جستجو
Generic filters
آی سی شارژ گوشی موبایل چیست؟

آی سی شارژ موبایل – کلمه آی سی یا IC کوتاه شده کلمه integrated circuit است. این عبارت به معنای مدار مجتمع است و کار اصلی آن مدیریت قسمتی است که مسئولیت آن را برعهده دارد. آی سی ها تنوع مختلفی دارند که ما در این مقاله می خواهیم به معرفی و بررسی آی سی شارژ و علائم خرابی آن بپردازیم.

آی سی شارژ گوشی موبایل:

آی سی شارژ

آی سی شارژ یکی از مهم ترین بخش های برد گوشی موبایل به حساب می آید. در بین آی سی ها می توان گفت که آی سی شارژ پر اهمیت ترین در برد موبایل است که وظیفه ی آن تامین شارژ باتری است البته در گوشی های آیفون استثنائی وجود دارد و آن هم این است که در مدل های بالاتر از آیفون 5s آی سی شارژ به طور جداگونه بر روی برد قرار دارد و به صورت مستقیم وظیفه تامین شارژ را به تنهایی بر عهده گرفته است.

وظیفه آی سی شارژ چیست؟

وظیفه ی آی سی شارژ در برد گوشی موبایل قطع شارژ باتری است که از روش شناسایی باتری و ساختن ولتاژ متناسب از شارژر برای شارژ باتری استفاده می کند. در این روش ابتدا اتصال شارژر به سوکت شارژ انجام می شود و سپس به آی سی شارژ منتقل می شود و بعد از آن به آی سی شارژ و بعد از آن به باتری برای شارژ شدن منتقل می شود.

علت آسیب دیدن آی سی شارژ چیست؟

  • استفاده کردن از شارژر و کابل فیک
  • دستگاه بیش از انداره به شارژ باشد
  • استفاده از شارژر فندکی ماشین و پاور بانک غیر استاندارد
  • کار کردن با گوشی حین شارژ
  • آب خوردگی و ضربه خوردگی
  • نوسانات برق
  • خرابی شارژر
  • خرابی کابل

این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده کردن از شارژر فندکی ماشین در گوشی های آیفون باعث خرابی آی سی شارژ دستگاه می شود.

برای اطلاعات بیشتر پیرامون شارژر فندکی ماشین می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

علائم خرابی آی سی شارژ چیست؟

علائم خرابی آی سی شارژ

  • مصرف شارژ بیشتر از 10 درصد در حالت Standby
  • دیر شارژ شدن یا زود شارژ خالی کردن دستگاه
  • نوسان آمپر در دستگاه

آی سی شارژ در گوشی های آیفون قیمت بالایی ندارد اما به خاطر پر خطر بودن تعویض آن، قیمت ها با توجه به مدل گوشی می تواند متفاوت باشد.

برای مشاهده ی قیمت آی سی شارژ گوشی های آیفون می توانید اینجا کلیک کنید.

تعویض آی‌سی شارژ چگونه است؟

همان طور که گفته شد آی سی شارژ گوشی های آیفون بر روی برد آیفون قرار دارد و به همین علت برای تعمیر آن نیاز است تا تاچ و ال سی دی گوشی را باز کنید. برای این کار نیاز است تا ابتدا مطمئن شوید که مشکل از آی سی شارژ است و سپس تاچ و ال سی دی را باز کنید و فلت های متصل به برد را از روی آن بردارید. در مرحله ی بعدی برد را از گوشی جدا کنید و بعد از انجام این کار آی سی مورد نظر را پیدا کنید و بعد از حرارت دادن می توانید آن را از روی برد بردارید.

شماره فنی آی سی شارژ:

شماره فنی در واقع نام اختصاصی در واحد شمارش است که در آن از حروف انگلیسی درکنار هم استفاده شده است و برای انواع مدل های آیفون این شماره ها متفاوت می باشد.

آی سی شارژ گوشی موبایل را قبل از تعویض چک کنید:

راه حل دقیقی برای تشخیص خرابی آی سی نیست اما به گفته ی بعضی از تعمیرکاران اگر در زمان اتصال شارژر به پورت شارژ گوشی علامت مربوط به شارژ گوشی فعال شد اما درصد آن تغییری نکرد پس ممکن است مشکلی در آی سی شارژ گوشی باشد. برای اطمینان بیشتر از تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید تا گوشی شما را بررسی کنید و در صورت نیاز آی سی شارژ شما را تعویض کند.

1 دیدگاه برای “آی سی شارژ گوشی موبایل چیست؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *