جستجو
Generic filters
کارنکردن هندزفری ایفون

مشکل کار نکردن هندزفری ایفون – کاربران گوشی های ایفون گاهی با مشکل کار نکردن صدای هندزفری روبرو می شوند. به طوری که ناگهانی صدایی از این وسیله قابل پخش نیست. از آنجایی که هندزفری

به یکی از لوازم ضروری تبدیل شده، حتماً این مشکل باعث نگرانی شما خواهد شد.

اما نگران نباشید، چرا که ما در این مقاله قصد داریم به مشکل کار نکردن هندزفری ایفون و روش های حل این مشکل پردازیم.

 

علت کار نکردن هندزفری ایفون

با توجه به افزایش قابل توجه لوازم جانبی گوشی های آیفون، از کار افتادن هندزفری، قطعاً یک اتفاق ناخوشایند است. اما علت آن چیست؟ دو علت اساسی باعث می شود تا این وسیله کارایی خود را از دست بدهد.

دلیل اول مشکلات نرم افزاری می باشد. گاهی ممکن است دست کاری در تنظیمات، باعث بروز این مشکل شود. همچنین باگ های نرم افزاری نیز دلیل بعدی آن است. در چنین مواقعی با انجام چند کار ساده مشکل حل خواهد شد.

اما دلیل دوم سخت افزاری بوده و یا هندزفری شما خراب شده و یا اینکه بخش اسپیکر گوشی آسیب دیده است. عواملی چون ضربه، آبخوردگی، قرار گرفتن در معرض فشار و… سبب بروز این مشکل می شود. در این صورت باید به سراغ تعمیرات موبایل بروید.

 

راه حل کارنکردن هندزفری

به این ترتیب بعد از آنکه با دلایل از کار افتادن این وسیله آشنا شدید، باید به دنبال راه حل آن باشید. در این بخش ابتدا روش های ساده را عنوان می کنیم. در صورتی که هیچ کدام از روش های زیر پاسخگو نباشد، باید به مراکز معتبر تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

 

هندزفری ایفون

چک کردن سالم بودن هندزفری

قبل از هرکاری اطمینان حاصل کنید که هندزفری شما خراب نباشد، بنابراین آن را بر روی یک گوشی یا چند گوشی دیگر امتحان کرده تا از این موضوع مطمئن شوید. همچنین می توانید از هندزفری دیگری بر روی موبایل خود امتحان کنید تا به این ایراد پی ببرید.

به علاوه صدای تلفن را بیشتر کرده و مجدد چک کنید که صدا پخش می شود یا نه.

 

تمیز کردن جک هدفون گوشی ایفون

در طول روز بارها تلفن همراه را در گوشی، جیب شلوار و… قرار می دهیم به همین دلیل ممکن است در طول زمان، داخل جک هدفون مواد زائد و یا پرز جمع شود. به همین جهت به با قرار دادن هندزفری اتصال ایجاد نمی شود. پس این قسمت را تمیز کنید.

برای اینکار ابتدا نوری داخل سوراخ انداخته تا داخل آن را مشاهده کنید. سپس با یک جسم تیز و کوچک به آرامی داخل سوراخ را تمیز کنید. همچنین می توان از گوش پاک کن هم استفاده کرد.

اما استفاده از اسپری هوای فشرده نیز روش بسیار خوبی برای تمیز کردن جک هدفون است.

بعد از این کار مجدد هندزفری را امتحان کنید؛ اگر کار نکرد به سراغ روش بعد بروید.

 

ریستارت کردن گوشی ایفون

همانطور که گفتیم گاهی باگ های برنامه ها و سیستم عامل و همین طور تنظیمات غلط باعث می شود تا هندزفری کار نکند. به همین خاطر برای اینکه مطمئن شوید ایراد دستگاه همین بوده یا نه باید یک بار گوشی خود را ریستارت کرده سپس مجدد امتحان کنید.

از کار افتادن هندزفری ایفون

خاموش کردن بلوتوث

گاهی ممکن است به بلوتوث ماشین یا اسپیکر متصل شده باشید، و علت کار نکردن هندزفری همین موضوع باشد. به همین خاطر حتماً یکبار بلوتوث را روشن، خاموش کنید تا متوجه شوید، این کار تأثیر داشته یا نه.

 

بررسی خروجی airplay

در ادامه بحث بلوتوث ممکن است گوشی شما را صدا را از دستگاه دیگری پخش کند. ساختار آیفون به گونه ای است که می تواند به طور اتوماتیک به انواع پخش کننده های صدا متصل شود.

بنابراین در این بخش باید تنظیمات airplay را بررسی کنیم. برای این کار ابتدا نوار صفحه را پایین بکشید.

سپس در قسمت Control Center موزیک را انتخاب نمایید. بعد از آن دکمه AirPlay لمس کنید. به این ترتیب می توان مشاهده کرد که گوشی شما به دستگاه دیگری متصل شده یا نه.

 

تغییر تنظیمات

یکی از روش هایی که می تواند به شما کمک کند این است که وارد بخش Settings شده و در آنجا گزینه General و سپس Accessibility را انتخاب کنید. بعد از آن بخش Phone Noise Cancelation را پیدا کرده و آن را خاموش کنید. به این ترتیب احتمال دارد که مشکل شما حل شود.

 

مشکل کار نکردن اسپیکر

گاهی علت کارنکردن هندزفری در مشکلاتی است که داخل اسپیکر گوشی وجود دارد. برای رفع مشکل اسپیکر آیفون چند روش وجود دارد که در موارد زیر اشاره شده است.

 

ریست کردن دستگاه DFU

گاهی به دلیل از کار افتادن اسپیکر صدایی از هندزفری شنیده نمی شود به همین خاطر اگر مشکل از باگ نرم افزاری باشد بهتر است گوشی را در حالت DFU Mode ریست کنید.

 

استفاده از رابط کاربری siri

گاهی به دلیل مشکلات سیستم عامل اسپیکر به طور ناگهانی از کار می افتد. شما در رابط کاربری سیری عبارت Turn up the volume را بیان کنید تا به طور خودکار صدای دستگاه افزایش یابد.

 

آپدیت سیستم عامل

گاهی آپدیت نکردن های طولانی باعث می شود تا اسپیکر گوشی غیر فعال شود. بنابراین برای حل این مشکل ios گوشی خود را آپدیت کرده و دوباره هندزفری و اسپیکر را چک کنید.

 

سخن پایانی

در صورتی که هیچ کدام از راه های موجود اثرگذار نبود به احتمال خیلی زیاد مشکل از سخت افزار گوشی یا خراب بدون هندزفری است. شما می توانید با مراجعه به شرکت آسان جی اس ام و بخش تخصصی تعمیرات موبایل این مشکل را حل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *