جستجو
Generic filters
معرفی لوپ ak10 و ak12

معرفی لوپ های تعمیرات موبایل از جمله ak10 و ak12 را به طور کامل در این مقاله بخوانید. در صنعت ساخت تلفن های همراه هرچه زمان جلوتر می رود، شاهد موبایل هایی هستیم که در ساخت آن ظرافت بسیاری خرج شده و قطعات به صورت فشرده ساخته شده اند. از این رو برای تعمیرات موبایل به ابزارهایی نیاز داریم که به وسیله آن بتوان قطعات ریز را شناسایی و تعمیر کرد. بنابراین برای تعمیرات گوشی موبایل، باید از ابزارهایی شبیه به ذره بین استفاده کرد؛ که در حوزه آموزش تعمیرات موبایل به آن “لوپ” می گویند.

لوپ چیست ؟

لوپ در تعمیرات گوشی، در اصل میکروسکوپی هایی هستند که برای تعمیرات موبایل ساخته شده اند. در صورتی که موبایلی، ایراد سخت افرازی داشته باشد، باید محل نقص دستگاه را شناسایی کنید. میکروسکوپ ها با ایجاد بزرگنمایی، به شما کمک می کند تا قسمت آسیب دیده را پیدا کنید. ساختار اکثر لوپ ها به گونه ای است که می توان با هیتر، پنس و سایر ابزارها، موبایل را به با کمک گرفتن از بزرگنمایی تعمیر کرد.

 

کاربرد لوپ در تعمیرات موبایل

طبیعتاً چشم شما نمی تواند به اندازه یک میکروسکوپ قوی باشد، بنابراین در صورتی که قطعات یک دستگاه مشکل داشته باشد، بدون لوپ نمی توانید آن را تعمیر کنید. از این رو در این بخش با چند کاربرد مهم لوپ ها آشنا شوید.

 

  • عیب یابی بُرد گوشی: بُرد موبایل، بخش اصلی آن است که تمامی قطعات از جمله CPU، سوکت شارژ، جک هندزفری و… بروی آن نصب می شود. لوپ ها در اندازه های مختلف بزرگنمایی ایجاد می کند که برای تعمیر بُرد می توانید به صورت مرحله زوم آن را کم یا زیاد کنید.

 

  • سیم کشی مدار گوشی: اگر در مسیر مدار چاپی، سیم کشی ها دچار آسیب شوند، باید با کمک لوپ آن ها را شناسایی کرده و به هم متصل کرد.

 

  • تعمیر آی سی گوشی: از مهم ترین قطعات گوشی، آی سی (IC) آن است ( آی سی شارژ معمولاً بیشتر مورد آسیب قرار می گیرد). برای تعمیر و یا یکسره کردن مسیر به کمک لحیم کاری، حتماً باید از لوپ استفاده کنید.

کاربرد لوپ

 

آشنایی با انواع مدل های لوپ تعمیر موبایل

همان طور که گفتیم لوپ ها همان میکروسکوپ می باشند که برای تعمیر انواع لوازم از جمله موبایل، تبلت، تلویزیون و… استفاده می شوند. همچنین برای بخش های آزمایشگاهی نیز مدل های مخصوص آن در بازار موجود است. در بخش تعمیر موبایل میکروسکوپ هایی که مورد استفاده قرار می گیرند، عمدتاً در دوبخش ارائه می شوند که در این قسمت آن ها را معرفی کرده ایم.

 

لوپ های آنالوگ

عمدتاً لوپ های آنالوگ در بازار تعمیرات موبایل به وفور استفاده می شوند. در لوپ آنالوگ، به وسیله ی چشمی می توان قطعات موبایل را بررسی کرد . به دلیل نورپردازی مناسب و بزرگنمایی عالی که لوپ آنالوگ دارد، تعمیرکنندگان بسیاری آن را خریداری می کنند.

لوپ های آنالوگ دوچشمی، یکی از انواع لوپ ها است که به آن ها لوپ های Stereo می گویند. لوپ های سه چشمی نیز در این دسته وجود دارد که به نوعی می توان آن را لوپ آنالوگ و دیجیتال دانست، زیرا علاوه بر دو چشمی بودن، یک صفحه نمایشگر نیز به آن اضافه می شود.

شرکت آسان جی اس ام نیز مدل های مختلف لوپ های آنالوگ را عرضه می کند که می توانید در اینجا مشاهده کنید.

 

لوپ های دیجیتال

نسل جدید میکروسکوپ ها، لوپ های دیجیتال هستند. تفاوت آن با لوپ آنالوگ در این است که، شما به جای چشمی با دوربین دیجیتال قطعات را مشاهده می کنید. همچنین در کنار میکروسکوپ، صفحه نمایشگر را دارا می باشد. با استفاده از کابل HDMI می توان بر روی تلویزیون و سایر مانیتورها نیز تصویر بزرگنمایی شده دستگاه را مشاهده کرد.

لوپ دیجیتال تصاویر را با وضوح 1.3 ، 2، 5 مگاپیکسل و بالاتر از آن نشان می دهد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این که، گاهی ممکن است تصاویر با تأخیر بر روی نمایشگر ظاهر شود که باعث اختلال در تعمیرات موبایل می شود. شرکت آسان جی اس ام نیز برای دسترسی راحت شما به این ابزار، مدل های مختلف لوپ دیجیتال را عرضه می کند که در اینجا می توانید آن ها را مشاهده کنید.

 

 

معرفی لوپ های یاکسون (YAXUN)

شرکت یاکسون (YAXUN) یکی از تولیدکنندگان لوپ در جهان است که در بازار ایران نیز محصولات متنوع آن عرضه می شود. این شرکت مدل های مختلف لوپ آنالوگ و دیجیتال را ارائه می کند. مانند YAXUN AK02، YAXUN AK05، YAXUN AK17، YAXUN AK22 و….

در این بخش قصد داریم تا دو نمونه از محبوب ترین و پرکاربرد ترین لوپ های تعمیرات موبایل را به طور کامل برای شما معرفی کنیم. لوپ های مدل YAXUN AK10 و YAXUN AK12.

 

معرفی لوپ ak10 و ak12 :

لوپ یاکسون YAXUN AK10

یکی از بهترین لوپ ها است که از آن برای تعمیر قطعات الکترونیکی استفاده می شود. وضوح بالای تصویر در این لوپ، باعث راحت تر شدن کار تعمیرکاران می شود. به دلیل پایه مناسبی که دارد برای تعمیر قطعات بزرگتر گوشی موبایل کاربرد دارد. همچنین برای عیب یابی از بُرد موبایل نیز استفاده می شود. این مدل لوپ های شرکت یاکسون به صورت آنالوگ و دوچشمی هستند.

لوپ ak10

 

لوپ یاکسون YAXUN AK12

یکی از دیگر از لوپ های پرکاربرد در تعمیرات موبایل است که شرکت یاکسون آن را تولید می کند. این لوپ به صورت آنالوگ بوده، اما کیفیت تصویر آن به گونه ای است که با لوپ‌های دیجیتال برابری می کند و جز لوپ های استریو زوم است. اگر به دلیل تأخیر تصاویر لوپ دیجیتال در خرید آن تردید، دارید، این لوپ برای شما مناسب تر است.

 

لوپ ak12

ویژگی های میکروسکوپ YAXUN AK10 و YAXUN AK12

در ابتدا باید گفت که این دو مدل لوپ شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند. از این رو ویژگی های آن ها نیز شبیه به یکدیگر است. در این بخش ویژگی های ساختاری و چشمی لوپ ها بررسی شده است.

  • شیشه نوری لوپ ها کیفیت بالایی دارد.
  • چراغ کار هر دو مدل را می توان به اندازه دلخواه تنظیم (شدت نور را کم و زیاد) کرد.
  • بین چشمی و میز کار یک فضای 10 سانتی متری برای کار با ابزار در نظر گرفته شده است.
  • به وسیله این دو لوپ می توان بین 7 تا 45 برابر بزرگنمایی کرد. نسب بزرگنمایی آن 1:6.4 است.
  • لوپ ها وضوح تصویر بالایی داشته و یک فضای wide و گسترده تری را برای کار ایجاد می کنند.
  • میز کار به صورت سیاه و سفید بوده و قطر قسمت سیاه رنگ ( در لوپ ak12 سفید رنگ است) 9.5 سانتی متر است.
  • ارتفاع ستون دستگاه 24 سانتی متر و قطر آن 3.2 سانتی متر است.
  • اندازه پایه دستگاه ها به این صورت است. 2.2*25.5* 20 سانتی متر.

قابلیت های چشمی AK10 و AK12

  • هر دو لوپ یاکسون، دارای بدنه فلزی هستند که استحکام و دوام قابل قبولی دارد.
  • هر دو چشمی در لوپ ها را می توان بین 55 تا 77 میلی متر تنظیم کرد.
  • چشمی ها قابلیت تغییر زاویه 45 درجه ای و به صورت شیب دار را دارند.
  • این لوپ ها به صورت دوچشمی بوده و هر دو لوله چشمی آن به صورت دیوپتر (diopter) تنظیم می شود.
  • لوپها دو لنز WF10X دارند که زاویه دید وسیعی به شما می دهد.
  • لنز هر دو دستگاه قابلیت چرخش 360 درجه ای دارند.

 

تفاوت مدل AK10 و AK12

این دو لوپ را شرکت یاکسون در یک سری ساخته و همان طور که مشاهده کردید، ویژگی های یکسانی دارند. با این حال چند تفاوت آن عبارتند از:

  • میزکار لوپ AK12 به نسبت AK10 بزرگتر می باشد که کار کردن را آسان تر می کند.
  • لوپ مدل AK12 وضوح تصویر بهتری دارد.
  • از نظر شکل ظاهری نیز این دو مدل با یکدیگر تفاوت دارند. میز کار مدل AK12 گرد تر شده و قسمت دایره شکل آن نیز به رنگ سفید است. در صورتی که مدل AK10 به رنگ مشکی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *