. اگر از قطعه تقلبی استفاده کنید، گوشی شما زیر نور خورشید به قابل خواندن نیست.

بررسی محل قرار گیری دوربین سلفی

در تاچ ال سی دی اورجینال برای محافظت از دوربین سلفی یک محافظ تعبیه شده است. در صورتی که در مدل های فیک، به این موضوع توجه نکرده و تنها محل دوربین را تعبیه کرده اند.

قیمت ال سی دی

طبیعتاً الی سی دی های فیک، به مراتب ارزان تر از مدل اصل آن است و اختلاف قیمت آن ها قابل توجه است.

نحوه عملکرد

نحوه عملکرد و کارایی تاچ ال سی دی خود مشخص کننده اصل یا فیک بودن آن است. مدل های کپی و تقلبی، معمولاً عملکرد خوبی نداشته و هنگامی گوشی را در دست بگیرید متوجه کندی تاچ و کیفیت ال سی دی می شوید.

 

تفاوت تاچ ال سی دی فیک و اصل

روش های تشخیص تاچ ال سی فیک و اورجینال

همانطور که می دانید اگر تاچ ال سی دی موبایل آسیب ببیند استفاده از آن سخت و حتی غیر ممکن می شود و باید سریعتاً تعمیر شود. با این وجود استفاده از تاچ ال سی دی اورجینال بسیار حائز اهمیت است. از این رو در این بخش روش هایی که می توانید قطعات فیک را از اورجینال تشخیص دهید را بررسی می کنیم.

 

وجود پد بر روی کابل

برای تشخیص اصل بودن تاچ ال سی دی به کابل آن توجه کنید.بر روی کابل ال سی دی های اصل، پدهایی قرار دارد که همچون محافظ از صفحه عمل می کند. در صورتی که در مدل فیک این پد استفاده نشده و در صورت وجود بسیار زبر و بی کیفیت است.

توجه به لوگو شرکت سازنده

شرکت های اصل مانند اپل بر روی هر دو طرف کابل نشان لوگو خود را ایجاد کرده اند. ولی در ال سی دی های تقلبی، نشانی از لوگو دیده نمی شود.

شماره سریال ال سی دی

یکی از راه ها تشخیص اصل از کپی، توجه به شماره سریال ال سی دی است. شرکت های معتبر این شماره را با فونت کوچک و کم رنگ نوشته اند. اما در مدل های فیک این عدد بزرگ و کاملاً قابل خواندن است.

شرکت آسان جی اس ام از مراکز معتبر تعمیرات موبایل در ایران است که می توانید تعمیرات تاچ و ال سی دی آسیب دیده خود را به ما بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

3 دیدگاه برای “تشخیص اصل بودن تاچ ال سی دی و هر آنچه باید بدانید”

  1. سلام و خسته نباشید
    من یه گوشی سامسونگ جی۶ دارم که دوسال قبل خریدم و الان احساس میکنم عکسهایی که اوایل میگرفتم با گوشی خیلی شفاف تر بودن نسبت به عکسهایی که حالا بعد دوسال باهاش ثبت می‌کنم!
    آیا در گذر زمان مثل دوسال و سه سال دوربین گوشی ها افت عملکرد پیدا می‌کنن به صورت خود بخود یا خیر؟؟؟
    تشکر ????????????

  2. من یه گوشی a10s کار کرده خریدم فروشنده میگه گوشی باز نشده وال سی دی عوض نشده. کد *#0*# رو زد م عمل نکرد حالا چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *