جستجو
Generic filters
گوشی گیمینگ چیست

گوشی های گیمینگ – بازی های کامپیوتری طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. با پیشرفت تکنولوژی ساخت تلفن های همراه، اکنون از این وسیله برای بازی نیز استفاده می شود. سهولت استفاده از موبایل باعث شده تا گوشی های گیمینگ بین علاقمندان به این حوزه محبوب باشد.

به جهت جذابیت حوزه گیمینگ و علاقه مندان بسیار آن، در این مقاله قصد داریم تا گوشی های گیمینگ را بررسی کرده و بهترین مدل های آن را معرفی کنیم.

 

گوشی گیمینگ چیست ؟

گوشی گیمینگ چیست – در حال حاضر بسیاری از گوشی های هوشمندی که در بازار عرضه می شود، به نوعی توانایی پردازش بازی های مختلف را دارند. با این حال گوشی های گیمینگ دستگاه هایی هستند که قدرت زیادی در پردازش بازی های سنگین و حجیم داشته و عمر طولانی تری دارند. بنابراین یک ابزار محبوب برای گیمرها به حساب می آید.

 

گوشی گیمینگ چیست

گوشی گیمینگ چه ویژگی هایی دارد ؟

در واقع گوشی های گیمینگ همان عملکرد سایر تلفن های همراه را دارند با این تفاوت که در برخی قسمت ها از قطعات قوی تری برای بهتر کردن کارایی دستگاه استفاده شده است. در این بخش با ویژگی های گوشی گیمینگ آشنا می شوید.

 

صفحه نمایش گوشی گیمینگ

صفحه نمایشگر گوشی برای گیمینگ بسیار مهم است. ال سی دی های کوچک معمولاً برای بازی مناسب نمی باشد و اندازه صفحه بهتر است بین 5.5 تا 6.5 اینچ باشد. همچنین رفرش ریت گوشی نیز باید عدد بالایی داشته باشد تا تصویر با تأخیر ظاهر نشود. این موضوع باعث می شود که به خوبی با کارت گرافیک گوشی GPU هماهنگ شود.

میزان شفافیت تصویر، کنتراست آن و روشنایی صفحه نمایشگر نیز برای گیمرها اهمیت دارد چرا که آنها معمولاً به دنبال گوشی هایی هستند که وضوح تصویر و کیفیت نمایش خوبی داشته باشد.

 

پردازنده گوشی گیمینگ

قطعاً از مهم ترین بخش های گوشی های گیمینگ CPU یا پردازنده دستگاه است. برای اینکه بتوانیم از بازی های مختلفی را روی گوشی نصب و اجرا کنید می بایست دستگاه سی پی یو قوی داشته باشد. پردازنده های چند هسته ای با فرکانس بالاتر، قدرت بیشتر در اجرای برنامه و پردازش آن دارند.

 

پردازنده گرافیکی گوشی

در کنار سی پی یو قدرت پردازنده گرافیکی (GPU) نیز اهمیت زیادی دارد. پردازنده گرافیکی مستقیماً تصاویر بازی را پردازش کرده و بنابراین میزان قدرت آن برای گیمرها مهم است، چرا که باید یک تصویر قابل قبول از بازی ها را ارائه کند.

 

میزان حافظه RAM گوشی

برای افزایش سرعت سی پی یو می بایست از RAM بالاتری استفاده کرده که بین 4 تا 8 گیگ برای گوشی گیمینگ مناسب است. زیرا هنگام بازی اطلاعات زیادی در رم گوشی ذخیره می شود و درصورتی که حجم آن پر شود، سرعت پردازنده نیز کاهش می یابد.

 

باتری گوشی گیمینگ

ویژگی بعدی، طول عمر باتری گوشی گیمینگ است. هنگامی که به مدت طولانی مشغول به بازی باشید، در فشار زیادی به بخش های سخت افزاری دستگاه وارد می شود و نباید گوشی بیش از اندازه داغ شده و یا باتری آن سریعاً خالی شود. به همین خاطر در گوشی های گیمینگ توجه ویژه ای به سیستم خنک کننده گوشی می شود.

گوشی هایی که باتری آن ها بین 3800 تا 4200 میلی آمپر در ساعت ظرفیت داشته باشد؛ برای گیم مناسب است.

 

سایر ویژگی های گوشی گیمینگ

  • برای گوشی های گیمینگ باید از حافظه داخلی بیشتری استفاده کرد، از گوشی های 64 تا 128 و 256 گیگ برای گیم مناسب است.
  • میزان کیفیت صدای گوشی نیز بسیار مهم است. باید از خروجی 3.5 میلی متری صدا و ترجیحاً خروجی صدای دالبی پشتیبانی کند.
  • در گوشی های گیمینگ معمولاً قابلیت اتصال کنترلرهای مخصوص گیم های موبایل نیز وجود دارد.

 

بهترین مدل گوشی گیمینگ

معرفی بهترین گوشی های گیمینگ

اپلیکیشن های بازی بر روی اکثر گوشی ها قابل نصب و اجرا می باشد. اما اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید و به دنبال بهترین گوشی گیمینگ می گردید، در این بخش چند مدل از بهترین گوشی های گیم را معرفی می کنیم.

گوشی گیمینگ آیفون

به طور کلی بسیاری از گوشی های آیفون برای گیمرها مناسب هستند اما چند مدل از بهترین دستگاه های آیفون شامل موارد زیر است.

 

آیفون 11 پرو مکس

گوشی آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) یکی از قوی ترین گوشی های گیمینگ می باشد. سیستم عامل این گوشی IOS 13 بوده و صفحه نمایش آن 6.5 اینچ است که برای بازی بسیار مناسب می باشد. رم گوشی 4 گیگ بوده و از حافظه 64 گیگ به بالا برای گیمینگ مناسب است.

باتری گوشی نیز 3969 میلی آمپر بر ساعت می باشد که طول عمر آن برای بازی های طولانی مدت مناسب است. مهم ترین نکته این که از سی پی یو A13 در ساخت آن استفاده شده است.

 

 

آیفون iPhone XR

گوشی آیفون iPhone XR دارای صفحه نمایشگر 6.1 اینچی است. رم آن 3 گیگ بوده و از سی پی یو A12 در آن استفاده شده. دارای حافظه 64، 128 و 256 بوده که برای گوشی گیمینگ مناسب است. در این بین می توان اشاره کرد که گوشی های iPhone XS نیز از گوشی های خوب برای گیمرها هستند.

 

گوشی های هواوی

برند هواوی گوشی های گیمینگ مناسبی را تا کنون روانه بازار کرده که عملکرد آن مورد توجه گیمرها قرار گرفته است. در این راستا دو مدل از بهترین گوشی های گیمینگ هواوی شامل موارد زیر است.

 

گوشی Huawei Mate 20 X

گوشی هواوی میت 20 ایکس صفحه نمایشگر 7.1 بوده و حافظه داخلی 128 گیگ است. دارای باتری 5000 میلی آمپر بر ساعت می باشد که برای بازی با گوشی فوق العاده می باشد. رم 6 گیگ و استفاده از پردازنده kirin 980 برای پردازش بازی مناسب است.

 

گوشی Huawei P30 Pro

صفحه نمایش این مدل گوشی هواوی 6.47 اینچ می باشد. دارای حافظه داخلی 128 گیگ، 256 و 512 است. و رم های آن 6 و 8 گیگی می باشد. در این گوشی نیز از سی پی یو kirin 980 استفاده شده و باتری آن 4200 میلی آمپر بر ساعت ظرفیت دارد.

 

گوشی های سامسونگ

سامسونگ همواره جز برندهای قدرتمند تلفن همراه بوده و در حوزه بازی های رایانه ای نیز مدل های مختلف این گوشی عملکرد قابل قبولی داشته و مورد توجه گیمرها بوده اند. در این خصوص بهترین مدل هایی که برای بازی مورد استفاده قرار می گیرد شامل گزینه های زیر است.

 

گوشی سامسونگ Galaxy S20 Plus

صفحه نمایشگر گوشی 6.7 اینچ بوده و رم آن 8 گیگ می باشد. سی پی یو آن Exynos 990 و هشت هسته است. قابلیت فست شارژ و شارژ وایرلس داشته و 128 گیگ حافظه داخلی دارد. این گوشی در سال 2020 یکی از بهترین گوشی های گیمینگ شناخته شده است.

 

گوشی Samsung Galaxy S20 Ultra

صفحه این گوشی 6.9 اینچ بوده و سیستم عامل آن اندروید 10 می باشد. سی پی این گوشی نیز Exynos 990 است و دارای رم 12 گیگ و 16 گیگ است که برای بازی های رایانه ای یک گزینه فوق العاده به حساب می آید.

حافظه داخلی 128، 256 و 512 داشته و باتری آن نیز 5000 میلی آمپر بر ساعت ظرفیت دارد. در این مدل نیز قابلیت شارژ سریع و وایرلس دیده می شود.

 

گوشی های شیائومی

در میان گوشی های گیمینگ نام برند شیائومی نیز دیده می شود. در این بخش دو مورد از بهترین گوشی های شیائومی برای بازی های رایانه ای را معرفی کرده ایم.

 

گوشی Xiaomi Redmi Note 9S

گوشی ردمی نوت 9S صفحه نمایشگر 6.67 اینچ دارد. دارای پردازنده Snapdragon 720G و هشت هسته است. 6 گیگ رم داشته و حافظه داخلی آن 64 گیگ و 128 گیگ است. فست شارژ بوده و ظرفیت باتری 5020 میلی آمپر بر ساعت است. این گوشی نیز از بهترین مدل های گوشی گیمینگ هستند.

 

گوشی Redmi Note 8 Pro

گوشی ردمی نوت 8 پرو از مدل های پرفروش در بازار بوده و برای گیم نیز بسیار مناسب است. صفحه نمایش آن 6.53 اینچ و رم آن 6 گیگ است. دارای سی پی یو Helio G90T می باشد و حافظه داخلی آن 128 گیگ است. همچنین از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می کند.

 

سخن پایانی

در خصوص بهترین گوشی گیمینگ باید گفت که مدل های بسیار زیادی را می توان در این لیست جای داد. در این مقاله به برندهایی اشاره کردیم که در بازار ایران محبوب بوده و فروش بیشتری داشتند. در راستای ویژگی گوشی های گیمینگ شما می توانید برای اطلاع از انواع سی پی یو ، ال سی دی و… به این بخش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *