جستجو
Generic filters
آموزش اسکن کردن در گوشی اندرویدی و آیفون

امروزه با توجه به گسترش ویروس کرونا در سراسر دنیا، کار در منزل یا همان دوکاری بسیار افزایش یافته است. با توجه به اینکه دورکاری در محیط منزل انجام می شود؛ افراد دسترسی کمتری به تجهیزات اداری همچون پرینتر، اسکنر و… دارند. همان طور که می دانید اسکنر یکی از وسایل اداری بسیار پرکاربرد است که کارمندان برای ثبت یک نسخه ی دیجیتالی و ارسال آن به اشخاص دیگر از آن استفاده می کنند. در این مقاله می خواهیم به آموزش اسکن اطلاعات در گوشی های اندرویدی و آیفون بپردازیم.

آموزش اسکن در گوشی های آیفون:

آموزش اسکن در گوشی های آیفون

اگر کاربر گوشی های آیفون هستید می توانید به راحتی از دستگاه خود برای اسکن تصاویر و اسناد مربوطه استفاده کنید و به راحتی از آن ها یک نسخه ی دیجیتالی تهیه کنید و برای همکاران خود ارسال کنید. این قابلیت جدید همزمان با عرضه شدن آی او اس 11 به اپلیکیشن Notes اپل اضافه شده است. برای این کار فقط کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • اپلیکیشن Notes را اجرا کنید.
  • یک یادداشت جدید ایجاد کنید یا وارد یادداشتی که از پیش داشته‌اید شوید.
  • از منوی ظاهر شده، روی آیکون دوربین کلیک کنید.
  • گزینه‌ی Scan Docoument را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید.
  • سپس کافیست لنز دوربین را روی عکس یا متنی که قصد اسکن آن را دارید ببرید و یک عکس ثبت کنید.

البته گوشی های اپل یک ویژگی تشخیص خودکار در این قابلیت دارند تا وقتی دوربین را بر روی سند مورد نظر نگه می دارید، اسکن تصاویر و متون در آیفون به صورت خودکار انجام شود.

همچنین شما می توانید سند اسکن شده را ویرایش کنید و کادر انتخابی را تغییر دهید تا دقیقا چهار طرف کاغذ شما انتخاب شود. فقط کافی است بر روی گزینه ی Save که در پایین صفحه قرار دارد ضربه بزنید. در این حالت سند شما به عنوان یک فایل پی دی اف در گوشی یا تبلت شما ذهیره خواهد شد.

اکنون سند اسکن شده شما به یادداشت شما اضافه می شود. شما می توانید با انتخاب گزینه ی Share در سمت راست صفحه، فایل PDF ایجاد شده را با دیگران به اشتراک بگذارید.

آموزش اسکن در گوشی های اندرویدی :

برنامه ی اختصاصی توسط شرکت گوگل تحت عنوان Google Drive وجود دارد که می توانید آن را از گوگل پلی استور دانلود کنید. دقت داشته باشید که برخی از گوشی های هوشمند جدید ممکن است این قابلیت را به طور پیش فرض داشته باشند اما اگر نداشتند می توانید از این نرم افزار کاربردی استفاده کنید.

پس از دانلود و نصب این نرم افزار محیط شبیه به تصویر زیر را خواهید دید:

آمورش اسکن اطلاعات با گوشی های اندرویدی

ممکن است جزئیات این تصویر در گوشی های مختلف متفاوت باشد.

ابتدا آیکون دایره مانند و حاوی علامت “بعلاوه” موجود در گوشه سمت چپ و پایین محیط اپلیکیشن Google Drive را لمس کنید.

آموزش اسکن اطلاعات با گوشی های اندرویدی

در منوی جدید گزینه ی Scan را انتخاب کنید که با آیکون دوربین نمایش داده شده است.

آموزش اسکن با گوشی های اندرویدی

با انتخاب این گزینه دوربین دستگاه اندرویدی شما فعال می شود و محیطی شبیه به تصویر بالا را به شما نشان می دهد. در این مرحله با کمک دوربین گوشی هوشمند خود می توانید مدارک خود را اسکن کنید. دستور شروع اسکن با انتخاب گزینه ای که آیکون آبی دارد شروع می شود.

همچنین اگر دوربین گوشی شما مشکل دارد می توانید مقاله ی بررسی مشکل کار نکردن دوربین گوشی اندروید را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *