جستجو
Generic filters
کالبدشکافی s10e

آموزش کالبدشکافی s10e – گوشی گلکسی s10e در سال 2019 به بازار عرضه شد. این گوشی تفاوت های کوچکی با گلکسی s10 دارد اما به طور کلی می توان گفت سخت افزار و نرم افزار هر دوی آن ها شبیه به هم می باشد. صفحه ی نمایش 5.8 اینچ این گوشی با کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می شود اما با وجود این گلس باز هم صفحه ی نمایش گوشی شما می تواند دچار مشکل شود. در این مقاله می خواهیم به آموزش کالبدشکافی s10e بپردازیم.

گوشی سامسونگ گلکسی s10e:

به طور کلی صفحه ی نمایش هر گوشی از چهار بخش مختلف تشکیل شده است. این بخش ها شامل شیشه یا گلس جلویی، دیجیتایزر یا تاچ اسکرین گوشی (مشمول کابل فلت نیز است)، ال سی دی (شامل کابل فلت نیز است) و صفحه نور (بک لایت) پس زمینه و قاب تاچ اسکرین می باشد.

همان طور که می دانید صفحه نمایش یا گلس وظیفه ی محافظت از ال سی دی گوشی شما را برعهده دارد. تاچ اسکرین، لایه شفاف بسیار نازکی است که بین صفحه نمایش و گلس قرار می گیرد. به کمک این

قطعه دستگاه لمس شما را احساس می کند. ال سی دی نیز برای کیفیت صفحه نمایش و واکنش به لمس مهم است و این همان چیزی است که موقع نگاه کردن به گوشی مشاهده می کنید.

گاهی اوقات آسیب وارده به گوشی می تواند به قدری مهیب باشد که این سه لایه را دچار آسیب کند. در این زمان نیاز است تا صفحه ی نمایش موبایل را به کلی عوض کنید.

تعویض ال سی دی و صفحه ی نمایش هر موبایل کار بسیار آساده ای به نظر می آید اما نیازمند دانش و تجربه ی کافی در این زمینه است؛ از این رو پیشنهاد می کنیم اگر در حوزه ی تعمیرات سخت افزاری موبایل

تجربه ندارید این کار را به تنهایی انجام ندهید.

این نکته را به یاد داشته باشید که اگر لمس گوشی شما به خوبی کار نمی کند لزوما مشکل از صفحه ی نمایش نیست. برای شناسایی مشکل اصلی گوشی نیاز است تا به یک تعمیرکار مسلط به این حوزه

مراجعه کنید.

قبل از شروع کالبدشکافی s10e:

برای تعویض صفحه ی نمایش گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S10E نیاز است تا تمامی قطعات را از روی دستگاه جدا کنید و بر روی صفحه ی نمایش جدید جاگذاری کنید. برای این کار نیاز است تا مادربرد را نیز از گوشی جدا کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که هر تغییری در مادربرد گوشی می تواند به حذف تمامی اطلاعات گوشی شما بیانجامد. پیشنهاد تیم فنی آسان جی اس ام این است که قبل از شروع کار حتما از تمامی اطلاعات مهم و ضروری خود یک نسخه ی پشتیبان تهیه کنید و آن را بر روی کامپیوتر یا هارد نگهداری کنید.

ابزار مورد نیاز:

مرحله ی اول:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e 1

ابتدا بنابر دلایل امنیتی نیاز است تا گوشی موبایل خود را خاموش کنید. برای این کار دکمه ی خاموش / روشن در لبه ی سمت چپ گوشی را برای چند ثانیه نگه دارید. پس از آن نیاز است تا گزینه ی Switch Off را انتخاب کنید تا گوشی خاموش شود.

مرحله ی دوم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e2

با استفاده از سوزن مخصوص که در جعبه ی گوشی نیز موجود است؛ خشاب سیم کارت را خارج کنید. برای این کار سوزن مخصوص را در سوراخ بالایی موبایل قرار دهید و با کمی فشار خشاب سیم کارت، سیم کارت و کارت حافظه از دستگاه خارج می شود. بهتر است این اقلام را در جای امنی قرار دهید تا گم نشوند.

مرحله ی سوم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e3

در این مرحله نیاز است تا از سشوار صنعتی یا سشوار معمولی برای گرم کردن قاب پشتی موبایل استفاده کنید. گرم کردن قاب پشتی موبایل به نرم شدن چسب آن کمک می کند و در نتیجه راحت تر می توانید قاب پشتی موبایل را باز کنید.

مرحله ی چهارم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e4

در این مرحله از قاب باز کن فلزی استفاده کنید و بین قاب پشتی و فریم گوشی یک شکاف ایجاد کنید. دقت کنید که قاب باز کن را عمیق وارد گوشی نکنید چون می توانید اتصالات و سیم های داخلی را خراب کند.

مرحله ی پنجم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e5

قاب باز کن فلزی را داخل شکاف نگه دارید و آهسته پیک پلاستیکی را وارد کنید.

مرحله ی ششم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e6

در این مرحله می توانید قاب باز کن فلزی را از دستگاه جدا کنید اما پیک را همچنان نگه دارید. پیک را آهسته دور تا دور قاب گوشی بچرخانید تا چسب قاب باز شود.

مرحله ی هفتم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e7

در این مرحله آهسته می توانید با کمک دست قاب پشتی موبایل را جدا کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که اگر قاب پشتی موبایل را به خوبی گرم نکنید ممکن است قاب گوشی شما بشکند. پس هر جایی که مقاوت احساس کردید به زور متوصل نشوید بلکه دوباره با کمک سشوار آن منطقه را گرم کنید.

مرحله هشتم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e8

با استفاده از پیچ گوشتی فیلیپس 14 پیچ مشخص شده در تصویر را باز کنید.

مرحله ی نهم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e9

دوباره به قاب باز کن فلزی نیاز داریم. قاب باز کن فلزی را آهسته به زیر آنتن NFC بیندازید و آن را اهرم قرار دهید تا این آنتن از دستگاه جدا شوند.

مرحله ی دهم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e10

آنتن NFC گوشی با موفقیت از دستگاه جدا شد.

مرحله ی یازدهم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e11

به کمک قاب باز کن پلاستیکی کابل اتصال باتری را از دستگاه جدا کنید. جدا سازی این کار برای جلوگیری از اتصالات کوتاه در دستگاه است.

مرحله ی دوازدهم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e12

دوباره از قاب باز کن فلزی استفاده کنید و آن را اهرم زیر بلندگوی خارجی قرار دهید تا بلندگوی خارجی نیز به آسانی از دستگاه جدا شود.

مرحله ی سیزدهم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e13

از قاب باز کن پلاستیکی استفاده کنید و جک مشخص شده در تصویر را باز کنید.

مرحله ی چهاردهم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e14

در این مرحله می توانید از پیچ گوشتی سر صاف یا پنس سر صاف استفاده کنید. پیچ گوشتی را همان طور که مشخص شده در دستگاه وارد کنید و فشار دهید تا جک از دستگاه خارج شود. دقت داشته باشید که این قطعه بسیار نزدیک به مادربرد هست. مواظب باشید آسیبی به مادربرد شما وارد نشود.

مرحله ی پانزدهم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e15

با کمک قاب باز کن پلاستیکی قسمت مشخص شده را نیز باز کنید.

مرحله ی شانزدهم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e16

با باز کردن جک مشخص شده در تصویر، دکمه ی پاور دستگاه جدا می شود.

مرحله ی هفدهم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e17

کار جداسازی خود را با قطع کردن دوربین جلویی دستگاه ادامه دهید.

مرحله ی هجدهم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e18

پس از جداسازی دوربین با قاب باز کن پلاستیکی، با کمک پنس می توانید دوربین جلویی را از دستگاه بردارید.

مرحله ی نوزدهم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e19

با کمک پیچ گوشتی سه پیچ مشخص شده در تصویر را باز کنید. این سه پیچ مادربرد را به دستگاه متصل کرده است.

مرحله ی بیست:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e20

قاب باز کن پلاستیکی را اهرم در زیر مادربرد قرار دهید تا مادربرد جدا شود. این کار را بسیار آهسته و با دقت انجام دهید.

مرحله ی بیست و یکم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e21

با استفاده از پیچ گوشتی سر صاف ویبراتور را جدا کنید. برای جداسازی ویبراتور هم فقط نیازه پیچ گوشتی را در زیر آن قرار دهید و آهسته آن را بلند کنید.

مرحله ی بیست و دوم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e22

با استفاده از قاب باز کن فلزی، بلندگوی داخلی را از دستگاه جدا کنید.

مرحله ی بیست و سوم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e23

در آخر مجدداً از سشوار استفاده کنید تا پنل جلویی را برای چند ثانیه گرم کنید. این گرم کردن برای این است که چسب نگهدارنده ی باتری نرم تر شود. این نکته را به یاد داشته باشید که باد را مستقیم بر روی باتری نگیرید؛ چرا که باعث انفجار باتری می شود. نکته ی دیگری که هست اینکه اگر ال سی دی گوشی را نمی خواهید تعویض کنید؛ باد داغ را مستفیم بر روی صفحه ی گوشی نگه ندارید چرا که می تواند به پیکسل های صفحه آسیب برساند.

مرحله ی بیست و چهارم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e24

از کاردک پهن پلاستیکی استفاده کنید و آن را اهرم قرار دهید تا باتری موبایل را از دستگاه جدا کنید. بهتر است حتما از ابزار پلاستیکی برای این کار استفاده کنید چرا که هر گونه آسیبی از جمله سوراخ شدن باتری می تواند عواقب بدی داشته باشد.

مرحله ی بیست و پنجم:

کالبدشکافی گوشی گلکسی s10e25

در این مرحله تمامی قطعات از ال سی دی و قاب داخلی گوشی جدا شده است. اگر ال سی دی موبایل شما به مشکل خورده است می توانید در این مرحله با ال سی دی جدید تعویض کنید و به ترتیب قطعاتی را که از این ال سی دی باز کردید بر روی ال سی دی جدید ببندید.

این نکته را به یاد داشته باشید که پیشنهاد تیم فنی ما این است که حتما از ابزار و قطعات اورجینال برای گوشی خود استفاده کنید پس سعی کنید ال سی دی اورجینال سامسونگ گلکسی S10E را برای گوشی خود استفاده کنید.

کلام آخر:

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد کار تعویض ال سی دی و باز کردن موبایل نیازمند دانش و تجربه است؛ از این رو سعی کنید بدون ابزار مناسب و دانش کافی این کار را انجام ندهید.

در فیلم زیر نحوه ی کالبدشکافی گلکسی S10E را می توانید مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *