جستجو
Generic filters
آشنایی با کدهای مخفی آیفون

کدهای مخفی آیفون در واقع کدهای USSD هستند که برای هر گوشی موبایل مجزا تعریف شده اند. از این کد ها برای عیب یابی و فعال نمودن یک سری قابلیت ها در گوشی موبایل استفاده می شود. در این مقاله می خواهیم شما را با این کدهای مخفی آیفون آشنا کنیم.

کدهای مخفی آیفون چه کاربردی دارند؟

شاید برای شما هم سوال باشد که کد های مخفی دقیقا برای چه کاری هستند؟ این کدها در واقع کدهای USSD هستند که با شماره گیری از طریق موبایل خود بعضی اطلاعات را در مورد گوشی موبایلتان در اختیارتان قرار می دهد. گوشی های موبایل اندرویدی دارای مجموعه ای از کدهای مخفی مربوط به خود هستند.

البته هر برند موبایل کدهای مخصوص به خود را دارد که توسط تولید کننده ی آن تعبیه شده است. اگر شما هم از کاربران گوشی های آیفون هستید نیاز است که تعدادی از کدهای مخفی آیفون را بدانید. بعضی از کدهای مخفی در همه جای دنیا کار نمی کنند چون که شرکت های مخابراتی در قبول آنها محدودیت دارند. در این مقاله نگاهی به بعضی از کدهای مخفی گوشی اپل خواهیم انداخت.

حالت Field Test Mode:

یکی از کدهای مخفی آیفون، حالت Field Test Mode است که جزئیات فنی بسیاری درباره شبکه به شما می دهد. به طور مثال قدرت سیگنال شبکه را می توان با شماره گیری کد زیر متوجه شوید.

کد مخفی آیفون

در iOS 10 یا بالاتر، وقتی کد را در شماره گیر گوشی آیفون خود وارد می کنید و دکمه تماس را فشار می دهید ، به صفحه Field Test منتقل می شوید ، در آنجا جزئیات گوناگون شبکه را پیدا خواهید کرد. در ادامه ، دکمه روشن / خاموش را فشار می دهید ، تا اینکه گزینه “Slide to power off”نشان داده شود. دکمه home را فشار می دهید و نگه می دارید. در سمت چپ موبایل خود به جای میله عدد هایی می بینید که بیانگر قدرت سیگنال هستند.

هر چه عدد به صفر نزدیک تر باشد سیگنال قوی تر است. اگر عدد بالاتر از -80 باشد (-70 ، -60 ..) ، قدرت سیگنال نزدیک به صفر می شود و در نتیجه ی آن قوی تر خواهد بود. اگر زیر -110 باشد (-120،130 ..) ، سیگنال شبکه بسیار ضعیف است. لازم به ذکر است که قدرت سیگنال بستگی به اتصال به شبکه 3G یا4G متفاوت است.

برای غیرفعال کردن دسی بل و برگردوندن میله های معمول شبکه در iPhone خود ، می توانید صفحه Field Test را دوباره با همان کد مخفی آیفون باز کنید و روی لبه بالا سمت چپ ، ضربه بزنید یا می توانید دکمه Home را یک بار فشار دهید.

مخفی کردن شماره تماس گیرنده :

با شماره گیری این کد مخفی، شماره تماس شما بر روی دستگاه مورد نظر به صورت ناشناس و یا بدون شماره تماس گیرنده خواهد بود. کافی است اول کد #31# و بعد از آن شماره تماس مورد نظر را شماره گیری کنید.

پیدا کردن مرکز پیام کوتاه با شماره گیری یک کد مخفی آیفون:

 

پیدا کردن مرکز پیام کوتاه با شماره گیری یک کد مخفی آیفون

هر پیامی که ارسال می کنید ابتدا به یک سرور یا همان مرکز پیام کوتاه می رود سپس به شماره مورد نظر ارسال خواهد شد. اگر در مورد پیام کوتاه به مشکل خوردید بهتر است مرکز SMS را بررسی کنید برای این منظور کد داخل تصویر را شماره گیری کنید.

انتقال پیام های دریافتی به حالت انتظار (call waiting):

(call waiting IPHONE CODE

با استفاده از یکی از کدهای مخفی آیفون که #43* است، حالت انتظار گوشی آیفون خود را فعال کنید. برای غیر فعال کردن این حالت از کد #43# استفاده کنید و برای اطلاع از وضعیت حالت انتظار تماس های دریافتی ، کد مخفی #43#* را شماره گیری کنید.

بلاک کردن تماس های ورودی :

برای بلاک کردن تمامی تماس های ورودی از کد زیر استفاده کنید. برای اطلاع از وضعیت بلاک شدن یا نشدن تماس ها کد #33#* را شماره گیری کنید. برای غیر فعال شدن این حالت# پین *33* را شماره گیری کنید. در اینجا منظور از پین،در حقیقت پین سیم کارت شما هست.

بلاک کردن تماس های ورودی

به جای صفر باید PIN را وارد کنید.

دایورت کردن تماس به شماره ای دیگر :

بعضی مواقع نیاز دارید که تماس های ورودی خود را بر روی شماره دیگری انتقال دهید. در این شرایط شما می توانید، از یکی از کدهای مخفی آیفون استفاده کنید. کد مخفی #21mobilenumber*را وارد کنید و کلید تماس را بزنید. بعد از عدد 21 باید شماره تماسی که می خواهید تماس های شما به آن منتقل شود را وارد کنید. برای غیر فعال کردن این حالت کد #21* را وارد کنید. برای بررسی از حالت دایورت گوشی همراهتان کد *#21#* را شماره گیری کنید.

حالت call line presentation:

بعضی موارد گیرنده تماس های شما، قادر به مشاهده شماره همراه شما نمی شود. ممکن است مشکلی در ارائه تماس وجود داشته باشد. در این حالت با شماره گیری کد #30#*از فعال بودن یا نبودن call line presentation مطلع شوید.

اطلاع از شماره IMEI با شماره گیری یکی از کدهای مخفی آیفون:

با شماره گیری کد مخفی #06#* و فشار دادن دکمه برقراری تماس کد IMEI موبایل شما نمایش داده می شود. IMEI یک کد اختصاصی 15 یا 16 رقمی است که برای هر دستگاهی متفاوت است. این شماره اطلاعات مفیدی را در مورد موبایلتان در اختیار شما قرار می دهد.

اطلاعات ترافیک جاده ای:

درست است که در این اواخر از اپلیکیشن های مسیریابی برای اطلاعات ترافیک جاده ای استفاده می شود. اما بعضی موارد شما دسترسی به اینترنت ندارید. پس بهتر است این کد را به خاطر بسپارید. با شماره گیری 511 شما به اطلاعات ترافیک جاده ای دست پیدا می کنید.

تعداد تماس های از دست رفته:

یکی از پرکاربردترین کدهای مخفی آیفون کدی است که تعداد تماس های از دست رفته را نشان می دهد. با شماره گیری کد مخفی #3282* در گوشی آیفون تعداد تماس های از دست رفته را می توانید ببینید.

سخن آخر:

تعداد کدهای مخفی آیفون بیشتر از موارد بالا می باشد. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با پرکاربرد ترین آنها آشنا کنیم. همان طور که قبلا گفتیم برای هر برند موبایل تعداد مشخصی از کد های مخفی تعریف شده است. البته برخی از کدهای مخفی در سیستم آیفون یکسان هستند.

برای اطلاع از کدهای مخفی اندروید می توانید به این مقاله رجوع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *