جستجو
Generic filters
کالیبره کردن صفحه گوشی اندروید

کالیبره کردن صفحه نمایش گوشی اندروید در گوشی های هوشمند، صفحه نمایش دستگاه اهمیت زیادی دارد و در صورتی که این قسمت از گوشی دچار نقص شود، کار کردن با آن برای ما دشوار خواهد شد. از طرفی به مرور زمان ممکن است تاچ اسکرین گوشی، دچار مشکلاتی شده و حساسیت آن کمتر شود.

طبیعتاً در چنین شرایطی شاید فکر کنید که نیاز به تعویض تاچ ال سی دی دارید. اما قبل از چنین اقدامی دست نگه دارید، چرا که ممکن است با کالیبره کردن صفحه نمایش گوشی های اندروید، مشکلتان حل شود. پس برای آموزش کالیبره تاچ گوشی در این مقاله همراه ما باشید.

 

کالیبره کردن صفحه نمایش گوشی های اندروید چیست ؟

معمولاً زمانی که تاچ گوشی ضعیف شده و حساسیت آن کم می شود، بر اساس مشکلات سخت افزاری به وجود می آید. اما به ندرت پیش می آید که این موضوع منشأ نرم افزاری داشته و باید تاچ گوشی خود را کالیبره کنید. با کالیبره صفحه نمایش گوشی، دقت سنسورها و حساسیت صفحه بیشتر می شود. به خصوص در گوشی های قدیمی تر که تاچ آن دقت پایین تری دارد؛ کالیبره کردن تاچ اسکرین دقت آن را افزایش می دهد.

 

چه زمانی باید تاچ گوشی را کالیبره کرد ؟

برخی مواقع تاچ گوشی رفتارهای ناپیداری از خود بروز می دهد، از طرفی بروز این مشکل بدون هیچ گونه ضربه وارد شدن به گوشی، آبخوردگی و سایر عوامل فیزیکی، به وجود می آید. در چنین شرایطی احتمال دارد که کالیبره کردن تاچ گوشی، این مشکل حل شود.

اما برای اینکه متوجه شویم، که صفحه گوشی به کالیبراسیون نیاز دارد، در ابتدا باید مطمئن شوید که صفحه نمایش گوشی شما به درستی کار می کند و ایراد سخت افزاری ندارد. برای اینکار می بایست از تست صفحه نمایش استفاده کنید.

 

آموزش تست صفحه نمایش در گوشی های قدیمی اندروید

در گوشی های قدیمی تر اندروید گزینه developer options وجود داشت؛ این گزینه منو پنهانی بود که برای تست کالیبره کردن صفحه نمایش از آن استفاده می شد. بنابراین اگر شما یک گوشی قدیمی اندروید دارید، ابتدا کد *#*#2664#*#* را شماره گیری کنید تا به این منو دسترسی پیدا کنید. این نکته را هم اضافه کنیم که این روش برای گوشی های اندروید 5 به بالا دیگر کار نمی کند.

 

تست صحفه نمایش در گوشی های جدید اندروید

در نسخه های بالاتر اندروید می توانید برای تست صفحه نمایش، از اپلیکیشن های موجود در گوگل پلی استفاده کنید. در واقع این برنامه ها پاسخ صفحه به لمس انگشت شما را نشان می دهد و می توانید وضعیت صفحه نمایش را مورد بررسی قرار دهید.

از جمله این برنامه ها می توان به اپ Touch ScreenTest اشاره کرد. این برنامه بسیار ساده بوده و دارای یک صفحه آبی می باشد. شما می توانید انگشت خود را بر روی تمامی قسمت های صفحه بکشید و بر روی گوشی به صورت نقطه های پیوسته نشان داده می شود. اگر بین لمس انگشت و نمایش نقطه تأخیر وجود داشته باشد، آنگاه می توان گفت که احتمال دارد، با کالیبره کردن صفحه نمایش گوشی های اندروید، مشکل حل شود.

 

تست صفحه گوشی

روش کالیبره کردن صفحه نمایش

یکی از روش های کالیبره کردن صفحه گوشی استفاده از اپلیکیشن ها می باشد، در این خصوص می توان به برنامه Touchscreen calibration اشاره کرد. به این منظور در این بخش روش کالیبره تاچ گوشی با این اپ را بیان کردیم.

ابتدا برنامه Touchscreen calibration را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

سپس برنامه را باز کرده و گزینه Calibrate که آبی رنگ می باشد را انتخاب کنید.

در قسمت پایین شش گزینه سبز رنگ وجود دارد که شامل تست های صفحه نمایش گوشی می باشد و عبارتند از : زوم کردن، یک بار لمس، دوبار لمس، نگه داشتن طولانی انگشت، زوم کردن، Pinch و SWIPE .

در هر تست دستورالعمل هایی که نمایش داده می شود را انجام دهید.

در نهایت یک پیام تأیید Calibration successful مشاهده می کنید.

پس گوشی خود را ریستارت کرده و بعد از روشن شدن مجدد به برنامه Touch Screen Test رفته و تاچ گوشی را تست کنید.

 

برنامه کالیبره کردن صفحه گوشی

انجام عملیات ریست فکتوری

در صورتی که با روش بالا موفق به حل مشکل نشدید، می توانید دستگاه را ریست فکتوری کرده و به تنظیمات اولیه برگردید. به ترتیب برنامه هایی که نصب کردید، و حافظه کش گوشی پاک شده و در صورتی که کند شدن تاچ گوشی بر اثر مشکلات نرم افزاری و یا اختلال در سیستم عامل باشد، ممکن است با این روش قابل حل باشد.

در بسیاری از گوشی برای ریست فکتوری به Settings رفته و در بخش System گزینه Reset را انتخاب کنید. البته چون با این کار اطلاعات شما پاک می شود، پس باید قبل از ریست فکتوری حتماً یک بکاپ از اطلاعات خود تهیه کنید.

 

سخن پایانی

روش های کالیبره کردن صفحه نمایش گوشی های اندروید، تنها زمانی می تواند پاسخگو باشد، که مشکل سخت افزاری وجود نداشته باشد، اما اگر تاچ ال سی دی گوشی شما دچار ایرادات گسترده تری شده است، می توانید برای تعمیرات موبایل و کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *