جستجو
Generic filters
مشکل باتری ایفون ایکس

مشکل باتری آیفون X از زمانی که گوشی های آیفون X به بازار عرضه شده است، یکی از مشکلات عمده ای که اکثر کاربران با آن روبرو هستند زود خالی شدن شارژ باتری گوشی می باشد. این مشکل

دلایل متعددی داشته و می توان با چند روش ساده مشکل باتری آیفون X را برطرف کرد. بنابراین برای آشنایی بیشتر و مشاهده راه حل ها در این مقاله با ما همراه باشید.

 

مشکل باتری آیفون X چیست ؟

گوشی آیفون ایکس یکی از محبوب ترین محصولات شرکت اپل بوده که فروش خوبی داشته است. ظاهر متفاوت این گوشی نسبت به سری های قبلی خود و همین طور کیفیت و امکانات آن، توانسته طرفداران

زیادی را جذب گوشی های ایفون ایکس کند. با این حال یکی از مشکلات که کاربران با آن روبرو شدن مشکل باتری این سری بوده است.

معمولاً مشکل باتری و شارژ خالی کردن گوشی، به مرور زمان برای بسیاری از برندهای تلفن همراه اتفاق می افتد. اغلب این ایراد به دلیل مشکلات سخت افزاری می باشد. اما این تمام ماجرا نیست. چرا که

گاهی ایرادات نرم افزاری دستگاه باعث می شود که گوشی زود شارژ خالی کند.

در گوشی های آیفون X نیز گاهی به جهت بهینه نبودن تنظیمات گوشی و یا باگ های نرم افزاری این مشکل به وجود می آید. پس در ادامه قصد داریم تا راه حل هایی که می توان مشکل زود خالی شدن شارژ

گوشی را برطرف کرد؛ عنوان کنیم.

 

مشکل باتری ایفون ایکس

جلوگیری از باز کردن بیش از حد برنامه ها

گاهی اوقات دلیل زود خالی شدن شارژ ایفون از این است که برنامه های زیادی را باز کرده اید و در حال اجرا هستند. به این ترتیب باعث می شود، شارژ گوشی زودتر تمام شود. بنابراین از اولین اقداماتی که می توانید انجام دهید این است که تمامی برنامه ها را بسته و دستگاه را ریستارت کنید.

 

حذف اپلیکیشن های مخرب و پر مصرف

هر برنامه ای که در گوشی خود نصب می کنید، میزان مصرف باتری متفاوتی با دیگر برنامه ها دارد. بنابراین اگر به طور مداوم از برنامه هایی که مصرف باتری آن ها بیشتر است استفاده کنید؛ شارژ گوشی زودتر خالی می شود. از این رو ابتدا به بخش تنظیمات گوشی رفته در بخش Battery می توانید مشاهده کنید که برنامه هایی که از آنها استفاده کرده اید، چه مقدار شارژ باتری را مصرف کرده اند.

بنابراین برنامه هایی که پر مصرف بوده و نیازی به آن ها ندارید را حذف کنید. همچنین گاهی برنامه های مخربی سبب این اتفاق می شود که با حذف آنها این مشکل را می توان حل کرد. اما از کجا می توان این برنامه ها را شناسایی کرد. در همین قسمت Battery برنامه هایی که در یک مدت زمان مشخص مصرف باتری آن ها غیر عادی باشد، جز این برنامه ها هستند.

 

به روزرسانی اپلیکیشن ها

اگر به تازگی سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کرده و با مشکل باتری در گوشی آیفون ایکس روبرو شده اید، می بایست برنامه های خود را نیز آپدیت کنید. بنابراین به App Store رفته و در قسمت بالای صفحه گزینه Updates را انتخاب کنید.

اکنون می توانید با زدن گزینه Update All همه برنامه ها را به صورت یکجا به روزرسانی کنید و یا تک به تک برنامه ها را آپدیت کنید. در نظر داشته باشید که در این مرحله ممکن است به اپل آیدی نیاز داشته باشید.

بعد از آپدیت برنامه ها یک بار گوشی را راه اندازی کرده و تست کنید که آیا باتری زود خالی می شود یا نه.

 

ریست کردن تنظیمات گوشی

گاهی تغییراتی که در تنظیمات گوشی به وجود می آید علت این مشکل است. پس به قسمت Settings رفته و در بخش General گزینه Reset را انتخاب نمایید. اکنون با زدن گزینه Reset all settings تنظیمات گوشی ریست خواهد شد. در نهایت دستگاه را راه اندازی کرده و با حالت قبلی آن مقایسه کنید.

 

استفاده از حالت Low Power Mode

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای ذخیره باتری انجام دهید، قرار دادن گوشی در حالت Low Power Mode می‌باشد. بنابراین شارژ باتری در بازه های زمانی مختلف که این حالت را فعال می کنید؛ ذخیره شده و از زود خالی شارژ باتری جلوگیری می کند.

پس در بخش تنظیمات Settings به قسمت Battery رفته و در آنجا گزینه Low Power Mode را فعال نمایید.

 

غیرفعال کردن برخی قابلیت های آیفون X

گاهی برخی فعال بودن برخی از قابلیت های گوشی به مدت طولانی باعث می شود تا مصرف باتری هم افزایش پیدا کرده و زودتر خالی شود. پس در ادامه بحث مشکل باتری آیفون X یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید غیر فعال کردن موارد زیر است.

 

غیر فعال کردن موارد ارتباطی

مواردی همچون بلوتوث، وای فای، دیتای گوشی، هات اسپات بودن به مدت طولانی شارژ باتری را کم می کند پس این موارد را اگر نیاز ندارید، غیر فعال کنید.

 

غیر فعال کردن دانلود اتوماتیک

یکی از موارد شایعی که شارژ باتری را زود تمام می کند، فعال بودن بخش دانلود اتوماتیک است. پس به App Store بروید و از قسمت Automatic downloads تمامی موارد را غیر فعال کنید.

 

غیر فعال کردن Fitness Tracking

در ایفون ایکس قابلیتی به نام Fitness Tracking وجود دارد که حرکات کاربر را ردیابی کرده و وضعیت عملکرد او را نشان می دهد. این قابلیت باعث فعال شدن سنسورهای زیادی می شود که شارژ باتری را سریعتر

خالی می کند. پس برای غیر فعال سازی آن به بخش Settings رفته و از قسمت Privacy گزینه Motion & Fitness را انتخاب کنید. در این بخش می توانید Fitness Tracking را غیر فعال نمایید.

 

غیر فعال کردن Auto Brightness

این قابلیت نور صفحه را به طور خودکار براساس نور محیطی کم و زیاد می کند اما مصرف باتری آن زیاد است. پس برای غیر فعال کردن آن به تنظیمات بروید. General را انتخاب کنید. سپس Accessibility و بعد

Display Accommodations را انتخاب و بعد گزینه Auto Brightness را غیر فعال نمایید.

 

غیر فعال کردن Location Services

از مواردی که باعث زود خالی شدن باتری آیفون x می شود، روشن بودن GPS است. پس بهترین کار غیر فعال کردن این قابلیت می باشد. به Settings بروید و از قسمت Privacy گزینه Location Services را غیر

فعال نمایید.

 

آپدیت کردن سیستم عامل

معمولاً نسخه های جدید iOS که ارائه می شود، سعی در بهینه سازی شارژ گوشی و کاهش مصرف باتری دارد. پس به عنوان آخرین راهکار در این مقاله آپدیت کردن سیستم عامل آیفون ایکس را به شما توصیه می کنیم. پس از تنظیمات گوشی به General بروید و از بخش Software update نسخه سیستم عامل گوشی را به روزرسانی کنید.

 

سخن پایانی

در موارد بالا روش هایی که عنوان شد، در صورتی که می تواند پاسخ گو باشد که مشکل باتری آیفون X از قسمت نرم افزاری گوشی باشد. در صورتی که این مشکل از سخت افزار گوشی به وجود آمده باشد، باید توسط تعمیرکاران تلفن همراه بررسی و تعمیر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات تعمیرات موبایل به اینجا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *