جستجو
Generic filters
اموزش بکاپ گیری آیفون و آیپد

اموزش بکاپ گرفتن از آیفون و آیپد – زمانی که قصد دارید تا از آپدیت جدید iOS برای آیفون و آیپد استفاده کنید؛ باید حتماً قبل از هرکاری از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. در غیر این صورت بسیاری از اطلاعات خود را از دست خواهید داد. در حوزه تعمیرات موبایل، موضوع بکاپ گیری و بازیابی اطلاعات، همیشه جز مشکلات رایج مردم می باشد. پس اگر کاربر محصولات اپل هستید، اموزش پکاب گرفتن از آیفون و آیپد ، از جمله ضروری ترین آموزش هایی است که باید بدانید.

 

روش های بکاپ گیری از IPhone و iPad

بکاپ گرفتن از آیفون، آیپد و آیپاد به یک شکل بوده و تفاوتی باهم ندارد. به طور کلی دو روش برای backup محصولات اپل وجود دارد. روش اول استفاده از برنامه و روش دوم بک اپ با iCloud است. در واقع با این دو روش شما می توانید اطلاعات دستگاه خود را ذخیره کرده و درصورت نیاز به آن دسترسی داشته و یا به دستگاه دیگری منتقل کنید. در ادامه هر یک از این روش ها را به طور کامل توضیح می دهیم.

 

بکاپ گرفتن با برنامه iTunes

برنامه iTunes ، نرم افزاری است که از سوی شرکت اپل به صورت رایگان در اختیار کاربران محصولات این شرکت قرار گرفته است. ایتونز (iTunes) در سیستم عامل مک و ویندوز نصب می شود و برای استفاده از امکانات آن نیاز به اپل آیدی دارید. از آی تونز برای به روزرسانی و اضافه کردن فایل های موسیقی، فیلم، کتاب و غیره، نصب نرم افزارهای موردنیاز و همین طور پکاب از اطلاعات استفاده می کنند.

در آسان جی اس ام قصد داریم تا اموزش بکاپ گرفتن از آیفون و آیپد و همین طور آیپاد را مرحله به مرحله توضیح دهیم.

 

مرحله اول: آموزش نصب iTunes

برای دانلود iTunes ابتدا فایل آن را از این قسمت دانلود کنید.

  • بر روی فایل دانلود شده کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید.
  • سپس محیط نصب برنامه باز می شود و گزینه Next را انتخاب کنید.
  • در اینجا می توانید تیک اتوماتیک اپدیت نسخه جدید را نیز فعال کرده و سپس گزینه Install را کلیک کنید.
  • بعد از نصب برنامه Finish را کلیک کنید. در این قسمت یک پیغام مبنی بر تأیید استفاده از Library آی تونز را مشاهده می کنید. در صورت موافقت گزینه Agree و در غیر این صورت گزینه No thanks را بزنید. به این ترتیب برنامه نصب شده و می توانید از آن استفاده کنید.

 

برنامه iTunes

مرحله دوم: اتصال دستگاه و اجرا عملیات

  • برنامه را باز کرده و آیفون یا آیپد را از طریق کابل، به سیستم متصل کنید.
  • ممکن است زمانی که گوشی خود را به کامپیوتر وصل می کنید، پیام وارد کردن رمز را مشاهده کنید که بعد از زدن رمز عبور گزینه Trust را انتخاب کنید. به این ترتیب تعامل بین آیفون و کامپیوتر برقرار می شود.
  • برای آنکه امنیت فایل خود را افزایش دهید می توانید برای فایلهایی که بک اپ می گیرید، رمز انتخاب کنید. برای این کار در برنامه ایتونز، گزینه Encrypt iPhone Backup را فعال نمایید. هرگز رمز عبور خود را فراموش نکنید چرا که در غیر این صورت بازگردانی فایل بکاپ غیرممکن است.
  • بعد از این کار در تولبار گزینه Summary را انتخاب کنید.
  • در صفحه ای که باز می شود بخشی به نام Backups را مشاهده می کنید.
  • در این بخش تیک iCloud را برداشته و تیک This Computer را انتخاب کنید.
  • سپس بر روی گزینه Back Up Now کلیک کنید. برای بازگردانی بکاپ نیز می توانید گزینه Restore Backup را انتخاب نمایید.
  • برای مشاهده بکاپ های خود در نوار برنامه آیتونز از Edit وارد Preferences شده و Devices را انتخاب کنید. در این قسمت فایل بکاپ خود را مشاهده می کنید و اگر قصد دارید آن را حذف کنید گزینه Delete Backup استفاده کنید.

بکاپ گرفتن با آیتونز

بکاپ گرفتن با استفاده از iCloud

این روش برای بکاپ گرفتن از آیفون و آیپد استفاده می شود. برای استفاده از این روش هم باید اپل آیدی داشته باشید. البته باید گفت که این شیوه بکاپ در ایران به دلیل کیفیت سرعت اینترنت، کاربرد زیادی ندارد. برای این روش نیاز به اینترنت پرسرعت دارید چرا که برای Restore کردن باید تمام اطلاعات به طور کامل دانلود شود. به همین خاطر اکثراً از آیتونز برای این کار استفاده می کنند.

  • در ابتدا دستگاه شما باید به اینترنت دسترسی پیدا کند.
  • در آیفون، آیپد وارد بخش Settings شده و در این قسمت وارد گزینه iCloud شوید.
  • در اینجا وارد بخش Back Up شده و چک کنید که iCloud Backup فعال باشد.
  • بعد از فعال کردن گزینه Back Up Now را انتخاب نمایید. به این ترتیب پروسه بکاپ گیری از دستگاه شما شروع می شود.
  • درصورتی که قصد دارید تا فایل بکاپ را مشاهده کنید، مجدد از قسمت Settings وارد بخش iCloud شوید.
  • در اینجا از گزینه Storage باید Manage Storage را انتخاب کنید. با انتخاب دستگاه خود می توانید فایل هایی که بک اپ گرفته شده را مشاهده کنید.

 

بکاپ از روش آیکلود

کلام آخر

همان طور که گفتیم استفاده از روش iCloud نیاز به اینترنت پرسرعت و عدم محدودیت حجم اینترنت دارد. چرا که بخش زیادی از بسته اینترنتی شما صرف بکاپ گیری می شود. به همین خاطر می توانید نسخه های مختلف برنامه iTunes را برای سیستم عامل ویندوز و یا مکینتاش دانلود کرده و از این طریق اطلاعات خود را کپی و ذخیره کنید. همچنین می توانید برای تعمیرات موبایل خود به این قسمت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *