جستجو
Generic filters
بررسی مشکل فوکوس گوشی آیفون + راه حل

بدون شک گوشی های آیفون دوربین باکیفیت و قوی دارند اما با این حال گاهی اوقات در برخی از مدل ها شاهد مشکلاتی هستیم. یکی از این مشکلات فوکوس نکردن دوربین گوشی است. در این حالت تمامی عکس های گرفته شده اصطلاحا بلور یا تار هستند. در این مقاله می خواهیم به بررسی مشکل فوکوس گوشی آیفون و راه حل برای این مشکل بپردازیم.

چرا دوربین آیفون فوکوس نمی کند؟

به طور کلی می توان گفت که این مشکل می تواند سخت افزاری باشد یا عوامل دیگری در فوکوس نکردن گوشی موثر باشد. در ادامه به بررسی هر کدام از این عوامل و روش حل آن ها می پردازیم:

  • محافظ دوربین را جدا کنید:

اگر از محافظ دوربین استفاده می کنید و گوشی دچار مشکل در فوکوس کردن شده است پس پیشنهاد می کنیم محافظ را جدا کنید. گاهی اوقات محافظ دوربین می توان علت اصلی عدم فوکوس دوربین باشد.

  • دکمه ی تصویربرداری را فشار دهید:

یک راه حل دیگر برای درست کردن فوکوس گوشی این است که دکمه ی دوربین را برای چند ثانیه نگه دارید تا دوربین متمرکز شود و سپس زمانی که تصویر واضح شد دکمه ی دوربین را رها کنید.

  • لنز دوربین را تمیز کنید:

لنز دوربین را تمیز کنید

شاید باورش سخت باشد اما تمیز کردن لنز دوربین در کیفیت عکس ها بسیار تاثیر گذار است! برای همین پیشنهاد می کنیم پیش از عکس گرفتن دوربین گوشی خود را با یک دستمال بدون پرز و پارچه ای تمیز کنید تا دوربین بتواند به خوبی فوکوس کند و عکس های با کیفیت بگیرد.

  • قفل فوکوس خودکار را فعال کنید:

قفل فوکوس خودکار را فعال کنید

دوربین آیفون قابلیت های شگفت انگیز و ویژه ای دارد که یکی از آن ها قفل فوکوس و قفل نوردهی خودکار است. این قابلیت در زمانی که دوربین فوکوس نمی کند می تواند به شما کمک به سزایی کند. برای فعال سازی این ویژگی فقط کافی است بر روی تصویر جسم یا فردی که می خواهید فوکوس بر روی آن باشد ضربه بزنید تا باکس کوچک و زرد رنگ فوکوس ظاهر شود. این قابلیت باعث می شود که هدف عکاسی حتی در زمان حرکت هم فوکوس داشته باشد.

  • به بالا گوشی چند ضربه بزنید!

با کف دست به بالای گوشی و قسمت دوربین پشتی چند ضربه ی آهسته وارد کنید. بسیاری از کاربران آیفون ابراز کرده اند که همین راه حل ساده در بسیاری از مواقع مشگل گشا باشد!

  • برنامه ی دوربین را کاملا ببندید و دوباره باز کنید:

گاهی اوقات باز و بسته کردن برنامه ی دوربین می تواند مشکل شما را حل کند. این کار باگ های موقتی را از بین می برد. برای این کار دوبار دکمه ی هوم را فشار دهید و سپس برنامه هایی که در پس زمینه گوشی باز است را می توانید مشاهده کنید.

برنامه ی دوربین را پیدا کنید و آن را پاک کنید تا برنامه به طور کامل بسته شده و سپس دوباره آن را باز کنید.

  • گوشی خود را ری استارت کنید:

یکی از روش هایی که می تواند مشکل فوکوس آیفون را برطرف کند؛ ری استارت کردن گوشی است. پس از ری استارت کردن گوشی دوباره دوربین را باز کنید و فوکوس آن را بررسی کنید.

برای ری استارت کردن گوشی نیاز است تا دکمه ی پاور کنار گوشی را برای چند ثانیه نگه دارید تا گوشی خاموش شود. پس از چند ثانیه دوباره این دکمه را نگهدارید تا دوباره گوشی روشن شود.

  • سیستم عامل خود را به روزرسانی کنید:

به روزرسانی سیستم عامل

هر نسخه ای از آی او اس که ارائه می شود یک سری باگ هایی نیز به همراه دارد که در نسخه ی بعدی شرکت اپل سعی می کند آن باگ ها را از بین ببرد از همین رو بهتر است به طور منظم گوشی آیفون خود را به جدیدترین نسخه ی آن به روزرسانی کنید.

برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • آیفون خود را به شارژ و شبکه ی وای فای متصل کنید.
  • سپس وارد تنظیمات شوید.
  • وارد بخش General شوید.
  • گزینه ی Software Update را انتخاب کنید.
  • پس از آن گزینه ی Download & install را انتخاب کنید.
  • ورژن جدید را نصب کنید.

 

  • همه ی محتویات و تنظیمات را پاک کنید:

برای این کار ابتدا از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید. سپس این مسیر را طی کنید :

Settings > General > Reset > Erase all content and settings > Erase iPhone

پس از طی کردن مراحل بالا، از راه حل هایی که روی صفحه نمایش شما نشان داده می شود پیروی کنید و آیفون خود را به عنوان دستگاه جدید تنظیم کنید.

  • دوربین را تعویض کنید:

اگر روش های بالا را انجام دادید اما باز هم دوربین گوشی شما مشکل دارد پیشنهاد می کنیم به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.

راه حل های بالا برای انواع آیفون از جمله iPhone 4، iPhone 4s، iPhone 5، iPhone 5s، iPhone 6، iPhone 6 Plus، iPhone 6s، iPhone 6s Plus، iPhone SE، iPhone 7 و iPhone 7 Plus کارآمد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *