جستجو
Generic filters
معرفی انواع ال سی دی موبایل

ال سی دی موبایل انواع و اقسام مختلفی دارد البته این تنوع به برند و مدل گوشی موبایل نیز بستگی دارد به طور مثال برخی از مدل های گوشی سامسونگ دارای 5 نوع ال سی دی هستند و برخی دیگر از مدل ها دارای 4، 3 و حتی 2 نوع ال سی دی می باشند. این تنوع در گوشی های آیفون، سونی و… نیز وجود دارد. در این مقاله می خواهیم به معرفی انواع ال سی دی موبایل و تفاوت این ال سی دی ها با یک دیگر بپردازیم.

در حالت کلی ال سی دی ها ۵ مدل می باشند که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم:

۱. ال سی دی secondhand یا روکاری:

ال سی دی روکاری برای گوشی های موبایل و تبلت ها بهترین مدل ممکن است. این ال سی دی به خاطر اینکه از روی گوشی موبایل یا تبلت باز شده است بهترین است. این نوع از صفحه ی نمایش ها فلت و اورجینال هستند و به خاطر اینکه تعویض نشده اند به طور کامل فابریک می باشند.

۲. ال سی دی شرکتی:

ال سی دی شرکتی که به آن ال سی دی اصلی نیز می گویند، ساخته شده توسط خود شرکت موبایل است و کیفیت کاملا مشابه ال سی دی خود گوشی دارد . تفاوت این ال سی دی با ال سی دی روکار این است که روکار از خود گوشی باز شده اما شرکتی توسط شرکت مدنظر به صورت جداگونه تولید و ارائه شده است.

۳.ال سی دی گلس تعویض glasschange :

ال سی دی گلس تعویض

دسته ی دیگر ال سی دی هست که به آن ال سی دی گلس تعویض گفته می شود. این نوع از ال سی دی نیز در واقع اورجینال است و در بازار به عنوان ال سی دی اصلی شناخته می شود. به خاطر اینکه ال سی دی و فلت های این قطعه کاملا اصلی است و فقط گلس آن یک بار تعویض شده است این ال سی دی را اصل می نامند. کیفیت تاچ و تصویر در این مدل ال سی دی هیچ تفاوتی با ال سی دی شرکتی ندارد و قیمت آن از مدل روکاری و شرکتی پایین تر است. البته بهتر است این نکته را بدانید که برخی از ال سی دی های گلس تعویض، فلت تعویض نیز هستند.

۴.انواع ال سی دی آی سی(IC) :

کیفیت این نوع از ال سی دی نسبت به موارد بالا، پایین تر است و به نوعی می توان آن را ال سی دی کپی نامید. قیمت این ال سی دی تقریبا نصف قیمت ال سی دی شرکتی است. این نوع از ال سی دی به OLED در بازار معروف است که در برخی مدل ها صفحه ی نمایش آن مقداری از نمونه اصلی کوچک تر است.

۵. ال سی دی تی اف تی(TFT) :

ال سی دی تی اف تی

این نوع از ال سی دی را بیشتر می توانید در گوشی های سامسونگی مشاهده کنید. گوشی های هوشمند سامسونگ بیشتر از صفحه ی نمایش ال ای دی استفاده می کنند اما در بازار به اشتباه آن را ال سی دی می نامند.

TFT صفحه نمایش از گوشی های سامسونگ است که جنس آن در حقیقت ال سی دی است و ال ای دی نیست ( از LED کیفیت پایین تری دارد) که کیفیت آن پایین تر از ال سی دی های شرکتی و گلس تعویض است. این نوع از ال سی دی نیز در بازار و در بین عوام تحت عنوان کپی شناخته می شود.

انواع ال سی دی TFT :

ال سی دی های TFT انواع مختلفی دارند که آن ها را به اسم های metal , oled2 , … می شناسند که سطح کیفیت هر کدام از آن ها متفاوت است.

نکته: صفحه ی نمایش اصلی و اورجینال گوشی های آیفون تا مدل ۸PLUS و حتی SE2 2020 از نوع TFT است و کپی نیستند. این قاعده برای اکثر مدل های گوشی هواوی و همچنین برخی از گوشی های جدید سامسونگ نیز صدق می کند.

ال سی دی OLED2 :

این نوع از ال سی دی ها برای گوشی های سامسونگی هستند و به تازگی به بازار راه پیدا کرده اند. کیفیت تصویر و تاچ این نوع از ال سی دی بسیار بهتر از TFT است که همین موضوع باعث محبوبیت این نوع شده است.

نکته: ال سی دی های OLED2 از انواع دیگر باریک تر هستند و به راحتی بر روی فریم نشسته و مشکلی پیدا نمی کنند.

به تمامی صفحه ی نمایش هایی که ال سی دی باشند تی اف تی می گویند. در حقیقت تمامی صفحه نمایش های گوشی آیفون تی اف تی هستند چرا که ال سی دی هستند و مانند گوشی های سامسونگی ال ای دی ندارند البته در مدل های جدید اپل از صفحه ی نمایش ال ای دی استفاده کرده است.

 

 

2 دیدگاه برای “معرفی انواع ال سی دی موبایل”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *