جستجو
Generic filters
آموزش تعمیرات موبایل

آموزش تعمیرات موبایل را کجا می توان گذراند؟ بهترین آموزشگاه تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل کجاست؟ تعمیرات نرم افزاری با سخت افزاری چه تفاوتی دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم مفصلا به بررسی پاسخ های این سوالات بپردازیم.

کلاس های آموزشی تعمیرات موبایل آسان جی اس ام:

کلاس های آموزشی آسان جی اس ام

با توجه به اینکه در کشور ما دلار و همچنین موبایل قیمت بالایی دارد؛ شغل تعمیرات موبایل نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این شغل که امروزه بازار کار بسیار خوبی در کشور دارد؛ پردرآمد نیز می باشد. آموزشگاه آسان جی اس ام یکی از بهترین و کاربردی ترین آموزش ها را در این زمینه ارائه می کند.

این آموزشگاه بیش از بیست سال است که در زمینه ی آموزش تعمیرات موبایل فعالیت می کند و تعمیرکاران موبایل بسیار زیادی از سراسر کشور آموزش های خود را در آسان جی اس ام گذرانده اند. از این رو در ادامه ی این مقاله می خواهیم به بررسی سرفصل ها و موضوعات آموزشی این کلاس ها بپردازیم.

روش های تعمیرات موبایل:

مشکلات پیش آمده برای گوشی های موبایل به دو دسته ی سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود. این دو دسته کاملا از هم متفاوت هستند اما آموزش هر دوی آن ها یک تعمیرکار موبایل لازم و حیاتی است.

تعمیرات نرم افزاری موبایل:

تعمیرات نرم افزاری

تعمیرات نرم افزاری موبایل شامل برطرف کردن تمامی مشکلات نرم افزاری است که برای موبایل پیش می آید. برخی از تعمیرات نرم افزاری موبایل به سادگی قابل حل هستند اما برخی از آن ها نیاز به تجهیزات خاصی همچون دانگل، باکس و.. دارند. آموزشگاه آسان جی اس ام یکی از بهترین آموزشگاه ها در زمینه ی تعمیرات نرم افزاری موبایل هست . در ادامه به بررسی سرفصل های آموزشی تعمیرات نرم افزاری موبایل می پردازیم:

  • آشنایی با اصطلاحات و مفاهیم اندرویدی:

اولین راه در آموزش این است که با اصطلاحات و مفاهیم تخصصی آن حوزه آشناییت پیدا کنید. در این بخش با مبحث هایی همچون دامپ، فایل سرت، فایل ای اف اس و… به صورت کامل آشنا شده و وظیفه ی هریک را خواهید آموخت. لازم به ذکر است که این بخش از آموزش برای تعمیرکاران مبتدی بسیار الزامی است.

  • دور زدن امنیت های جدید سامسونگ:

ناکس

سامسونگ سال ها است که بر روی گوشی های خود از پلتفرم امنیتی Knox استفاده می کند. این پلتفرم از زمانی که گوشی موبایل را روشن می کنید فعال می شود. KNOX گاهی جلوی تعمیرات نرم افزاری موبایل را می گیرد؛ از این رو در این فصل ترفندهایی را برای مقابله و دور زدن این پلتفرم امنیتی آموزش می بینید.

  • ویرایش فایل های سامسونگی:

این سرفصل برای تعمیرات نرم افزاری گوشی های سامسونگی بسیار حائز اهمیت است از این رو آموزش ویرایش فایل های سامسونگی را جهت اعمال تغییراتی برای رفع ارور هایی همچون DRK بعد از فلش کردن گوشی موبایل داده می شود.

  • آشنایی با تمامی ارور های هنگام فلش:

ارور آیتونز

تعمیرکاران موبایل بیشتر از نرم افزار Flash Tools برای فلش کردن، تغییر رام و … استفاده می کنند اما ممکن است در حین کار با نرم افزار به خطاهایی برخورد کنند که در این فصل تمام خطاها و نحوه ی رفع آن ها را بررسی می کنیم.

برخی از این ارور ها عبارتند از:

  • خطای ۱۰۰۳
  • خطای ۱۰۱۲
  • خطای ۱۰۱۳
  • خطای ۱۰۲۲
  • خطای ۱۰۴۰
  • خطای ۲۰۰۴
  • ترمیم بوت:

reboot

گاهی اوقات پس از فلش گوشی موبایل، گوشی خاموش شده و دیگر روشن نمی شود. در این مرحله آموزش های لازم برای ترمیم بوت (به وسیله ی باکس یا بدون باکس) به کمک شما می آید. ترمیم بوت در تعمیرات موبایل نقش ویژه ای دارد.

  • آموزش حذف تمامی قفل های موبایل:

قفل موبایل

در این بخش از آموزش، مهم نیست که قفل صفحه ی موبایلی پترن، کد یا اثر انگشت باشد چرا که با کمک آموزش های ما می توانید تمامی قفل های موبایل هایی همچون هواوی، سامسونگ، سونی و… را بدون پاک شدن اطلاعات از بین ببرید.

  • حذف قفل FRP:

frp

قفل FRP توسط شرکت گوگل و بر روی گوشی های اندروید 5 به بالا تعبیه شده است در حقیقت زمانی که شما وارد اکانت جیمیل خود می شوید؛ رمز به صورت خودکار بر روی گوشی فعال می شود. این رمز برای جلوگیری از دسترسی دیگر افراد به گوشی است. قفل همان طور که ویژگی هایی مثبت دارد می تواند اختلالاتی نیز ایجاد کند.

در کلاس های آموزشی آسان جی اس ام نحوه ی حذف این قفل را آموزش می بینید.

مشابه قفل FRP در اندروید، قفل آیکلود در دیوایس های اپل هست که شکستن این باز کردن این قفل را نیز آموزش می بینید.

  • تعمیر مشکل گوگل استور:

google play

گوگل استور یکی از پرکاربردترین برنامه ها در گوشی های اندرویدی است. خراب شدن یا اختلال این نرم افزار می تواند باعث اتفاقات ناخوشایند زیادی در گوشی موبایل شود. یکی از اساسی ترین چیزهایی که یک تعمیرکار موبایل باید بداند؛ تعمیر مشکل یا اختلالات گوگل استور است.

  • رفع مشکل آنتن دهی نرم افزاری موبایل:

آنتن دهی

مشکل آنتن دهی نرم افزاری موبایل بیشتر در گوشی های اندرویدی رخ می دهد. این مشکل باعث می شود که نتوانید از سیستم تماس یا پیامک گوشی موبایل استفاده کنید؛ از این رو یکی از مهم ترین سرفصل های آموزشی در کلاس های آموزشگاه تعمیرات موبایل آسان جی اس ام هست.

  • آموزش فلش گوشی:

flash تعمیرات موبایل

فلش کردن گوشی یکی از آموزش هایی است که در کلاس های تعمیرات نرم افزاری موبایل خواهید گذراند. گاهی اوقات بعضی از بدافزارها یا چیزهای دیگری باعث می شوند تا گوشی نیاز به فلش داشته باشد. برای این کار از ابزار متنوعی می توانید استفاده کنید که در دوره های آموزشی می توانید نحوه ی فلش گوشی، بازیابی اطلاعات کاربر پس از آن یا پشتیبان گیری قبل از فلش را یاد بگیرید.

  • حل مشکل خاموش شدن ناگهانی موبایل :

wave off تعمیرات موبایل

بعضی از گوشی های موبایل در اثر داغ کردن بیش از حد، وجود بدافزارها یا… خود به خود خاموش می شوند. یک تعمیرکار موبایل باید آموزش های لازم برای حل این مشکل را دیده باشد تا به خوبی بتواند آن را تعمیر کند.

  • آموزش کار با دانگل ها و باکس های تعمیرات موبایل:

دانگل تعمیرات موبایل

دانگل ها و باکس های تعمیرات موبایل کاربردی ترین ابزار برای تعمیرکاران موبایل هست. دانگل هایی همچون چیمرا، EFT و… پرکاربردترین دانگل های موجود در بازار و باکس هایی همچون باکس SETool، UMT PRO و… معروف ترین های موجود در بازار هستند که خدمات بسیار زیادی را همچون قابلیت فلش موبایل، حل مشکل IMEI، بازیابی اطلاعات و… را انجام می دهند.

محبوب ترین باکس و دانگل های معرفی شده در کلاس عبارتند از:

دیگر سرفصل آموزشی ما ارائه ی آموزشی جامع درمورد باکس کاربری Easy Jtag Plus هست .در بخش وبلاگ آموزشی سایت می توانید توضیحات کامل پیرامون هر کدام از این ابزار را مطالعه کنید.

  • کار با نرم افزارهای رایگان:

فلش تولز تعمیرات موبایل

در این فصل از آموزش به بررسی انواع نرم افزارهای رایگان و کارایی هر کدام از آن ها می پردازیم. در ضمن تمام آموزش این نرم افزار ها به صورت کاملا عملی انجام می گیرد.

آموزش نرم افزار Flash Tools :

این نرم افزار تحت پشتیبانی ویندوز و لینوکس هست و با این برنامه می توانید دستگاه های اندرویدی که پردازنده ی مدیاتک را دارند فلش کنید.

آموزش نرم افزار SP Flash Tools :

با این نرم افزار می توانید تمامی گوشی ها و تبلت های دارای چیپ ست مدیاتک را فلش کنید.

آموزش نرم افزار Odin :

این نرم افزار قابل نصب بر روی ویندوز است که برای فلش کردن فریمورها و سایر دسترسی ها استفاده می شود. این نرم افزار ابتدا فقط برای توسط تعمیرکاران رسمی شرکت سامسونگ استفاده میشد که پس از مدتی برنامه برای استفاده عموم آزاد شد.

آموزش نرم افزار ۳UTools :

به کمک این نرم افزار می توانید تغییراتی را در دستگاه IOS ایجاد کنید. تغییراتی همچون فلش کردن ورژن های مختلف فریمور یا جیل بریک دستگاه را می توانید انجام دهید.

آموزش iTunes :

این نرم افزاری پل ارتباطی با گوشی های اپل می باشد. بدون کمک این نرم افزار دسترسی و به روزرسانی فایل های گوشی اپل امکان پذیر نیست.

تعمیرات سخت افزاری موبایل:

تعمیرات سخت افزاری موبایل حساسیت و دقت بسیار بالایی نیاز دارد؛ چرا که کار شما در این بخش با قطعات بسیار ظریف و حساسی می باشد. در ادامه به بررسی سرفصل های این بخش می پردازیم:

  • شناخت، جداسازی و نصب قطعات SMD:

smd تعمیرات موبایل

کلمه SMD مخفف عبارات Surface Mount Device به معنی قطعه هایی است که روی سطح PCB برد نصب و لحیم کاری می گردد.

استفاده از قطعات SMD در بردهای الکترونیکی و لحیم کاری صحیح این قطعات درجای خود بسیار حائز اهمیت است.

  • سیم کشی برد:

سیم کشی تعمیرات موبایل

قطع شدن ارتباط بخش های مختلف برد یکی از اختلالات رایج در سیم کشی برد است. یک تعمیرکار موبایل باید بتواند سیم کشی برد را منظم کند و به راحتی بتواند به عیب یابی بپردازد.

  • سیم کشی و ترمیم پایه های IC :

به طور کلی می توان پایه های آی سی را به سه دسته ی مختلف تقسیم کرد. دسته اول پایه های نگهدارنده آی سی NC، دسته دوم پایه های اصلی و دسته سوم GND هستند. در این فصل به بررسی و آموزش نحوه ی ترمیم پایه اصلی کنده شده برد را به صورت کاملا عملی می پردازیم.

  • شابلون و پایه سازی انواع IC:

شابلون‌ها برای پایه سازی دقیق آی سی‌های موبایل استفاده می‌شوند. در این فصل نحوه ی استفاده از شابلون، بهترین برند شابلون و…را آموزش می بینید.

  • آموزش کار با مولتی متر :

مولتی متر تعمیرات موبایل

مولتی مترهای دیجیتال خود به دو دسته معمولی و اتوماتیک تقسیم می شوند. در این فصل با هر کدام از این مولتی مترها و نحوه ی کار با آن ها به صورت کاملا عملی آشنا خواهید شد.

  • عیب یابی و رفع مشکلات گوشی موبایل:

تست جریان کشی، یکی از معمول ترین و راه های عیب یابی و تعمیرات موبایل هست که این روش را به صورت کاملا عملی آموزش می بینید.

  • آشنایی با ابزارآلات و تجهیزات تعمیرات موبایل:

ابزار تعمیرات سخت افزاری موبایل بسیار گسترده هستند و آشنایی با آن ها به شما کمک می کند تا کار را با سرعت و کیفیت بالایی انجام دهید. در این دوره ی آموزشی با تمامی ابزار آلات و تجهیزات تعمیرات موبایل به خوبی آشنا خواهید شد.

  • تعویض انواع برد:

آموزش تعویض برد شامل دو بخش تعمیر برد سطح دو مخصوص قطعات و IC غیر چسبی و تعمیر برد سطح سه مخصوص قطعات و IC چسبی می باشد.

  • رفع مشکل تاچ آیدی و فیس آیدی:

رفع مشکل تاچ آیدی در تعمیرات موبایل

یکی از مشکلاتی که در برخی مواقع کاربران آیفون های جدیدتر با آن رو به رو می‌شوند مربوط به درست عمل نکردن فیس آیدی یا تشخیص چهره است. در این دوره، آموزش کامل رفع این مشکل را می توانید بگذرانید.

  • بررسی و رفع ارور های آی تیونز:

هنگام استفاده از برنامه iTunes شرکت اپل ممکن است برایتان ارورهای عددی پدیدار شود که در این سرفصل آموزشی می توانید این ارورها را حل و فصل کنید.

  • بررسی اتصالات VCC MAIN و VDD MAIN :

Vcc مخفف کلمه ی Positive supply voltage است و به معنی ولتاژ مثبت مدار می باشد. در این بخش آموزش سخت افزار آیفون با تفاوت های VCC و VDD آشنا شده و انواع اتصالات آن ها بررسی خواهیم کرد.

چرا کلاس های آموزشی آسان جی اس ام؟

کلاس آموزش تعمیرات موبایل

در بالا، برخی از موضوعات و سرفصل های آموزشی کلاس های آسان جی اس ام را ذکر کردیم. اما مزیت اصلی این کلاس ها نسبت به بقیه ی کلاس های آموزشی چیست؟

  • مدرک آموزشی معتبر:

کارآموزان آسان جی اس ام پس از گذراندن دوره، گواهی نامه ی معتبر این حوزه را دریافت می کنند و در صورت تمایل کارآموزان برای شرکت در آزمون های مربوطه به سازمان فنی و حرفه ای معرفی می شوند.

  • امکان شرکت کارآموزان از سراسر کشور:

آسان جی اس ام سال ها است که کارآموزان بسیار زیادی را از سراسر ایران عزیز دارد از این رو جهت آسایش حال کارآموزان، برای شرکت کننده های دیگر شهرها، خوابگاهی را آماده کرده است تا در طول یک ماه دوره ی آموزشی در آنجا ساکن شوند.

  • اساتید مجرب آموزشگاه تعمیرات موبایل:

تمامی دوره های آموزشی آسان جی اس ام توسط اساتید مجرب و تعمیرکاران حرفه ای موبایل انجام می شود. با توجه به سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی، اساتید ما به طور مکرر جدیدترین و به روزترین ابزار و شیوه های تعمیرات موبایل را بررسی می کنند و در دوره های آموزشی می گنجانند.

  • پشتیبانی یک ساله:

کارآموزان آسان جی اس ام پس از گذراندن دوره ی آموزشی، به مدت یک سال پشتیبانی رایگان دارند.

  • دوره های خصوصی:

دوره های خصوصی تخصصی و فوق تخصصی به صورت کلاس هایی با ظرفیت حداکثر 4 نفر برگزار می شود. این کلاس ها در کارگاه آموزشی با تجهیزات کاملا خصوصی است.

  • معرفی کارآموزان در اینستگرام:

یکی از خدمات ارائه شده ی ما در پیج اینستگرامی ما، معرفی کارآموزان حرفه ای و آموزش دیده ی ما در شهرهای دیگر است؛ از این رو می توانید بالافاصله پس از اتمام دوره، کار تعمیرات موبایل را آغاز کنید.

کلام آخر:

 

مزایای آموزشی تعمیرات موبایل

اگر قصد شرکت در کلاس های آموزشگاه تعمیرات موبایل آیفون یا اندروید را دارید؛ می توانید جهت ثبت نام یا مشاوره با شماره 02166704429 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *