جستجو
Generic filters
اموزش تعمیرات موبایل

اموزش تعمیرات تبلتمشخصات فنی تبلت به تعمیرات سخت افزاری تبلت کمک به سزایی می کند. بیشترین خرابی تبلت ها به خاطر مشکلات نرم افزاری است. مشکلات نرم افزاری همچون نصب برنامه های قدیمی بر روی سیستم عامل به روز یا برعکس آن می تواند باعث شود دستگاه شما گرمای زیادی را تولید کند و قطعات سخت افزاری آن آسیب ببیند.

اگر این گرما طولانی مدت باشد می تواند باعث هنگ کردن تبلت و کاهش سرعت آن نیز بشود. در این مقاله می خواهیم به اموزش تعمیرات تبلت بپردازیم.

اموزش تعمیرات تبلت:

بیشترین خرابی تبلت ها مربوط به مشکلات نرم افزاری و بعد سخت افزاری است. خرابی های سخت افزاری تبلت می تواند به خاطر ضربه، شکستگی یا رطوبت باشد.

تبلت ها معمولا پردازنده ای قوی تر از موبایل و ضعیف تر از لپ تاب دارند. داشتن اطلاعات، مشخصات و سال تولید تبلت در تعمیرات آن کمک به سزایی می کند.

برای به دست آوردن این اطلاعات کافی است از سایت های مرجع فروش آن ها را بررسی کنیم. تعمیرکاران موبایل و افرادی که تازه وارد این حوزه می شوند تا حدودی با تعمیرات تبلت نیز آشنا می شوند؛ ولی اگر با تعمیرات لپ تاب آشنا باشید بهتر می توانید تبلت ها را تعمیر کنید.

تبلت از نظر مداری به موبایل و لپ تاب شباهت دارد. زمانی شما می توانید بهترین برنامه را برای یک تبلت یا سیستم عامل آن سازگار کنید که اطلاعات کافی از مشخصات فنی آن داشته باشید.

باز و بسته کردن تبلت نیز همانند موبایل نیاز به تمرین دارد. این نکته را به یاد داشته باشید که بزرگ بودن صفحه تبلت نسبت به موبایل کار را برای تعمیرکاران راحت تر کرده است.

تموزش تعمیر تبلت

اموزش تعمیرات تبلت

بررسی مشکلات خرابی تبلت:

برخی از اشکالات تبلت همانند هنگ کردن آن به خاطر روت در ورژن های پایین یا بالا بردن ورژن اندروید با رام های کاستوم است. البته دلیل سخت افزاری نیز می تواند داشته باشد که در آن صورت باید تبلت را باز کرده و با مسیریابی بر روی برد و عیب یابی تجربی آن را تعمیر کنیم.

گاهی اوقات برای حل مشکلات نرم افزاری تبلت می توان از حالت بازگشت به تنظیمات کارخانه استفاده کنیم. البته در این حالت ممکن است اطلاعات تبلت پاک شود. اگر تبلت اپل دارید می توانید با مراجعه به Settings روی گزینه ی General کلیک کرده و در ادامه Reset را انتخاب کرده و Reset All Settings را انتخاب کنید.

نکته ی مهم: با استفاده از این گزینه تنظیمات دستگاه شما بازنشانی شده اما اطلاعات شما همان طور باقی می ماند. در صورتی که قصد دارید دستگاه خود را بازنشانی کنید از گزینه ی Erase All Content and Settings کمک بگیرید.

در تبلت های اندرویدی پس از مراجعه به Settings و فشار گزینه Backup and Reset گزینه Factory data reset را انتخاب کنید. در ادامه پس از پیام هشدار همه تنظیمات به حالت اولیه بازنشانی شده و دستگاه شما همچون روز اول قابل استفاده است.

در زمان هنگ کردن تبلت، خارج کردن باتری آن می تواند به برطرف شدن مشکل برای مدت کوتاهی کمک کند.

برخی از مواردی که در دستگاه های اندرویدی می توانید به صورت نرم افزاری آن را ریسیت کنید:

نگه داشتن همزمان دکمه های افزایش صدا + کاهش صدا + پاور
نگه داشتن همزمان دکمه های افزایش صدا + خانه + پاور
نگه داشتن همزمان دکمه های خانه + پاور
نگه داشتن همزمان دکمه های افزایش صدا + دوربین

تعمیرات سخت افزاری تبلت:

برای وارد شدن به تعمیرات سخت افزاری تبلت نیازمند ابزار و دانش تعمیرات موبایل هستید. معمولا یک تعمیرکار تبلت با دانش خود می تواند لپ تاب و موبایل را نیز تعمیر کند. هویه، هیتر، منبع تغذیه، پنس، قلع کش، فیکسچر، شابلون ها و مواد مصرفی از جمله ابزار مشترک بین این تعمیرکاران هست. برای یادگیری و ورود به حوزه ی تعمیرات موبایل می توانید از آموزشگاه آسان جی اس ام کمک بگیرید.برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *