جستجو
Generic filters
بیکسبی

بیکسبی چیست – امروزه کاربران گوشی های هوشمند علاقه مند به استفاده از دستیار هوشمند گوشی های خود شده اند. سامسونگ به جز دستیار هوشمند گوگل، دستیار مجازی اختصاصی را در تحت عنوان سامسونگ بیکسبی ارائه کرده است. بیکسبی در واقع رقیب سرسختی برای دستیارانی همچون Siri ، Google Assistant و Amazon Alexa می باشد. این دستیار هوشمند به صورت پیش فرض بر روی گوشی های سامسونگی نصب است. در این مقاله می خواهیم به آشنایی با بیکسبی و اینکه بیکسبی چیست بپردازیم.

بیکسبی چیست؟

دستیار هوشمند بیکسبی چگونه کار می‌کند؟

اگر برایتان سوال است که بیکسبی چیست باید گفت که bixby یک دستیار هوشمند مجازی محسوب می شود. این دستیار با گوشی گلکسی s8 سامسونگ معرفی شد اما در اصل برای مدیریت تمامی محصولات برند سامسونگ اعم از یخچال ها، تلویزیون و… طراحی شده است. شما می توانید از دستیار مجازی خود برای به دست آوردن اطلاعات مختلف مانند وضعیت آب و هوایی، روز، تاریخ، برقراری تماس صوتی، پخش آهنگ و… استفاده کنید.

بیکسبی این قابلیت را دارد تا صداها را به صورت جداگانه متوجه شود بنابراین پاسخ های شخصی سازی شده را برای کسی که از او سوال می پرسد را ارائه می کند. این دستیار مجازی سامسونگ همواره در حال یادگیری است تا بتواند خودش را سریعتر و بهتر با شما منطبق کند.

دستیار هوشمند bixby چگونه کار می‌کند؟

دستیار هوشمند بیکسبی چگونه کار می‌کند؟

بیکسبی هر نوع کاری از کوچک تا بزرگ می تواند اجرا کند. شاید این نکته برای شما جالب باشد که بدانید bixby به متن آگاه است و می تواند وضعیت شما در یک اپلیکیشن را بررسی کند و براساس درخواست های شما اقدامات صحیح را انجام دهد. یکی دیگر از ویژگی های bixby این است که به شما این اجازه را می دهد تا با ترکیبی از صدا و لمس دستگاه را کنترل کنید.

این دستیار مجازی می تواند زبان طبیعی را متوجه شود از این رو نیاز است که برای دستور به بیکسبی از عبارات خاصی استفاده کنید. تشخیص زبان طبیعی یکی از کلیدی ترین ویژگی های الکسا بود و اکنون یکی از ملزومات هوش مصنوعی مدرن است.

کارکرد این دستیار هوشمند bixby بسیار شبیه به دیگر دستیارهای مجازی همچون گوگل اسیستنت و آمازون الکسا است. این بدان معنا است که این دستیار مجازی صدای شما را می شنود و اطلاعات را بررسی کرده و نتیجه را ارائه می دهد.

چگونه بیکسبی را صدا کنیم؟

برای صدا کردن بیکسبی فقط کافی است عبارت “Hi Bixby” را صدا بزنید. با صدا زدن بیکسبی، میکروفون های داخلی گوشی صدای شما را می شوند و فورا این دستیار مجازی فعال می شود. bixby اکنون با دوربین گوشی نیز سازگار شده است و می توانید در آن نیز از این هوش مصنوعی قدرتمند بهره بگیرید.

بیکسبی چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد؟

هدف اصلی خلق این دستیار مجازی این است که کار با گوشی های هوشمند را راحت تر و ساده تر کند. به کمک bixby می توانید با فرامین صوتی گوشی خود را کنترل کنید و کارهایی را برای شما انجام دهد. البته برای کار با بیکسبی باید از زبان انگلیسی استفاده کنید. در ادامه می خواهیم به بررسی چند مورد از فرمانی صوتی که bixby با آن ها کار می کند را می پردازیم.

“Show this on my tv” این فرمان صفحه ی گوشی شما را بر روی تلویزیون نمایش می دهد.

“Use this as my wallpaper” با این فرمان bixby ابتدا عکس موردنظر را دانلود کرده و سپس به پس زمینه ی گوشی شما تبدیل می کند.

“Remind me to take medicine at 3pm” این فرمان صوتی برای ایجاد یادآوری در ساعت 3 می باشد. البته شما می توانید ساعت و دلیل آن را تغییر دهید.

“Open telegram” با این فرمان بیکسبی پیامرسان تلگرام را باز می کند.

“Turn on HDR” زمانی که در حال عکاسی هستید فقط کافی است بیکسبی را صدا بزنید و فرمان داده شده را تکرار کنید تا حالت HDR در گوشی شما فعال شود.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که پیش از گفتن فرامین صوتی بالا ابتدا باید bixby را صدا کنید یا دکمه ی مخصوص آن را در گوشی خود فشار دهید تا بیکسبی فعال شود سپس فرامین موردنظر را بگویید.

موارد بالا تنها بخشی از هزاران فرمان صوتی است که می توانید به بیکسبی بدهید. کارهای دیگری نیز همچون کم و زیاد کردن صدا، روشنایی صفحه و.. را نیز می توانید به کمک بیکسبی انجام دهید. bixby همچنین می توانید یک پیام را بخواند یا یک پیام را برای شما بنویسد.

بیکسبی ویژن چیست؟

بیکسبی ویژن چیست؟

بیکسبی ویژن ارائه کننده ی قابلیت هایی است که می تواند استفاده از دوربین گوشی را برای شما جذاب کند. برای فعال سازی این قابلیت می توانید اپلیکیشن دوربین را اجرا کنید و دکمه ی بیکسبی ویژن را بفشارید. این قابلیت فوق العاده ای است که در bixby وجود دارد و می تواند آنچه که دوربین شما می بینید را شناسایی کند و امکاناتی را در اختیار شما قرار دهد. برای مثال بیکسبی ویژن می تواند متن یک پوستر تبلیغاتی در شهر را شناسایی کند و آن را به عنوان یک فایل متنی در گوشی شما ذخیره کند.

بیکسبی هوم چیست؟

بیکسبی هوم

بیکسبی هوم نیز بخشی از دستیار هوشمند bixby است که در سمت چپ صفحه هوم گوشی شما فعال می شود و می تواند پست های مهم و برجسته ی دوستان شما را در توئیتر و فیس بوک را پیدا کند و برای شما به نمایش بگذارد. ویژگی دیگر این قابلیت نیز این است که آهنگ های جدید اسپاتیفای را برای شما اجرا می کند یا جدیدترین تصاویر گالری شما را برای دسترسی سریع تر ذخیره می کند.

سیستم یادآور بیکسبی:

با کمک بیکسبی می توانید یک یادآور تنظیم کنید. شما می توانید از دستیار مجازی bixby بخواهید تا برای کارهای مهم و ضروری که نباید فراموش کنید یک یادآور تنظیم کند. برای تنظیم یادآور می توانید از بیکسبی هوم و صدای خودتان استفاده کنید.

در فیلم زیر به این موضوع که bixby چیست و چه کارایی دارد پرداخته ایم:

1 دیدگاه برای “بیکسبی چیست؟ با bixby بیشتر آشنا شوید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *