جستجو
Generic filters

کار نکردن کیبورد گوشی – از جمله مشکلات رایجی که اکثر کاربران گوشی های همراه با آن روبرو هستند، کار نکردن صفحه کلید یا همان کیبورد گوشی است. بی شک این مشکل در روند کار شما با تلفن همراه اختلال ایجاد خواهد کرد. به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم تا علت کار نکردن کیبورد گوشی را بررسی کنیم.

 

علت کار نکردن کیبورد گوشی چیست؟

گاهی در گوشی های اندرویدی مشغول کار با یک برنامه هستید و زمانی که نیاز به تایپ کردن دارید، صفحه کلید باز نمی شود. همچنینگاهی ممکن است حین کار با آن کیبورد گوشی متوقف شود. این مشکل بر اساس بروز اختلالاتی در بخش نرم افزاری گوشی رخ می دهد.

معمولاً در برخی از برندهای تلفن همراه در چنین شرایطی پیام Android keyboard has Stopped را مشاهده می کنید، که نشان دهنده متوقف شدن کیبورد است. همچنین ویروسی شدن گوشی و یا نصب یک برنامه نامناسب نیز می تواند علت این امر باشد.

 

کار نکردن کیبورد گوشی

رفع مشکل کار نکردن کیبورد اندروید

در ساده ترین حالت ممکن گوشی را خاموش روشن کنید، اگر مشکل جدی نبوده و تنها یک باگ موقتی باشد، با این کار کیبورد فعال می شود. در غیر این صورت مراحل زیر را انجام دهید.

 

ریست کردن گوشی

در مرحله بعدی با نگه داشتن دکمه پاور گزینه ریستارت را انتخاب کرده و دستگاه خود را ریست کنید. سپس با روشن شدن دستگاه دوباره کیبورد را امتحان کنید.

 

متوقف کردن صفحه کلید گوشی

در صورتی ریست دستگاه جوابگو نبود، این بار کیبورد را ریست کنید. برای این کار ابتدا وارد settings دستگاه شوید. سپس وارد قسمت برنامه ها Application manager شوید. در آنجا گزینه All را انتخاب کرده و همه برنامه ها نمایان می شود. برنامه Android Keyboard را پیدا کنید با وارد شدن به آن گزینه Force Stop را انتخاب کنید. تمامی برنامه را بسته و مجدد یک برنامه را باز کنید و امتحان کنید که کیبورد کار می کند یا نه.

 

ریست کردن تنظیمات کیبورد

کار نکردن صفحه کلید گاهاً از غیر فعال شدن آن اتفاق می افتد. برای رفع مشکل به قسمت settings بروید. در آنجا گزینه Language and Input را انتخاب کرده و سپس Keyboard را پیدا کنید. با انتخاب گزینه Reset Settings تنظیمات کیبورد مجدد ریست می شود.

 

ریست کردن تمامی برنامه

احتمال دارد که یک باگ نرم افزاری در برنامه های گوشی شما وجود داشته باشد و همین موضوع کیبورد را از کار بیاندازد. بنابراین بهتر است که برنامه یک بار ریست شوند. برای این کار از بخش تنظیمات وارد قسمت مدیریت برنامه یا Application Manager شوید.

در این بخش یک سه نقطه در قسمت بالای گوشی وجود دارد که با ضربه زدن بر روی آن گزینه Reset app preferences را پیدا می کنید. در آنجا گزینه Reset apps را انتخاب کرده و برنامه ها را ریست کنید.

 

پاک کردن کش کیبورد

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که مجدد مسیر بالا را طی کرده و در قسمت Android Keyboard این بار گزینه Clear Data را انتخاب کنید تا به این ترتیب حافظه کش برنامه پاک شود. اگر از برنامه های کیبوردی که دانلود کرده اید، استفاده می کنید این کار می تواند تا حد زیادی نتیجه بخش باشد.

 

آپدیت برنامه صفحه کلید

گاهی اوقات علت از کار افتادن کیبورد به دلیل قدیمی بودن نسخه آن است و باید برنامه را به روز رسانی کنید. برای این کار برای گوشی های اندروید به پلی استور رفته و در صورت وجود آپدیت برنامه، آن را به روزرسانی کنید.

 

غیر فعال کردن آپدیت برنامه

جالب است بدانید که گاهی این مشکل از آپدیت برنامه صفحه کلید نمایان می شود. پس می توانید به جای آپدیت برنامه به قسمت مدیریت آن وارد شده، سه نقطه سمت راست تصویر را انتخاب کرده و گزینه Uninstall updates را لمس کنید.

 

غیر فعال سازی یک بخش مهم

گوشی های اندروید دارای قابلیت Auto check spelling هستند که فعال بودن آن می تواند صفحه کلید گوشی را از کار بیاندازد. بنابراین برای رفع این مشکل setting را انتخاب کرده و سپس وارد بخش Language & Input شوید. با انتخاب گزینه Virtual keyboard باید این قابلیت را غیر فعال کنید.

 

راه اندازی گوشی در حالت Safe Mode

راه اندازی موبایل در حالت Safe Mode یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن مشکلات برنامه های نصب شده است. زمانی که این کار را انجام دهید، برنامه ها متوقف می شود. اگه کیبورد در این حالت کار کند، پس مشکل از نسخه برنامه هایی است که نصب کرده اید.

 

آپدیت سیستم عامل اندروید

به عنوان آخرین راه که می توانید امتحان کنید، به روز رسانی اندروید می باشد. معمولاً با روش های بالا مشکل حل می شود، در غیر این صورت اندروید گوشی را آپدیت کنید تا از سلامت کیبورد اطمینان حاصل کنید.

 

در صورتی که هیچ یک از روش های فوق اثر گذار نبود، می بایست تلفن شما توسط تکنسین های تعمیرات موبایل بررسی شود. برای تعمیر گوشی های همراه و کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *