جستجو
Generic filters
محیط ریکاوری

ریکاوری (Recovery) در حقیقیت یک محیط کاملا مجزا از اندروید است که امکانات پایه همچون ریست فکتوری، پاک کردن اطلاعات، بکاپ و ریستور، فلش فایل زیپ و… را در اختیار کاربران قرار می دهد. تمامی شرکت های سازنده ی گوشی موبایل و تبلت قابلیت ریکاوری مود را در تمامی محصولات خود تعبیه کرده اند. برای فعال سازی این حالت فقط کافی است چند کلید ترکیبی را در زمان خاموشی دیوایس بفشارید تا بتوانید به ریکاوری مود دسترسی پیدا کنید.

محیط ریکاوری چیست؟

کاستوم رام

تمامی گوشی ها اندرویدی با یک کنسول ریکاوری به بازار عرضه می شوند. این کنسول به صورت یک پارتیشن بر روی حافظه ی داخلی دستگاه وجود دارد تا در زمان بوت بتواند به آن وارد شود.

در تعمیرات نرم افزاری گوشی های اندرویدی ریکاوری اصلی در اکثر دستگاه ها شامل چند ابزار پایه و بسیار مفید است که به شما این اجازه را می دهند تا دستگاه را به تنظمیات کارخانه بازگردانید و سیستم عامل دستگاه خود را با یک فایل زیپ از رام اصلی بهبود بخشید.

کاستوم ریکاوری چیست ؟

کاستوم ریکاوری امکانات و ویژگی های بیشتری را نسب به ریکاوری های اورجینال در اختیار کاربر قرار می دهد. کاستوم ریکاوری توسط شرکت اصلی سازنده گوشی طراحی و تولید می شود. بیشترین کاربرد ریکاوری در گوشی های اندرویدی برای نصب و فلش انواع رام های غیررسمی است.

مزایای کاستوم ریکاوری TWRP:

  • فلش رام کاستوم
  • فول بکاپ از رام گوشی و ریستور آن
  • دسترسی به تمام قسمت های سیستم عامل اندروید
  • فکتوری ریست بدون حذف اطلاعات حافظه داخلی
  • برداشتن قفل گوشی بدون حذف اطلاعات
  • روت کردن گوشی
  • نصب فایل های ZIP

نکته۱: فایل های کاستوم ریکاوری سامسونگ همانند دیگر فایل های این برند با استفاده از نرم افزار Odin بر روی گوشی رایت می شوند. ( برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی آموزش فلش گوشی های سامسونگ با استفاده از Odinرا مطالعه کنید.)

نکته۲: کلید های ترکیبی برای ورود به محیط ریکاوری در گوشی های مختلف کاملا متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *