جستجو
Generic filters
نسخه جدید IOS14

بررسی ویژگی iOS 14 – شرکت اپل در تاریخ 16 سپتامبر 2020 نسخه iOS 14 را منتشر و دسترس کاربران خود قرار داده است. طرفداران گوشی های آیفون با سیستم عامل iOS و نحوه کار آن آشنایی دارند. با این حال در نسخه اخیر ویژگی ها و قابلیت های جدیدی اضافه شده که امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. در این مقاله به نقد و بررسی iOS 14 می پردازیم.

آموزش آپدیت iOS 14

  • قبل از هر کاری باید ابتدا سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید. برای این کار ابتدا وارد تنظیمات Settings شوید.
  • سپس وارد قسمت General شده و Software Update را انتخاب کنید.
  • در این بخش در صورتی که آپدیت جدید اضافه شده باشد، نشان داده می شود.
  • پس گزینه Download and Install را انتخاب کنید. در صورتی که حافظه گوشی پر باشد، پیغامی مبنی بر پاک کردن برنامه ها ظاهر می شود. در غیر این صورت نسخه جدید دانلود می شود.
  • پس از اتمام اگر مایل بودید که بلافاصله نصب شود گزینه Install را زده و اگر می خواهید بعداً آن را نصب کنید، گزینه Install Tonight یا Later را انتخاب کنید.
  • در صورتی که گزینه Install Tonight را انتخاب کنید در شب و هنگام خواب گوشی را به شارژ وصل کرده و اینترنت آن را روشن بگذارید تا به صورت خودکار آپدیت شود.

 

دستگاه هایی که iOS 14 پشتیبانی می کند

آیفون 6S و 6S پلاس – آیفون 7 و 7 پلاس – آیفون 8 و 8 پلاس – آیفون X – آیفون XS – آیفون XS MAX – آیفون XR – آیفون 11 – آیفون 11 پرو – آیفون 11 پرو مکس – آیفون Mini 12 – آیفون 12 – آیفون 12 پرو – آیفون 12 پرو مکس – آیفون SE نسل اول – آیفون SE نسل دوم.

به علاوه آیپاد Touch نسل هفتم را هم پشتیبانی می کند.

 

بررسی و نقد تمامی قابلیت ها و ویژگی های iOS 14

بعد از نصب این نسخه قصد داریم تا ویژگی های این سیستم عامل را بررسی کنیم. اما به طور کلی باید گفت که تفاوتی که در نسخه جدید به وجود آماده در ویجت ها (Widgets) یا همان ابزارک ها به وجود آمده است. به طوری تعدادی زیادی ویجت بر روی صفحه می تواند قرار گیرد که دسترسی شما به برنامه های تلفن همراه را آسان تر می کند.

این ویجت ها را می توان در سه اندازه متفاوت در صفحه نمایش گوشی به تصویر در می آیند. همچنین با توجه به استفاده ای که از برنامه های مختلف دارید، به صورت هوشمند این ویجت ها ایجاد می شوند. البته می توانید خودتان هم آن ها را انتخاب کنید. همان طور که می دانید، ویجت ها ابزارهایی هستند که بدون باز کردن برنامه گوشی آنها را نمایش می دهند. در ادامه ویژگی ها جدید iOS 14 را بررسی خواهیم کرد.

 

ویجت های IOS 14

 

بررسی ویژگی App Clips در iOS 14

در نسخه جدید برنامه App Clips در بخش App Store قرار گرفته است. با این برنامه بدون دانلود و یا نصب برنامه های مختلف می توانید از قابلیت های آن ها استفاده کنید. در بخش نقشه، پیام ها، سفارش غذا، دیدن کلیپ و غیره می توان از این برنامه کمک گرفت.

به طور مثال می توانید نقشه را باز کرده و اسم یک رستوران را جستجو کنید. بعد از پیدا کردن موقعیت مکانی سفارش غذا را انتخاب کرده و در برنامه اپ کلیپ منو آن را مشاهده کنید.

 

App Clips در آی او اس 14

 

ویژگی CarPlay و Car keys در iOS 14

در این نسخه CarPlay به روز رسانی شده و می توانید تصویر زمینه را تنظیم کنید. مدیریت مسیر در نقشه، هشدار موارد توقف، پارکینگ، سفارش غذا گسترش یافته و محل شارژ ماشین های الکتریکی را نشان می دهد.

در Car keys کلید ماشین با فناوری NFC شبیه به یک کلید مجازی می شود. به این ترتیب با گوشی خود می توانید به قفل ماشین دسترسی پیدا کرده و در صورتی که شارژ آیفون تمام شود تا 5 ساعت قابل استفاده است.

 

تغییرات Home در iOS 14

در نسخه جدید می توان صفحه نمایش را به راحتی تمیز و مرتب کرد. شما می توانید برنامه و ویجت های مختلفی را به صفحه اضافه کرده و یا صفحاتی را حذف یا اضافه نمایید. به این ترتیب برنامه هایی که کمتر از آنها استفاده می شود، پنهان شده و صفحه آیفون بهم ریخته نمی شود. همچنین مجموعه از قابلیت ها برای استفاده از دستگاه های سازگار با HomeKit قرار داده شده است.

شما می توانید به دوربین های امنیتی منزل خود دستور دهید تا فعالیت یک شخص را در لوکیشن از پیش تعیین شده رصد کند. همچنین تشخیص چهره نیز انجام پذیر است.

در سیستم های روشنایی که چند رنگ بوده و به صورت هوشمند از دمای رنگ پشتیبانی می کند، می توانید دستور دهید که با توجه به درجه دمای مشخصی به رنگ دلخواه دربیایند.

 

بررسی App Library در iOS 14

در App Library این نسخه برنامه های شما را بر اساس تعداد استفاده به صورت هوشمند مرتب می شود. یک دسته برنامه های اخیری که با آن کار کرده‌اید را ایجاد می کند که در دسته recent قرار می گیرند. و برنامه هایی که اخیراً نصب کرده اید را در آنجا قرار می دهد.

همچنین می توانید برنامه های خود را بر اساس حروف الفبا جستجو و مرور کنید.

بررسی رابط کاربری COMPACT در iOS 14

در واقع در نسخه 14 یک رابط کاربری جمع و جور با نام Compact UI وجود دارد. این کار برای کاهش فصای بصری به وجود آمده است. به این ترتیب وقتی تماسی از خط یا برنامه هایی همچون واتساپ یا اسکایپ داشته باشید، مانند یک نوار نازک بالای صفحه نمایش داده می شود.

همچنین اگر مشغول مشاهده فیلم باشید، اگر از برنامه خارج شوید؛ همچنان می توانید فیلم را مشاهده کنید. می توانید از قابلیت تصویر در تصویر برای برنامه های Disney + ، ESPN ، HBO Max ، Netflix و Prime استفاده کنید.

 

رابط کاربری ios14

 

تغییرات Siri در iOS 14

رابط کاربری Siri به صورت جمع و جورتر شده تا محتوا فایل ها قابل مشاهده باشد. سیری در این نسخه می تواند مجموعه بیشتری از سوالات را پاسخ دهد و زبان های بیشتری را ترجمه کند. همچنین کاربر می تواند ETA خود را با مخاطبینش به اشتراک بگذارد. پشنهاد جستجو از آنچه که سرچ کرده اید، سرعت بیشتر در پیدا کردن جستجوها از دیگر ویژگی های آن است.

بررسی Privacy در iOS 14

اطلاعات امنیتی در App Store قابل مشاهده است. می توانید برای حفظ حریم خصوصی برای نصب برنامه ها، مجوزهای مکان را تغییر دهید. زمانی که میکروفون و دوربین روشن باشند، نشان گر ضبط نمایان می شود. در این نسخه برنامه ها به طور پیش فرض قابل تبادل نیست و باید حتماً از کاربر اجازه گرفته شود.

تغییرات دوربین در iOS 14

قابلیت گرفتن عکس mirror photos با دوربین سلفی در آیفون xs و نسخه های بعدی وجود دارد. خواندن کد QR پیشرفته تر شده است. کنترل نور در آیفون 11 و se نسل دو دیده می شود. امکان ضبط عکس های فوری QuickTake وجود دارد. در عملکرد شات به شات پیشرفت هایی صورت گرفته که فیلم برداری و عکس برداری را سریعتر می کند.

 

بررسی FaceTime در iOS 14

از آیفون XS و مدل های بالاتر امکان تنظیم بصری چشم وجود دارد تا به این ترتیب امکان تماس چشمی برای تماس گیرنده و مخاطب او وجود داشته باشد. فیس تایم از فیلم 1080p پشتیبانی می کند. همچنین از حالت تصویر در تصویر می توانید هنگامی که برنامه های دیگر باز هستند هنگام تماس تصویری چهره افراد را مشاهده کنید. فیس تام در ابعاد کوچک، متوسط، بزرگ و تمام صفحه قرار دارد.

 

تغییر پیام ها در iOS 14

در Messages app می توانید تا نه مکالمه را بالاتر از پیام ها پین کنید. همچنین می توان در تنظیمات نام کاربری را تنها زمانی که مشخص کرده اید، نمایش دهد. می توانید پیام خود را در یک گروه با عکس و نام مشخصی تنظیم کنید.

 

قابلیت های جدید نقشه در iOS 14

در maps اطلاعات بیشتری از ارتفاعات و پله هابرای مسیر دوچرخه سواری اضافه شده است. همچنین چندین گزینه از خیابان های شلوغ و یا کم رفت و آمد را ارائه می کند. در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس و ایرلند جزئیات نقشه بیشتر است.

 

قابلیت جدید مرورگر Safari در iOS 14

توانایی نظارت بر رمز عبور هنگام رعایت نکردن قوانین داده ها و تولید گزارش از حریم خصوصی برای ردیابی در اینترنت را دارد. در جاوا با پیشرفت هایی روبرو بوده است. یک صفحه ترجمه هفت زبانه شامل انگلیسی ، اسپانیایی ، چینی ساده شده ، فرانسوی ، آلمانی ، روسی و پرتغالی برزیل اضافه شده که در کانادا و آمریکا فعال می باشد.

 

قابلیت های جدید Translate در iOS 14

در برنامه stock Translate صدا و متن به یازده زبان ترجمه می شود. در صورت چرخش صفحه متن ترجمه نیز برای خواندن راحت تر تغییر جهت می دهد. امکان مکالمه به زبان های دیگر وجود دارد و تغییرات انجام شده با رابط کاربری Siri سازگاری دارد.

سایر ویژگی ها و قابلیت های iOS 14

ایموجی در کیبورد به روزرسانی شده و گزینه های جدید به همراه ماسک صورت اضافه شده است.

در برنامه Notes یافتن نوشته به صورت هوشمند و سریعتر انجام می شود.

زمینه iOS 12 حذف شده و هشت تصویر دیگر اضافه شده است.

امکان پخش فیلم های یوتیوب به صورت 4K وجود دارد.

در برنامه تقویم ویژگی Julian calendar وجود دارد که می توانید تاریخ های قبل از 15 اکتبر 1582 را به دست آورید.

 

سخن پایانی

تعمیرات موبایل آیفون جز حوزه های تخصصی تعمیرات تلفن های همراه است. شرکت آسان جی اس ام با سال ها تجربه در این حوزه مشکلات مختلف دستگاه شما را برطرف می سازد، جهت کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *