جستجو
Generic filters
ترمیم سریال گوشی

ترمیم سریال گوشی در حوزه تعمیرات موبایل یکی از موضوعات رایج، ترمیم سریال IMEI گوشی می باشد. گاهی به دلایل مختلفی همچون نصب رام اشتباه بر روی گوشی و یا اختلالات نرم افزاری کد IMEI از بین می رود و یا به بیانی این کد از روی دستگاه می پرد.

طبیعتاً این مورد مشکلات متعددی را ایجاد خواهد کرد. از این رو در این مقاله به آموزش ترمیم سریال گوشی به دو روش موثر و کاربردی خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید.

 

شماره سریال گوشی چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع ترمیم سریال گوشی، باید گفت که شماره سریال گوشی یا همان IMEI number در واقع شناسه دستگاه به حساب می آید و این کد در هر گوشی منحصربه آن دستگاه بوده و با گوشی دیگر متفاوت است. این کد کاربردهای مختلفی داشته به روش های متعددی به دست می آید. برای مطالعه کامل در خصوص موضوع IMEI به این مقاله مراجعه کنید.

 

آموزش ترمیم سریال گوشی

ترمیم سریال IMEI گوشی، به طور عمده با استفاده از باکس ها و دانگل های تعمیرات تلفن همراه انجام می شود. هر کدام از این باکس و دانگل ها می توانند ترمیم سریال را برای مدل هایی که تحت پشتیبانی دارند، انجام دهند. شما می توانید انواع باکس و دانگل تعمیرات موبایل را از این قسمت مشاهده کنید.

اما در این مقاله قصد داریم تا به آموزش ترمیم سریال گوشی بدون باکس بپردازیم.

 

روش اول:

 

این روش مخصوص گوشی و حتی تبلت هایی است که دارای سی پی یو مدیاتک MTK هستند. که معمولاً شامل گوشی های هواوی، لنوو و انواع برندهای چینی هستند که پردازنده آنها از نوع MTK است. زمانی که کد IMEI گوشی از بین می رود، دستگاه از نظر آنتن دهی دچار مشکل شده و معمولاً سیم کارت را شناسایی نمی کند.

 

روت کردن گوشی

در ابتدا باید گوشی خود را روت کنید. برای این کار می توانید از برنامه ها و یا نرم افزارهای مخصوص روت گوشی استفاده کنید. برای روت کردن دستگاه خود توسط برنامه iRoot به این مقاله و برای روت با برنامه King Root به این مقاله مراجعه کنید.

 

نصب برنامه ها

  • سپس برنامه BusyBox را از گوگل پلی دانلود کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید.
  • در مرحله بعدی باید نرم افزار MTK Droid tools را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر نصب کنید. البته توجه داشته باشید که قبل از نصب برنامه حتماً آنتی ویروس سیستم خود را غیر فعال کنید.
  • سپس می بایست قسمت USB Debugging را در گوشی فعال کنید. برای فعال سازی از قسمت تنظیمات گوشی به About Device رفته گزینه Build Number را پیدا کنید. 7 بار بر روی آن ضربه زده تا You are a developer را مشاهده کنید. سپس مجدد به صفحه اصلی تنظیمات گوشی بروید؛ در آنجا گزینه Developer options را مشاهده می کنید، با ورود در این صفحه تیک USB Debugging را فعال نمایید.
  • در این قسمت بهتر است که درایورهای مدل گوشی خود را نیز دانلود کنید، اما معمولاً با اتصال دستگاه به کامیپوتر به طور خودکار دانلود آن انجام می شود.
  • برنامه MTK Droid Tools را که در مراحل قبل نصب کرده اید، را باز کنید.
  • از اتصال اینترنت کامپیوتر مطمئن شده و گوشی را با کابل USB به آن متصل کنید. پیامی بر روی گوشی می آید که تیک گزینه Alwayse allow from this computer را زده و ok کنید. توجه کنید که در این بخش صفحه گوشی روشن باشد.

 

نرم افزار MTK Droid

ادامه مراحل ترمیم سریال در نرم افزار MTK Droid

  • زمانی که گوشی را به کامپیوتر وصل می کنید، باید به برنامه MTK Droid اجازه دهید تا به روت گوشی دسترسی پیدا کند. پس در قسمت سمت راست برنامه بر روی گزینه Root کلیک کنید.
  • اگر عملیات شناسایی دستگاه به خوبی انجام شود، چراغ زرد رنگی که در قسمت پایین سمت چپ برنامه وجود دارد به رنگ سبز در می آید.
  • اگر چراغ سبز نشد، یک بار کابل USB را قطع کنید، دوباره اتصال گوشی به کامپیوتر را انجام دهید.
  • پس وقتی چراغ سبز شد؛ بر روی گزینه IMEI / NVRAM در سمت چپ برنامه کلیک کنید.
  • اکنون یک پنجره باز می شود که باید در کادر IMEI 1 و IMEI 2 کد دستگاه را وارد کنید.
  • در نهایت گزینه Replace IMEI را بزنید و در پیغامی که ظاهر می شود گزینه yes را انتخاب کنید.
  • اکنون مجدد در صفحه اصلی برنامه و در قسمت سمت راست پایین صفحه گزینه Reboot را کلیک کنید. به این ترتیب دستگاه مجدد راه اندازی شده و کد IMEI دستگاه مجدد برمی گردد.

 

روش دوم: آموزش ترمیم سریال گوشی های سری SPD

این روش ترمیم سریال IMEI در گوشی های سری SPD مورد استفاده می باشد. این کار با استفاده از نرم افزار WriteIMEI Tool انجام می شود پس :

  • ابتدا درایور گوشی های سری SPD را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  • سپس نرم افزار Write IMEI Tool را دانلود کرده و بر روی سیستم نصب و اجرا نمایید.

آموزش ترمیم سریال با نرم افزار

  • در صفحه اصلی نرم افزار در قسمت بالا بر روی گزینه Select Mode کلیک کرده و در پنجره ای که باز می شود، گزینه Normal Mode را انتخاب و در نهایت Select را کلیک کنید.
  • مجدد به صفحه اصلی بازگردانده می شوید، و این بار از قسمت بالای برنامه بر روی گزینه Set کلیک کنید.
  • در پنجره باز شده ابتدا تیک گزینه IMEI1 را زده سپس در کادر زیر آن گزینه Manual Input را انتخاب کنید. در نهایت هم Save را زده و از آن خارج شوید.
  • در صفحه اول برنامه کادری به نام Please Input IMEI1 وجود دارد. در اینجا شماره IMEI گوشی را وارد کنید.
  • اکنون گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و بعد از شناسایی دستگاه در برنامه بر روی گزینه Write کلیک کنید. در صورتی که عملیات ترمیم شماره سریال گوشی به درستی انجام شود، کادر آبی رنگ برنامه به رنگ سبز در می آید. اکنون گوشی خود را ریستارت کنید. به این ترتیب عملیات ترمیم سریال با موفقیت انجام می شود.

 

 

ترمیم سریال گوشی

سخن پایانی

همان طور که مشاهده کردید، در این مقاله دو روش مختلف برای ترمیم سریال برخی از دستگاه ها عنوان شد. در صورتی که تلفن شما با این روش ها قابل تعمیر نیست، می توانید برای تعمیرات موبایل به اینجا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *