جستجو
Generic filters
پیچ گوشتی تعمیرات گوشی آیفون چیست و چه کاربردی دارد؟

بدون شک پیچ گوشتی را می توان یکی از پرکاربردترین ابزار در زمینه ی تعمیرات دانست. پیچ گوشتی در اکثر مشاغل فنی کاربرد دارد. پیچ گوشتی ها بر اساس شکل و ظاهر پیچ ها طراحی می شوند تا زمانی که بر روی پیچ قرار می گیرند با چرخانده شدن و افزایش نیروی گشتاور باعث اتصال دو قطعه به هم شوند. اولین نمونه از پیچ گوشتی ها از چوب ساخته شده اند اما امروزه پیچ گوشتی ها تفاوت های زیادی کرده اند. در این مقاله می خواهیم به معرفی و بررسی پیچ گوشتی های آیفون بپردازیم.

پیچ گوشتی:

انواع پیچ گوشتی

در سال 1770 اولین نمونه پیچ گوشتی توسط یک مخترع انگلیسی ساخته شد و سپس در سال 1798 یک شرکت آمریکایی تولید پیچ گوشتی های بزرگ برای استفاده در صنایع ماشین سازی را شروع کرد. به خاطر نیاز روزمره و زیاد افراد و صنایع به این ابزار رقابت زیادی در صنعت تولید آن وجود دارد به طور مثال در سال 1932 هنری فیلیپس نوعی پیچ گوشتی طراحی کرده که امروزه به پیچ گوشتی فیلیپس معروف است و یکی از بهترین ها در این حوزه به شما می رود.

پیچ گوشتی های تعمیرات موبایل:

پیچ گوشتی های تعمیرات موبایل معمولا از یک دسته، میله و نوک تشکیل شده است. دسته پیچ گوشتی را به گونه ای طراحی می کنند که برای راحت تر دست گرفتن و بدون سرخوردن گشتاور مناسب باشد.

معمولا جنس دسته ی پیچ گوشتی ها از پلاستیک فشرده یا فلز است و معمولا بهترین پیچ گوشتی های این حوزه خاصیت آنتی استاتیک ESD free دارند.

نوع و جنس فلز به کار رفته شده در میله ی پیچ گوشتی نیز می تواند بسته به کاربرد آن متفاوت باشد. بهترین گزینه برای پیچ گوشتی استیل های سخت همانند کروم و نیکل است که باعث استحکام و دوام بیشتر پیچ گوشتی می شود. رایج ترین تقسیم بندی پیچ گوشتی ها بر اساس کارکرد نوک پیچ گوشتی است که می تواند از جنس میله باشد و برای نگه داشتن پیچ های ریز موبایل باید خاصیت آهن ربایی داشته باشد.

پیچ گوشتی فیلیپس (چهار سو):

پیچ گوشتی چهار سو

همانطور که در بالا اشاره کردیم پیچ گوشتی چهارسو برای اولین بار در سال های 1932 میلادی توسط فردی به نام هنری فیلیپس ساخته شد که در ابتدا فقط در شرکت کادیلاک مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه در کشورهای غربی هنوز هم پیچ گوشتی چهارسو را به عنوان فلیپس می شناسند.

پیچ های سرفیلیپس شکاف و عمق زیادی دارند و برای فناوری موبایل های امروزی بسیار پرکاربرد است. این نوع از پیچ گوشتی در بسیاری از کشورها به یک استاندارد تبدیل شده و در محصولات شرکت های اپل نیز از آن استفاده شده.

پیچ گوشتی چهارسو یک نوع 3D نیز دارد که این پیچ گوشتی دارای سری با قدرت مغناطیسی قوی برای نگه داشتن پیچ هنگام تعمیرات گوشی موبایل است.

پیچ گوشتی ستاره ای:

این نوع پیچ گوشتی در دو نوع شش پر و پنج پر تولید شده اند و پیچ های این نوع در موبایل های امروز بسیار کاربرد داشته است برای مثال پایین قاب گوشی آیفون از پیچ های ستاره ای پنج پر استفاده شده است. پیچ گوشتی ستاره ای نوع دیگری نیز دارد که به پیچ گوشتی شش پر (T(Trox معروف است. عدد T بر روی این پیچ گوشتی های اندازه پهنای نوک پیچ گوشتی را مشخص می کند. توجه داشته باشید که بزرگ ترین سایز مورد استفاده پیچ گوشتی ستاره ای در تعمیرات موبایل ، T6 که معادل 1.7 میلی متر است.

پیچ گوشتی شش ضلعی:

پیچ گوشتی های شش ضلعی تعمیرات موبایل شکل و ویژگی های متفاوتی دارند و به طور مثال برخی از مدل های این نوع از پیچ گوشتی برای تعویض شاسی آیفون به کار برده می شوند.

پیچ گوشتی سه پر(سه سو):

پیچ گوشتی سه سر

پیچ گوشتی سه پر نیز کاربرد گسترده ای در حوزه ی تعمیرات موبایل دارد به طور مثال می توان از این پیچ گوشتی در قسمت های داخلی و برد گوشی های آیفون 7 استفاده کرد.

1 دیدگاه برای “پیچ گوشتی تعمیرات گوشی آیفون چیست و چه کاربردی دارد؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *