جستجو
Generic filters
برنامه های بکاپ گیری اندروید

برنامه بکاپ گیری اندروید – با توجه به اینکه در حال حاضر تلفن های همراه جز ضروری ترین ابزارهای زندگی ما هستند؛ قطعاً اطلاعات مهمی را در حافظه آن ذخیره می کنیم. بنابراین برای از دست نرفتن اطلاعات داخل گوشی باید به درستی از داده ها محافظت کرد.

بکاپ گیری از مهم ترین اقداماتی است که باید انجام دهید. در این مقاله قصد داریم تا ده تا از مهم ترین برنامه های بکاپ گیری اندروید را به کاربران این سیستم عامل معرفی کنیم.

 

برنامه بکاپ گیری اندروید چیست؟

بکاپ گرفتن از گوشی های اندروید، کار بسیار مهمی است. چرا که باعث می شود، اطلاعات شما از بین نرفته و به راحتی به دستگاه دیگر قابل انتقال باشد. در خصوص بکاپ گیری از داده ها، باکس ها و دانگل های تعمیرات موبایل جز ابزارهایی هستند که به صورت تخصصی این کار را انجام می دهند. استفاده از باکس و دانگل، توسط تکنسین های تعمیرات موبایل انجام می شود.

درواقع زمانی که دستگاه شما ایراد نرم افزاری پیدا می کند؛ قبل از تعمیر دستگاه برای حفظ اطلاعات آن می بایست اطلاعات را بکاپ گرفت. به این خاطر متناسب با برند و مدل گوشی باکس و دانگل استفاده می شود. اما از آنجایی که این کار تخصصی می باشد، برنامه های ساده تری برای گوشی های اندروید وجود دارد که شما می توانید به راحتی از آنها استفاده کرده و از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید.

به این ترتیب در این بخش از مقاله می خواهیم چند مورد از بهترین برنامه های بکاپ گیری اندروید را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

برنامه Google Drive

یکی از ساده ترین راه های بکاپ گیری از اطلاعات گوشی اندروید، استفاده از سرویس Google Drive است که شرکت گوگل در اختیار کاربران خود می گذارد. شما می توانید در گوگل درایو، اطلاعاتی نظیر فیلم، عکس، اسناد و سایر داده ها را به صورت ابری بکاپ بگیرید. این کار به صورت ذخیره سازی ابری صورت می گیرد.

برای استفاده از این ابزار باید در نظر داشته باشید که دستگاه شما به اینترنت متصل باشد، تا به این ترتیب اطلاعات آپلود شود. به علاوه برای به بازیابی اطلاعات نیز می بایست با دسترسی به اینترنت فایل های بکاپ گرفته شده را دانلود کنید.

برنامه هلیوم (Helium)

برنامه هلیوم (Helium) یک اپلیکیشن مخصوص اندروید بوده و یک برنامه سبک و کاربردی است. نسخه رایگان آن در گوگل پلی موجود می باشد. این برنامه در حالت روت و غیر روت برای بکاپ گرفتن از اطلاعات دستگاه شما می تواند مورد استفاده باشد. به این ترتیب می توانید اطلاعات خود را در SD کارت (کارت حافظه گوشی) یا کامپیوتر ذخیره کنید.

یکی از قابلیت های برنامه هلیوم این است که می توانید از اطلاعات مخاطبین دستگاه خود بکاپ گرفته و به دستگاه دیگری انتقال دهید. این کار حتی اگر مخاطبین در یک شبکه هم نباشند انجام پذیر است.

 

برنامه بکاپ و ریستور (Backup and Restore)

برنامه Backup and Restore از کاربردی ترین و بهترین اپلیکیشن های بکاپ گیری اندروید است. نسخه رایگان آن را می توانید در گوگل پلی دانلود کنید. از مهم ترین ویژگی های این برنامه این است که می توانید از نسخه برنامه های موجود در تلفن همراه، بکاپ گیری کنید و اگر از نسخه فعلی آن راضی نیستید، نسخه قبلی را استفاده کنید.

این برنامه بیشتر برای بکاپ گرفتن از اپلیکیشن های موبایل استفاده می شود. شما می توانید فایل برنامه ها را توسط این ابزار به دستگاهی دیگر ارسال کنید. همچنین دارای بخش حذف برنامه نیز می باشد.

 

برنامه MyBackup

برنامه بکاپ من یا همان MyBackup از دیگر اپ های بکاپ گیری اندروید است. از مهم ترین قابلیت های این برنامه امکان پکاپ گرفتن از راه دور می باشد. اما این کار به چه صورت است؟ شما می توانید بدون در دست داشتن دستگاه خود، وارد سایت این برنامه mybackup.com شده و وارد حساب خود شوید.

به این ترتیب امکان دستور بکاپ گرفتن از گوشی را می توانید از راه دور انجام دهید. در نسخه رایگان این برنامه اطلاعات شما در کارت حافظه گوشی ذخیره می شود. اما نسخه پریمیوم (پولی) برنامه، قابلیت ذخیره سازی اطلاعات در سرویس ذخیره ابری را دارا می باشد.

 

برنامه بکاپ گیری اندروید

برنامه G Cloud

همان طور که از اسم برنامه G cloud پیداست، امکان ذخیره سازی در فضای ابری را ایجاد می کند. شما می توانید پیام ها، عکس، فیلم، اسناد، موزیک، تنظیمات گوشی و… نسخه پشتیبان تهیه کنید. این برنامه به گوگل مرتبط نبوده و یک برنامه مجزا می باشد.

با نصب آن 1 گیگ فضای پشتیبانی در دستگاه شما به وجود می آید که از سایر داده ها پشتیبان گیری می کند. در صورتی که نیاز به فضای بیشتری داشته باشید، باید مبلغی را پرداخت کنید. همانطور که گفتیم این برنامه شبیه به گوگل داریو نیست. بلکه یک فضای ابری داخل دستگاه ایجاد می کند.

 

برنامه تیتانیوم (Titanium Backup)

برنامه تیتانیوم یک برنامه بکاپ گیری اندروید است که در گوشی های که روت شده اند، اجرا می شود و به طور مداوم در حال آپدیت شدن است. با این برنامه می توانید از بسیاری از فایل ها را بکاپ گرفته و بازیابی کرد. همچنین اکثر فعالیت ها به صورت خودکار انجام شده و قابلیت حذف bloatware را نیز دارد.

اگر رم های مختلفی را در دستگاه خود استفاده می کنید، حتماً این برنامه را نصب کنید. چرا که به طور کامل از برنامه ها و داده های آن پشتیبان گیری می کند به این ترتیب با بازیابی آن، دستگاه به حالت قبلی برگردانده می شود.

 

برنامه CM Backup

این اپلیکیشن از رایج ترین برنامه های بکاپ گیری اندروید است. زمانی که این برنامه را داخل دستگاه خود اجرا می کنید 5 گیگ فضای پشتیبان در اختیار شما می گذارد. طرز کار آن نیز، پشتیبان گیری در فضای ابری است. شما می توانید بسیاری از داده های خود از جمله پیام ها، فیلم، تصاویر و… را به صورت ذخیره سازی ابری بکاپ بگیرید.

علاوه بر این در داخل وب سایت برنامه قابلیت ذخیره سازی وجود دارد تا در صورت نیاز مجدد اطلاعات خود را بازیابی کنید.

 

برنامه Super Backup

برنامه Super Backup در گوشی های روت شده یا روت نشده اجرا می شود. با استفاده از آن می توانید اطلاعات دستگاه را در کارت حافظه گوشی و یا در کامپیوتر ذخیره کنید. همچنین با این برنامه می توانید اطلاعات را در گوگل درایو و یا هر سیستم ذخیره سازی ابری دیگری نیز بکاپ بگیرید.

نکته دیگر اینکه قابلیت پشتیبان گرفتن به صورت خودکار را در گوشی ایجاد می کند. اگر گوشی جدیدی تهیه کرده اید، می توانید با این برنامه داده های دستگاه قبلی را به گوشی جدید، منتقل کنید.

 

برنامه Backup Restore Transfer

برنامه Backup Restore Transfer از معروف ترین برنامه های بکاپ گیری اندروید است. نحوه کار با این اپ بسیار آسان می باشد. بسیاری از داده ها را پشتیبان گیری می کند و امکان بازیابی آن را برای شما فراهم می نماید.

همچنین به صورت خودکار قابلیت بکاپ گرفتن دارد و می توانید آمار سیستم خود را در آن مشاهده نمایید. به طور معمول اطلاعات را در حافظه گوشی ذخیره می کند. اما امکان ذخیره سازی در فضای ابری نیز موجود است. اما مشکلی دارد این است که از برنامه های گوشی پشتیبان گیری نمی کند و تنها امکان ذخیره سازی فایل APK برنامه فراهم است.

برنامه Google Photos

برنامه Google Photos یکی از پرکاربردترین برنامه ها به خصوص برای کسانی است که با گوشی خود زیاد عکاسی می کنند. این برنامه متصل به گوگل درایو می باشد و از فیلم ها و عکس های شما بکاپ گرفته و آن را ذخیره می کند.

در صورت استفاده از فایل های ذخیره شده باید مجدداً آن ها را دانلود کنید. هم از طریق وب سایت و هم برنامه این کار امکان پذیر است. البته نکته مهمی که باید بدانید این است که در این روش ذخیره سازی، کیفیت عکس ها کاهش پیدا می کند. در صورتی که مایل هستید که عکس ها کیفیت خود را حفظ کنند باید مبلغی جداگانه پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *