جستجو
Generic filters
اجرای همزمان دو اپلیکیشن در آیفون و آیپد

بی شک تبلت های اپل همانند یک کامپیوتر پرقدرت هستند. آیپدها مانند کامپیوتر شما را قادر می سازند تا همزمان دو برنامه را در آن اجرا کنید. این ویژگی مالتی تسکینگ تبلت اپل به شما اجازه می دهد تا کار با دو یا سه اپلیکیشن در یک صفحه به صورت همزمان را انجام دهید. در این حالت شما می توانید درگ و دراپ کنید، عکس ها، فایل ها، اطلاعات و… را از یک اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگری منتقل کنید. در این مقاله می خواهیم به آموزش اجرای همزمان دو اپلیکیشن در آیفون و آیپد بپردازیم.

اجرای همزمان دو برنامه در آیپد:

اجرای همزمان دو نرم افزار در آیپد

تبلت اپل شما دو حالت مالتی تسکینگ مختلف Slide Over و Split View را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در حقیقت حالت Slide Over شما را قادر می سازد تا دو اپلیکیشن را در صفحه با یک اپلیکیشن به صورت شناور بر روی یک اپلیکیشن دیگر داشته باشید. حالت Split View نیز به شما این اجازه را می دهد تا دو اپلیکیشن را با ویژگی تغییر سایز، در کنار یکدیگر ببینید.

در این حالت می توانید سومین اپلیکیشن را نیز به صورت شناور در صفحه به اجرا در بیاورید. البته قابلیت تصویر در تصویر یا Picture in Picture نیز هست که به کمک آن هنگامی که با اپلیکیشن دیگری کار می کنید می توانید ویدیویی را در پنجره ای کوچکی مشاهده کنید.

هر دوی این حالت هایی که بالا ذکر شدند، در آیپد پرو، نسل پنجم آیپد به بعد، آیپد ایر2 به بعد و آیپد مینی4 به بعد در دسترس قرار گرفته است.

آموزش فعال‌سازی قابلیت اجرای همزمان دو اپلیکیشن در آیپد:

برای اینکه بتوانید از این ویژگی ها و حالت های مختلف استفاده کنید نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

وارد تنظیمات تبلت خود شوید.

وارد قسمت Home Screen & Dock شوید

گزینه ی Multitasking را انتخاب کنید.

این سه گزینه را به حالت فعال در بیاورید: Allow Multiple Apps، Picture in Picture و Gestures

آموزش اجرای همزمان دو اپلیکیشن در کنار یکدیگر:

برای اینکه از این قابلیت در تبلت های اپل خود استفاده کنید نیاز است تا قابلیت Split View را فعال کنید. در این حالت دو اپلیکیشن با قابلیت تنظیم اندازه کنار یکدیگر اجرا می شوند برا مثال می توانید تنظیم کنید که ایمیل ها را در سمت راست و پیامرسان در سمت چپ نمایش داده شود.

برای اینکه اندازه ی هر نرم افزار را مشخص کنید نیاز است تا بخش سیاه رنگ بین دو اپلیکیشن را به طرف چپ یا راست بکشید تا صفحه ی مورد نظر بزرگتر یا کوچک تر شود.

آموزش اجرای اپلیکیشن سوم:

حالت بالا را در نظر بگرید؛ در این حالت دو اپلیکیشن در دو پنجره ی جدا باز هستند. شما می توانید اپلیکیشن سوم را نیز در این حالت باز کنید. برای این کار انگشتتان را در قسمت مشکی رنگ بین دو پنجره نگه دارید و سپس سومین اپلیکیشن را می توانید انتخاب کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که سومین اپلیکیشن باز شده به صورت شناور بر روی صفحه ظاهر می شود و به راحتی می توانید آن را به سمت چپ یا راست صفحه بکشید.

درگ و دراپ متن، فایل و عکس:

اجرای همزمان دو نرم افزار در آیپد

زمانی که دو اپلیکیشن در گوشی یا آیپد شما باز باشد به راحتی می توانید محتوای هر کدام از این پنجره ها را با کمک درگ و دراپ به پنجره ی کناری منتقل کنید. به طور مثال می توانید متنی را از ایمیل ها

وارد پیامرسان خود کنید یا بالعکس. برای این کار فقط کافی است در یک سمت کپی را بزنید و در سمت دیگر پیست کنید. در این ویژگی می توانید فایل، عکس و… را نیز درگ و دراپ کنید تا در پنجره ی دیگر

نیز همان اطلاعات را داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی حل مشکل انتقال عکس از آیفون را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *