جستجو
Generic filters
مشکلات هنگ گوشی هواوی

مشکل هنگ کردن گوشی هواوی – گوشی Huawei یک برند چینی است که در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از اصلی ترین دلایل افزایش فروش این محصول در بازار ایران را می توان قیمت مناسب و کیفیت دوربین آن دانست. با این حال افرادی که از گوشی های هواوی استفاده می کنند؛ احتمال با مشکل هنگ کردن در بخش های مختلف این دستگاه روبرو شده اند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا به رفع هنگ گوشی هواوی و راه حل آن بپردازیم.

دلایل هنگ کردن گوشی هواوی

گوشی هواوی به دلایل مختلفی ممکن است هنگ کند و این مشکل تمامی عملکرد دستگاه شما را تحت تأثیر قرار می دهد. به طوری که گاهی گوشی کاملاً غیر قابل استفاده می شود. دلایل هنگ کردن Huawei شامل موارد زیر است.

  • مشکل داشتن کارت حافظه گوشی و یا ویروسی شدن در اثر اتصال به دستگاه های مختلف و یا دانلود فایل ویروسی
  • مشکلات مربوط به رم و حافطه داخلی و پر شدن حافظه
  • اتصال دائمی به اینترنت و کار کردن با شبکه های اینترنتی مختلف به صورت مداوم
  • فشار بیش از به رم گوشی – زمانی که شما چند برنامه را در گوشی به صورت همزمان اجرا می کنید، حافظه دستگاه قدرت خود را از دست می دهد
  • نصب اپلیکیشن های مشکل دار و دانلود از سایت های نامعتبر
  • مشکلات مربوط به CPU (پردازنده ها)

 

مشکل هنگ کردن

انواع مشکلات گوشی های هواوی

بخش های متعددی از گوشی ما می تواند در طی استفاده های مکرر مورد آسیب قرار گرفته و با هنگ کردن گوشی مواجه شوید. یکی از اصلی ترین اتفاقاتی که ممکن است با مواجه شوید، هنگ کردن گوشی هنکام کار کردن با یک برنامه است. به طوری که برنامه به مدت طولانی باز یا بسته نمی شود. البته مشکلات رایج دیگری نیز در این دستگاه وجود دارد که در این مبحث به آن ها می پردازیم.

 

از کار افتادن تاچ گوشی

از آنجایی که ممکن است بعد از گذشت زمان عملکرد گوشی افت کند، از مشکلاتی که با آن روبرو خواهید شد، هنگ کردن تاچ موبایل هواوی است. به طوری که با هیچ برنامه و یا بخشی نمی توانید کار کنید. در چنین مواقعی با ریست کردن معمولاً مشکل حل می شود. برای این کار دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید. یکی دیگر از کاراهایی که می توان انجام داد، دراوردن باتری و گذاشتن سرجای اصلی و در نهایت Hard reset کردن دستگاه است.

 

از کار افتادن دوربین گوشی

از جمله معضلاتی که کاربران با آن روبرو هستند، مشکلات و هنگ کردن دوربین موبایل هواوی است. معمولاً این مشکل به دلیل برهم خوردن تنظیمات اندورید رخ می دهد. به همین خاطر برای رفع آن وارد تنظیمات دوربین شوید. سپس این مسیر را طی کنید، Application Manager> All> House. همچنین می توانید حافظه جانبی و داده ها اضافی را پاک کنید. سپس دستگاه را ریبوت و مجدد روشن کنید.

 

مشکل اتصال بلوتوث

برای اتصال گوشی به انواع اسپیکر و هندزفری و همین طور هدست، باید از طریق اتصال بلوتوث عمل کرد. اما گاهی این وقتی وارد این بخش می شوید، گوشی هنگ کرده و کار نمی کند. در چنین مواقعی ممکن است با ریست کردن دستگاه مشکل حل شود.

 

مشکل بالا نیامدن سیستم عامل

دلایل مختلفی همچون نصب برنامه های ناسازگار، کرنل معیوب، ویروسی شدن دستگاه و… باعث هنگ شدن گوشی شده و اگر آن را خاموش کنید دیگر سیستم عامل بالا نمی‌آید. یکی راه حل های موثر این است که گوشی را روی فریمور اصلی قرار دهید، یعنی کاستوم ریکاوری مانند CWM، TWRP را نصب نباشد.

به این ترتیب گوشی را خاموش کرده و بعد از آن در حالت ASR دستگاه را بوت کنید. سپس دکمه ولوم کم را گرفته و گزینه Wipe cache partition را انتخاب نمایید. سپس Factory Reset / Wipe Data را انتخاب کنید. بعد مجدد به منو ریکاوری اصلی بروید و از طریق reboot system now دستگاه را بوت کنید.

 

راه حل های رفع مشکل هنگ کردن گوشی هواوی

روش های مختلفی برای رفع مشکلی هنگی گوشی وجود دارد که در این بخش آن ها را معرفی می کنیم. هر کدام از روش ها ممکن است با توجه به ایرادات گوشی اثر گذار باشند.

بوت کردن گوشی

در حالت اول ولوم پایین و دکمه پاور را همزمان به مدت 10 ثانیه فشار دهید، زمانی که لوگو هواوی نمایان شد، می توان دستگاه را بوت کرده و مشکل هنگ کردن آن نیز برطرف می شود.

راه اندازی دستگاه در حالت ایمن

در این حالت ابتدا دستگاه را خاموش کنید. سپس دکمه پاور را نگه داشته و زمانی که لوگو هواوی دیده شد، دست خود را از روی دکمه برداشته و کلید ولوم پایین را فشار دهید تا دوباره دستگاه راه اندازی شود.

زمانی که Safe mode در قسمت پایین سمت چپ صفحه مشخص شد، کلید را ولوم را رها کنید. اگر گوشی بالا آمد یعنی یک برنامه جانبی در تلفن شما باعث هنگ شدن دستگاه می شود که باید آن را شناسایی و پاک کنید.

ریکاوری گوشی

ابتدا گوشی را خاموش کرده و سپس کلید ولوم بالا و دکمه پاور را فشار دهید وقتی لوگو هواوی مشخص شد، با دکمه پاور به حالت ریکاوری می رود. سپس حافظه پنهان را پاک کرده و با Reboot System Now از این حالت خارج شده و دستگاه را راه اندازی کنید.

جابه جایی اپلیکیشن ها

برای رفع هنگ کردن می توانید برنامه هایی که دانلود کرده اید را از حافظه داخلی موبایل به رم گوشی (SD کارت) منتقل کنید.

حذف موارد غیر ضروری

برنامه های غیر ضروری و مضر، عکسها، فیلم، موسیقی و هر مورد دیگری که به آن احتیاج ندارید، را پاک کنید.

غیر فعال کردن

انیمیشن ها را از Lock Screen و صفحه اصلی گوشی غیر فعال کنید و به درستی از برنامه ها خارج شوید. همچنین می توانید برنامه های پیش فرض اندروید را غیرفعال کرده و یا حذف کنید.

آپدیت دستگاه

یکی از راه حل های حل هنگ کردن دستگاه، به روز رسانی سیستم عامل اندروید به ورژن های بالاتر آن است.

 

روش های حل هنگ هواوی

راه های جلوگیری از هنگ کردن گوشی هواوی

نکته مهمی این که گوشی های ارزان قیمت و بی کیفیت بعد از مدتی کارایی خود را از دست داده و مدام هنگ می کنند. بنابراین سعی کنید، از تلفن های باکیفیت استفاده کنید. با این حال راه های مختلفی هم وجود دارد که می توان از خرابی و هنگی موبایل جلوگیری کرد. با هم این موارد را بررسی می کنیم.

  • سعی کنید همیشه حداقل 40 درصد از حافظه رم دستگاه خود را خالی نگه دارید.
  • همواره حافظه داخلی گوشی را تا حدامکان خالی نگه داشته و اطلاعات خود را به مموری کارت منتقل کنید.
  • بعد از اتمام کار با یک برنامه به طور کامل آن را ببندید. چرا در غیر این صورت به صورت نیمه فعال در سیستم عامل باقی می ماند.
  • برای جلوگیری از ویروسی شدن دستگاه، از اتصال به کامپیوتر و نصب برنامه های مشکل دارد دوری کنید.
  • گوشی را در محیط گرم نگه نداشته و در این حالت استفاده نکنید.

 

سخن آخر

عمدتاً ایرادات از این قبیل مربوط به بخش نرم افزار موبایل است و معمولاً هر یک از روش هایی که عنوان کردیم اثر گذار هستند. در غیر این صورت ممکن است CPU دستگاه و یا سایر بخش ها ایراد داشته باشد که به صورت تخصصی باید تعمیر شود. شما می توانید برای تعمیرات موبایل به متخصصین خبره آسان جی اس ام مراجعه نمایید. همچنین برای اطلاعات بیشتر از تعمیرات موبایل و آموزش های تخصصی این حوزه به اینجا مراجعه کنید.

 

 

5 دیدگاه برای “مشکل هنگ کردن گوشی های هواوی”

  1. چرا داری دورغ و چرندیات نشر میدی
    جزو برترین پردازنده های دنیا(رتبه2)
    برترین رابط کاربری در دنیا(رتبه 4)
    چرا دوست داری به شعور مخاطبین توهین کنی????????????????????????????????????????????

    • چی میگی؟ ها¿ من خودم میت 10 دارم الا کلا ترر زده، داغونه، هواوی با محصول مزخرفش، تاچ افتضاح،

  2. واقعا متاسفم..شیائومی و سامسونگ دیدم هنگ کنه رده یالاهاشون ولی پایین رده ی هواوی ندیدم هنگ کنه خودمم وای هشت پی دارم تو رنج قیمتی خودش یکه تازی میکنه

  3. من برند گوشی آشغال تر از هووآوی کلا ندیدم و نمیشناسم هر مدل گوشی خریدم مشکل نداشت فقط دزدیدن گوشیامو نامردا.هووآوی خریدم خخخ حتی دزد هم نمیدزدش خخخ انقد داغون بود لامصب.خدارو شکر الان سامسونگ دارم خیلی خیلی هم خوب و راحت و کاربردیه والا

  4. نقاط قوت
    • اگه منظورتون نقاط قوت گوشیه هیچی
    نقاط ضعف
    • کلا ضعفه لامصب

    من برند گوشی آشغال تر از هووآوی کلا ندیدم و نمیشناسم هر مدل گوشی خریدم مشکل نداشت فقط دزدیدن گوشیامو نامردا.هووآوی خریدم خخخ حتی دزد هم نمیدزدش خخخ انقد داغون بود لامصب.خدارو شکر الان سامسونگ دارم خیلی خیلی هم خوب و راحت و کاربردیه والا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *