جستجو
Generic filters
آی سی تغذیه موبایل

بخش های زیادی روی برد گوشی های موبایل است، در میان آنها آی سی تغذیه موبایل نقش بسیار مهمی در تامین انرژی مورد نیاز برای راه اندازی و کار با گوشی شما را دارد.

برخلاف گذشته و نسل قدیمی تر گوشی‌ها که به اندازه الان پیشرفته نبودند و خاص ترین محبوبترین تکنولوژی موجود برروی آن بلوتوث بوده که انقلابی در این صنعت داشته است.

ولی امروزه با پیشرفت تکنلوژی و رقابتی که بین تولیدکننده های گوشی موبایل است. با گوشی های هوشمندی در ارتباط هستیم که توانایی پردازش با سرعت بالا همانند کامپیوترهای هوشمند دارند.

آی سی تغذیه چیست؟

آی سی تغذیه از قطعات مهم در مدار همه گوشی‌های هوشمند امروزی است. این قطعه وظیفه تامین ولتاژ و جریان الکتیکی مورد نیاز بخش های مورد نیاز در گوشی را برعهده دارد از جمله آنها عبارتند؛

  • کنترل نور صفحه
  • کنترل کلید های ولوم
  • دکمه پاور
  • دکمه سایلنت در برخی گوشی ها
  • کنترل دمای CPU
  • هدایت و کنترل NTC
  • دوربین
  • باتری

ساختار آی سی تغذیه موبایل :

آی سی تغذیه موبایل توسط سه یا چهار پین به باتری وصل شده و با گرفتن ولتاژ مناسب از باتری و بر اساس نیاز ولتاژ مورد نیاز بخش های دیگر تامین می‌کند.

ولتاژ از طریق پین مثبت باتری وارد مدار حفاظت جریان داخل آی سی می‌گردد. ای مدار وظیفه محافظت از باتری و آی سی تغذیه در برابر سوختگی یکی از بلوک های خروجی را دارد. در صورت چنین مشکلی

بوجود می آید گوشی یکباره خاموش می‌شود.

نشانه های خرابی آی سی تغذیه

یکی از علائم خرابی در این قطعه خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل است. موقعی که آی سی تغذیه گوشی آسیب ببیند باتری گوشی شارژ نمیشه و گوشی خاموش می‌شود.

در صورت خرابی این قطعه باعث کم شدن طول عمر باتری شده و تاثیر زیادی ر خراب شدن باقی قطعات گوشی موبایل می‌شود. ولی این علائم همه تنها علائم خرابی آی سی شارژ نمی‌باشد.

آی سی شارژ چیست؟

آی‌سی شارژ وظیفه شارژ باتری گوشی موبایل را بر عهده دارد. IC شارژ با رساندن ولتاژ مناسب از شارژر برای شارژ باتری، ابتدا به سوکت شارژر و سپس به آی سی شارژ انتقال داده و بعد به باتری برای شارژ شدن گوشی موبایل وظیفه اصلی این آی سی است.

با توجه به ساختار آی سی شارژ و در معرض جریان برق بودن آن است از جمله قطعاتی است که همواره احتمال بروز خرابی در آن زیاد است.

بر این اساس استفاده از شارژر اورجینال و عدم استفاده از شارژرهای غیر اصل در گوشی های هوشمند حائز اهمیت است.

علت آسیب دیدن آی سی شارژ چیست؟

  1. عدم استفاده از شارژر اورجینال و تقلبی
  2. قرار دادن بیش از حد دستگاه در شارژ
  3. شارژر فندکی ماشین یا پاوربانک‌های غیر استاندارد
  4. کار کردن یا بازی حین شارژ دستگاه
  5. استفاده کردن از فندکی ماشین در گوشیهای آیفون باعث خرابی آی سی شارژ دستگاه میشود
  6. آب خوردگی و ضربه خوردگی
  7. نوسانات برق
  8. خرابی شارژر
  9. خرابی کابل
  10. علائم خرابی آی سی شارژ چیست؟
  11. مصرف شارژ بیشتر از 10 درصد در حالت Standby
  12. دیر شارژ شدن یا زود شارژ خالی کردن دستگاه
  13. نوسان آمپر در دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *